• Koppkaka

HUR kan ni tycka att Anna Wahlgrens metoder är okej??

Anna Wahlgren är dum i huvudet och borde egentligen polisanmälas pga hur hon behandlar små barn. Det är sjukt, helt jävla sjukt. Inte konstigt att hennes dotter skrivit en kritisk bok om hennes uppväxt.

Leo <3 110819, 3400g och 49 cm lång <3
  • Koppkaka
    FLovesA skrev 2011-11-22 21:03:31 följande:
    Hade ingen aning om vem hon var eller vad hon gör, så kollade dina länkar.....Herregud!!
    Jag tyckte det var obehagligt!! Skulle ALDRIG!!! Någonsin använda en enda av dessa metoder på vårt (blivande) barn.

Så hårt, okänsligt och kärlekslöst!! Våldsamt.

Nej detta kan väll inte många utsätta sina barn för väll?

Angelica
    Hört talas om 5-minuters metoden? Anna Wahlgrens påhitt, och den använder måååånga föräldrar....
  • Koppkaka
    Twiist3d skrev 2011-11-22 21:08:13 följande:
    Fem-minuters metoden är också sinnessjuk! Skrikandes Hur kan man använda den på sina små bebisar som bara vill ha närhet och tröst!?!?

Visst om barnet är 3,4,5 år. Prövade det med tösen för ett tag sen, men hon är ju 3½ år. Mitt hjärta gick sönder efter knappt en minut så usch nej. Förstår verkligen inte det där. Psykisk misshandel, tycker jag!
    Japp, håller helt med. Ett barn blir absolut inte tryggt av att få gråta sig till sömns, det är såna jävla dumheter så jag mår illa. Jag kommer trösta min son och låta honom somna i min famn eller med min hjälp tills han är stor nog att klara sig själv, alt. tills han är stor nog för att förstå att man förklarar varför man lämnar rummet vid sovdags t ex.

AW menar att barnen ÄLSKAR att sova när dom lär sig detta, men som en annan kvinna på FL skrev; dom älskar inte att sova, men dom lär sig att det är meningslöst att skrika efter mamma och pappa eftersom dom bara ignorerar det. Tror det ligger mycket i det.
  • Koppkaka

Fine, glöm 5mm. Men allt annat hon står för då, fysiska "tips" som rent av kan skada bebisarna? Hur jävla bra är det?

• Koppkaka
    vittra skrev 2011-11-22 21:13:05 följande:
    Anna Wahlgrens metoder må i värsta fall vara ännu värre än 5mm dock... hennes råd är fruktansvärda och att hon blivit publicerad och populär helt utan någon som helst utbildning inom området tycker jag är skrämmande. Eckerberg var åtminstone barnläkare när han utformade 5mm, Anna Wahlgren är ingenting. Hon föraktar utbildning och påstår att hennes barn är hennes universitet....
    Ja och hennes dotter verkar ju .. hm.. nöjd :)
  • Koppkaka

Nej jag förstår inte hur hon kan komma undan med sina metoder. "Tryckpressen" t ex är jag övertygad om att den kan vara skadlig för bebisars känsliga nackar t ex. Och hon kommer undan med det?!

• Koppkaka
    Pellerina skrev 2011-11-22 21:19:55 följande:
    Har hört massor om den här 5 minuter metoden men inte hittat information som jag förstår om just detta. Är galet nyfiken på vad för tok bland allt annat människan har hittat på. Är det någon som har lust att förklara. Jag skulle vilja läsa hennes bok men skulle aldrig någonsin sponsra denna människa!
    Kolla länkarna i ts.
  • Koppkaka
    Twiist3d skrev 2011-11-22 21:25:28 följande:
    Fem minuters metoden har inget med Anna att göra.
    Men jag förstår det nu, tack.
  • Koppkaka
    Twiist3d skrev 2011-11-22 21:27:20 följande:
    Det kan hon inte göra eftersom Anna avstår från fem minuters metoden! Det är Eckerberg som förespråkar den.
    Men guuuud... Hon trodde väl som jag!
Svar på tråden HUR kan ni tycka att Anna Wahlgrens metoder är okej??