• Millan83

Leverpastejmackan då?

Inspirerad av min tråd om mjukost, www.familjeliv.se/Forum-22-72/m61853413.html kände jag mig också nyfiken på hur ni hanterar den bredbara leverpastejen!

Har ni smör eller inte under?

(Är hemma sjuk och fåniga undersökningar är ungefär allt jag orkar med en dag som denna!) 

I'm a singer, not a player!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Leverpastejmackan då?
  • knisse
    mosterYster skrev 2011-11-02 17:26:19 följande:
    Den tyska grovmalda är ju mumma! Var hittar du skivbar leverpastej förresten? Jag kan hålla med om att den ÄR godast!
    man kan köpa i charken oftast. det brukar finnas riktigt god med olika grejor i.
    till jul importerar jag den klasiska svenska.
    Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • mosterYster
    knisse skrev 2011-11-02 17:29:15 följande:
    man kan köpa i charken oftast. det brukar finnas riktigt god med olika grejor i.
    till jul importerar jag den klasiska svenska.
    Den klassiska svenska är ju vad jag längtar efter! Hur importerar du om jag får fråga?
  • knisse
    mosterYster skrev 2011-11-02 17:31:25 följande:
    Den klassiska svenska är ju vad jag längtar efter! Hur importerar du om jag får fråga?
    man fragar pa holgers jobb om nagon har en som ska aka hem över inna jul eller om nagon far besök som kan ta med
    Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • mosterYster
    knisse skrev 2011-11-02 17:33:39 följande:
    man fragar pa holgers jobb om nagon har en som ska aka hem över inna jul eller om nagon far besök som kan ta med
    Aha. Då kanske man kan fråga på Jonas jobb också då? Nu ska ju vi dit på fredag, men jag tror att det är för långt innan för att importera julmat. Tyvärr. 
  • knisse
    mosterYster skrev 2011-11-02 17:36:26 följande:
    Aha. Då kanske man kan fråga på Jonas jobb också då? Nu ska ju vi dit på fredag, men jag tror att det är för långt innan för att importera julmat. Tyvärr. 
    ohhh ni ska dit. skulle du kunna köpa en skogaholms limpa och en leverpastej till mig? allt snack om leverpastej gör mig alldeles förtvivlad.

(jag tror att det funkar att frysa för övrigt)
  • mosterYster
    knisse skrev 2011-11-02 17:38:53 följande:
    ohhh ni ska dit. skulle du kunna köpa en skogaholms limpa och en leverpastej till mig? allt snack om leverpastej gör mig alldeles förtvivlad.

(jag tror att det funkar att frysa för övrigt)
    I'll see what I can do.  Ska ju packa med mig lite saker jag ska ha själv också - jag funderar nu lite på julskinka... vore praktiskt att ha en färdigkokt till den där svenska matlagningskursen jag (troligen) ska hålla i Groß Karben. Men med alla julklappar som jag ska ha till Sverige urpackade, borde jag kunna klämma ner en Skogis och en pastej. Nåt speciellt märke? Jag tycker själv att Lidl's skivbara klår Arbogapastejen!
  • knisse
    mosterYster skrev 2011-11-02 17:44:27 följande:
    I'll see what I can do.  Ska ju packa med mig lite saker jag ska ha själv också - jag funderar nu lite på julskinka... vore praktiskt att ha en färdigkokt till den där svenska matlagningskursen jag (troligen) ska hålla i Groß Karben. Men med alla julklappar som jag ska ha till Sverige urpackade, borde jag kunna klämma ner en Skogis och en pastej. Nåt speciellt märke? Jag tycker själv att Lidl's skivbara klår Arbogapastejen!
    kan bara rekomendera dig att ga till din slaktare och be dom pökla en at dig och sedan skika i ugnen ett par timmar sa mycke godare. jag är ju van vid arboga och som den tradisonalist man är... (finns det nagon som är sa hysterisk med "traditioner som en utlanssvensk?)
  • UntilTheDark

Knäckebröd med enbart bredbar leverpastej tack!

• mosterYster
    knisse skrev 2011-11-02 17:47:11 följande:
    kan bara rekomendera dig att ga till din slaktare och be dom pökla en at dig och sedan skika i ugnen ett par timmar sa mycke godare. jag är ju van vid arboga och som den tradisonalist man är... (finns det nagon som är sa hysterisk med "traditioner som en utlanssvensk?)
    Ja det är ju så jag brukar göra, men det börjar bli knalt med tid för att få en pöklad (kursen är i så fall den 18 nov.) och eftersom jag ännu inte fått besked om ifall kursen faktiskt blir av, så... Till jul beställer jag iaf en gepökelte Krustenbraten utan att tveka! Och ugnsbakning är självklart bäst. 

Men nu är vi rysligt OT, sorry ts!
  • Gurkan

Med smör under!
    Vare sig det är på mörkt bröd, ljust bröd eller knäckemacka! 

• knisse
    mosterYster skrev 2011-11-02 17:55:22 följande:
    Ja det är ju så jag brukar göra, men det börjar bli knalt med tid för att få en pöklad (kursen är i så fall den 18 nov.) och eftersom jag ännu inte fått besked om ifall kursen faktiskt blir av, så... Till jul beställer jag iaf en gepökelte Krustenbraten utan att tveka! Och ugnsbakning är självklart bäst. 

Men nu är vi rysligt OT, sorry ts!
    (du kan beställa nagot som kallas partyschinken till kursen färdigkokt)
    oh ja vi är heeeelt ot
  • mosterYster
    knisse skrev 2011-11-02 18:02:24 följande:
    (du kan beställa nagot som kallas partyschinken till kursen färdigkokt)
    oh ja vi är heeeelt ot
    Men är den gepökelt? Jag vill ju ha en julskinka att griljera bara. 
  • knisse
    mosterYster skrev 2011-11-02 19:06:46 följande:
    Men är den gepökelt? Jag vill ju ha en julskinka att griljera bara. 
    japp. i allafll dom vi har haft!
Svar på tråden Leverpastejmackan då?