• AnniPigg

    BF våren 2012 Norrköping

    Finns det några gravida i Norrköpings-trakten som har BF våren 2012? Jag är 23 år, bor i Norrköping och väntar första barnet som är beräknat till den 2 april. Någon som vill haka på?

  • Svar på tråden BF våren 2012 Norrköping
  • AnniPigg

    Kul! Jag har mått kanon hela vägen. Varit trött såklart första veckorna men annars inget. Haft lågt järnvärde så har ätit niferex sen v 12. Hur har du mått? Har du varit på RUL än? Ska ni ta reda på kön?

  • AnniPigg

    Kul, bara att hänga på tittiio! Hur gammal är ditt första barn? Ska ni/har ni tagit reda på könet på bebis? Vi kommer inte att göra det, men min känsla säger att det är en pojke. Har ni handlat/skaffat mycket till bebis än? Vi har lite klädesplagg och en babykorg än sålänge.

  • AnniPigg

    Ja det är ju kul med en överraskning! Men det verkar vara väldigt många som tar reda på könet idag! Det blir spännande att se om magkänslan har rätt. Har ni bestämt vad ni ska ha för vagn? Vi har bestämt oss för en emmaljunga nitro city. Ska beställa den i januari. Jag mår faktiskt bra! Känner mig lite trött men antar att det beror på lågt järnvärde. Har ätit niferex den v 12. Ska till BM den 15e så vi får se vad hon säger då. Hur mår du? Var går du hos BM?

  • AnniPigg

    Välkommen hit myessence. Skönt att illamåendet gick över. Är så glad att.jag slapp. Var går du hos BM? jag är i v 23, BF 2 april Tittiio: Aj då, det var inte kul med ryggen, hoppas det inte blir värre! Vad jobbar du med? Jag går på lovisakliniken. Vi bor ganska så mitt i stan. Ni då?

  • AnniPigg
    Tittiio: oj, nä det förstår jag, kan inte vara det lättaste arbetet för en gravid! Kommer du gå på havandeskapsledigt då? själv jobbar jag på ett kontor så jag lär väl jobba ända tills jag föder ;)

    Va trist att du fick ett sånt bemötande, då förstår jag att du inte var så pepp på det. Jag är jättenöjd med dem och har varit där innan jag blev gravid också. Men båda ställena är säkert jättebra!

    myessence:Vad jobbigt att besöket blev lite sådär för er :/ Jag har också funderat på att åka till Linköping för 3D-ul men är så rädd att könet avslöjas allt för lätt då, jag vill inte veta det! men kanske kan man göra ett ändå utan att få reda på det? Vore väldigt häftigt då det lär skilja sig en hel del från ett vanligt ul.      
  • AnniPigg

    Vad kul att vi börjar bli några stycken här :) och att alla har bf ganska nära varann och är i ungefär samma ålder!

    saraajohanna: var bor du nånstans och vad gör du? Jobbar, pluggar?

    Just nu ser jag fram emot nästa besök hos BM som är den 15:e. Intressant att se vad som sägs då.

    Skulle vara kul om vi kunde få till en fika eller något framöver om någon är intresserad?

         

  • AnniPigg
    saraajohanna skrev 2011-12-03 16:46:31 följande:
    Jätte kul med fler i samma sits o samma stad :)
    Jag bor just nu i city men flyttar till en 3:a i Oxelbergen 1:a januari.. Jobbar i butik ute på Ingelsta :)
    Ni andra då?
    Är det 1:a barnet för er också?
    Skulle absolut vara kul att kanske ta en fika eller så nån gång :)

    Okej, flyttar ni till större nu inför bebis ankomst? ska ni ta reda på könet?
    Hur länge kommer du att jobba? Anses det som att du har ett "tungt" jobb eller?

    Jag jobbar som ekonomiassistent på ett kontor i stan. Jag har planerat att jobba hela mars ut, ev ta ut en vecka semster i slutet på mars innan föräldraledighet.

    Det är första barnet, jättespännande! Känner ni andra mycket sparkar/rörelser? Min är väldigt aktiv, främst morgon och kväll! 
  • AnniPigg

    Saraajohanna: ok, men ni ska inte åka till Linköping och ta reda på det eller? Vi har inte tagit reda på kön, låter det bli en surprise :), men man är ju bra nyfiken nu! Myessence: det är säkert sammandragningar. Jag har fått det flera gånger, känns lite lustigt! Jag känner sparkarna tydligt utanpå också. Antar att jag inte har moderkakan i framvägg. De sa inget om det på RUL. Var hos svärmor igår och hon tog fram min sambos bebiskläder som han hade haft. Vi fick ta det vi ville... Haha, hur snygga var dom 80-talskläderna då? :) vi tog några få plagg men jag menar, det är ju helt annat mode nu. Snällt av henne ändå. Hehe.

  • AnniPigg

    Har ni några namnförslag än? Tycker pojknamn är mycket svårare än flicknamn. Hur ser det ut för er?

  • AnniPigg

    Skönt att vara överens. Det är vi också men har lite svårare att fastna för något pojknamn... Gillar mer gammaldagsa namn. Gärna på E eller A. Flicknamnet vi har börjar på A.

  • AnniPigg

    Hur går det för er tjejer? Varit tyst här ett tag. Själv mår jag fint, ska till barnmorskan imorgon så det ska bli väldigt spännande! Gick in i v 25 igår :)

Svar på tråden BF våren 2012 Norrköping