• Parniara

Äter du häst?

Borde vi kanke äta mer häst här i Sverige? För att på detta sätt skona våra vänner från att fraktas till Italien eller Spanien i livets sista dagar.

Förut åt jag aldrig häst, men nu köper jag det så fort jag ser det om det är slaktat i Sverige.

Hur tänker ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Äter du häst?
  • Mia386

Jag har bara ätit hästkorv, men det är sjukt gott så det gör jag så fort jag får chansen....vilket tyvärr inte är så ofta :(

Anna-Lucia 25/11-10 <3 mia386.blogspot.com/
  • Kallebus

Har inga moraliska betänkligheter när det gäller att äta häst men det är inte så vanligt i butikerna.
    Är uppväxt på landet och har ,så länge vi hade djur, alltid ätit djur jag kände.
    Hade nog inte varit så glad åt att äta upp min egen häst (som nu börjar bli gammal och seg)men grannens, inga problem!

• Lavish

Ja, fast sällan eftersom det inte säljs sådär. Men jag äter gärna mer häst.

• Tutilure

Nej, absolut inte.
    Hästar är (för mig) husdjur och de äter man inte.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Apopan

Nu äter jag inte djur, men jag skulle helt klart välja att äta häst framför gris t.ex. alla dagar i veckan. Speciellt om hästen hade haft ett bra liv. Förstår faktiskt inte varför hästkött är mer populärt än vad det är i Sverige, resursslöseri är bara förnamnet.

• knisse
    Lavish skrev 2011-11-09 19:00:34 följande:
    Har haft kaniner som husdjur och kanin käkar jag gärna...
    samma här.
    Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • Lumpofelia
    Tutilure skrev 2011-11-09 18:57:19 följande:
    Nej, absolut inte.
    Hästar är (för mig) husdjur och de äter man inte.
    Så du äter hellre kött från djur som inte har fått gå ute bara för att ingen bryr sig om dem? Djur som levt i "de ska bara bli kött så skit i hur de har det"- mentalitet.

Ju mer jag tänker på det desto mer konstig blir det att vi inte äter det oftare.
  • Lumpofelia
    Apopan skrev 2011-11-09 19:04:31 följande:
    Nu äter jag inte djur, men jag skulle helt klart välja att äta häst framför gris t.ex. alla dagar i veckan. Speciellt om hästen hade haft ett bra liv. Förstår faktiskt inte varför hästkött är mer populärt än vad det är i Sverige, resursslöseri är bara förnamnet.
    Ja men verkligen. Men jag har inte tänkt så tidigare
Svar på tråden Äter du häst?