• Koppkaka

HUR kan ni tycka att Anna Wahlgrens metoder är okej??

Jag reagerade också över att det inte fanns ett enda negativt eller kritiskt inlägg i AW's gästbok. Det är så otroligt fånigt, låt folk vara kritiska och tycka annat än positivt.

Leo <3 110819, 3400g och 49 cm lång <3
  • Koppkaka
    MalinEddie skrev 2011-11-22 22:36:56 följande:
    Hon tar bort nästan allt som är kritiskt. Jag kan absolut förstå det om det handlar om påhopp men det gäller också sakliga inlägg som inte passar hennes åsikt. Det är kanske därför många ser hennes forum som sektlikt.
    Jag tycker faktiskt det verkar att hela hennes tankesätt plus anhängare efterliknar en sekt. Jag fick rysningar längs med ryggraden av mantrat mamman (?) upprepade gång på gång i filmen där bebisen ligger ensam i ett mörkt rum. Det kändes psykotiskt.
  • Koppkaka
    MalinEddie skrev 2011-11-22 22:48:46 följande:
    Det går ut på att betinga barnet. Barnet hör ramsan och lägger sig ner på kommando efter den har upprepats gång på gång. Det är läskigt. Det är inte samma sak som att sjunga samma sång vid nattning eller liknande även om vissa vill ha det till det.
    Kräks
  • Koppkaka
    UnderbaraMix skrev 2011-11-22 23:35:30 följande:
    Lite otäckt att försöka betinga barn på det sättet. Rabbla en ramsa så lägger sig barnet på mage och somnar om. Usch. Läser om pojken som dunkar huvet nu. Tar lite tid eftersom sonen precis vaknade, fick pussar och kramar och nu somnat om. Utan pavlos hundar bör tilläggas ;)
    Nämen, pussade du honom till sömns? Det trodde jag inte gick
  • Koppkaka
    Twiist3d skrev 2011-11-22 23:45:37 följande:
    Den sista länken är ju bara brutal!!! :/
    Jag klarar inte ens av att se klart på den, jag mår fysiskt illa av det där...
  • Koppkaka

Jag är lite förvånad faktiskt att ingen som håller med AW om hennes metoder, sagt något i tråden än. Jag förväntade mig världens debatt här.

• Koppkaka
    Myyy skrev 2011-11-23 00:15:19 följande:
    Fy fan. Jag har hört mycket om dessa metoder, men aldrig sett dem på film. Jag tyckte verkligen det var obehagligt att se och mådde rent av dåligt när hon höll fast bebisens huvud och verkligen bankade det i rumpan. Sånt här borde inte vara tillåtet enligt mig. Var finns kärleken och närheten?? Herregud :(
    Den existerar inte. AW beter sig som att ens bebis är ett jobb som ska skötas, kallt och hårt.

Jag skaffade barn för att jag ville ha barn. Jag vill ge min son all kärlek, ömhet och närhet i världen, precis så mycket som han vill ha och behöver! Jag tänker INTE köra på som en iskall robot för att ska somna och "få ro".
  • Koppkaka
    MalinEddie skrev 2011-11-23 00:25:41 följande:
    Jag har ingen aning men om man ser det till hennes forum är det inte ett fåtal det rör sig om som köper allt och alla finns ju inte där.
    Jag hoppas (ja jag försöker verkligen hoppas och vara optimistisk här) att många av dessa positiva gästboksinlägg är fabricerade av AW och hennes stab själva. Troligen är det inte så utan det är hjärntvättade föräldrar, men jag HOPPAS så!
  • Koppkaka
    enilef skrev 2011-11-23 00:27:38 följande:
    Jag såg den där länken när hon buffar på bebisen på köksbordet. Jag höll på att börja gråta. Stackars barn! Hon såg ju alldeles skärrad ut! Och hur någon klarar av att höra sitt barn gråta utan att ta upp det förstår jag inte.,
    Ja, alltså när hon tar tag i huvudet och bara VRIDER det i profilläge... Fy fan, det ser ut som hon ska knäcka nacken på den stackars bebisen.

Min son blir lugn av att jag lugnt klappar honom på rumpan. Jag behöver fan inte trycka ner honom och DUNKA med knytnäven. Jävla idioti..
  • Koppkaka
    MalinEddie skrev 2011-11-23 00:54:40 följande:
    Människor som läste på hennes forum reagerade på att barn blev behandlade hårdhänt enligt hennes kur, lämnades i bajsblöjor eftersom de bajsade på fel tid och fick gråta ensamma under långa perioder.
    Bajsade på fel tid?!!! FörvånadSkrikandes Alltså, jag blir helt chockad!
Svar på tråden HUR kan ni tycka att Anna Wahlgrens metoder är okej??