• Twiist3d

    När sätter ni upp julgranen?

    Snart är det första advent och så börjar julstöket komma sakna men säkert!

    Skriv gärna vad ni brukar göra när ni sätter upp julgranen
    T.ex om ni fikar medan ni gör det, lyssnar på julmusik, leker lekar, om barnen får göra det själva osv! Tomte
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När sätter ni upp julgranen?
  • Pyris
    Pyris skrev 2011-11-22 10:30:02 följande:
    Runt Lucia brukar vi ta upp våran.
    Oj, glömde tala om här får barnen klä julgranen (mamma går o rättar till när barnen inte ser ). Att klä julgranen tycker dom är en dom bästa sakerna med julen säger dom .
  • Söndermarken
    Twiist3d skrev 2011-11-22 10:35:41 följande:
    Okej!
    Haha, det gjorde jag förra året.
    Tösen hemma hos sin pappa så unnade mig själv med lite alkohol och julklappsinslagnig!
    Ja det är likadant varje år för mig jag börjar för sent och är inte klar försen typ klockan 2 på natten, då är huset alldeles stilla och underbart, jag brukar lyssna på tårdrypande musik och gråta en skvätt . Men fasen vad man sover gött sen :)
    Lycka
  • Twiist3d
    Pyris skrev 2011-11-22 10:38:35 följande:
    Oj, glömde tala om här får barnen klä julgranen (mamma går o rättar till när barnen inte ser ). Att klä julgranen tycker dom är en dom bästa sakerna med julen säger dom .
    Hehe ja blir nog att göra så iår för oss också! Tösen älskar att klä julgranen. Men bollarna brukar hamna på samma ställe Sen så når hon ju ifs inte så högt upp heller
  • Twiist3d
    Söndermarken skrev 2011-11-22 10:39:00 följande:
    Ja det är likadant varje år för mig jag börjar för sent och är inte klar försen typ klockan 2 på natten, då är huset alldeles stilla och underbart, jag brukar lyssna på tårdrypande musik och gråta en skvätt . Men fasen vad man sover gött sen :)
    Haha Skönt att ha en stund för sig själv!
    Jag slår in paket lite eftersom.
    Men brukar åka till Ullared och handla julklappar så då blir det en hel hög. Blev inget Ullared detta året dock =)
  • lövet2

    23 december. Vi tar in den och sätter upp belysningen medan ungarna äter kvällsfika. Sedan får de klä granen innan de går och lägger sig.

  • Cloudberry

    Jag är supersugen på att göra det redan till helgen. Gran och allt annat.

    Vill ha mysjul länge men jag får se. 

  • hysteria

    Ingen speciell datum med mellan 15-20 ungefär. Men den brukar åka ut ganska snabbt efter jul. Det är inte ofta den står till annandan.


    Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • trettioplus

    Relaterad fråga: får era barn vara med och klä granen?

    I mitt barndomshem var det en självklarhet att vi barn var med, men hos oss är det verkligen mitt projekt. Nu har vi inga barn, så det är inte något problem, men hade vi haft det skulle vi nog få skaffa en liten gran åt dem om de skulle få klä. Jag är nämligen en riktig gran-nazi. Den ska upp 22-23 december (har fuskat någon gång den 21, men det blev för tidigt). Detta har föregåtts av att den absolut vackraste granen skall väljas på plantskolan (brukar ta ett tag). Sedan ska den då kläs. Detta skall göras minutiöst! Dubbla ljusslingor, rätt sorts kulor... Fel sak på fel ställe och ALLT är förstört! En ful smällkaramell från barnen skulle göra hela min jul i ruiner.
    *haha*

    Någon som känner igen sig?


    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
  • La Lola
    trettioplus skrev 2011-11-22 10:50:01 följande:
    Relaterad fråga: får era barn vara med och klä granen?

    I mitt barndomshem var det en självklarhet att vi barn var med, men hos oss är det verkligen mitt projekt. Nu har vi inga barn, så det är inte något problem, men hade vi haft det skulle vi nog få skaffa en liten gran åt dem om de skulle få klä. Jag är nämligen en riktig gran-nazi. Den ska upp 22-23 december (har fuskat någon gång den 21, men det blev för tidigt). Detta har föregåtts av att den absolut vackraste granen skall väljas på plantskolan (brukar ta ett tag). Sedan ska den då kläs. Detta skall göras minutiöst! Dubbla ljusslingor, rätt sorts kulor... Fel sak på fel ställe och ALLT är förstört! En ful smällkaramell från barnen skulle göra hela min jul i ruiner.
    *haha*

    Någon som känner igen sig?
    Ja men jag styr lite var allt ska hänga.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • trettioplus
    trettioplus skrev 2011-11-22 10:50:01 följande:
    Relaterad fråga: får era barn vara med och klä granen?

    I mitt barndomshem var det en självklarhet att vi barn var med, men hos oss är det verkligen mitt projekt. Nu har vi inga barn, så det är inte något problem, men hade vi haft det skulle vi nog få skaffa en liten gran åt dem om de skulle få klä. Jag är nämligen en riktig gran-nazi. Den ska upp 22-23 december (har fuskat någon gång den 21, men det blev för tidigt). Detta har föregåtts av att den absolut vackraste granen skall väljas på plantskolan (brukar ta ett tag). Sedan ska den då kläs. Detta skall göras minutiöst! Dubbla ljusslingor, rätt sorts kulor... Fel sak på fel ställe och ALLT är förstört! En ful smällkaramell från barnen skulle göra hela min jul i ruiner.
    *haha*

    Någon som känner igen sig?
    Kan tillägga att granklädningen brukar ta några timmar... Tre, sist jag mätte. (under tiden det skall drickas glögg och lyssnas på julmusik)
    Att bära polotröja är som att bli strypt av en mycket svag människa
Svar på tråden När sätter ni upp julgranen?