UnderbaraMix skrev 2011-11-22 22:25:16 följande:
Jag mår illa. Visst lägger vi bebis tillrätta i vagnen och drar fram och tillbaka tills han somnar men inte fasiken om han gråter. Då vill han UPP. Inte lämnar jag mitt gråtande barn i ett mörkt rum medan jag överpositivt säger "godnatt, sov så gått, godnatt, sov så gott". Jag var tvungen att stänga ner sidan när bebisen låg i ett mörkt rum ensam. Fy fan..
Att Camilla Läckberg använder sig av skiten, visst. Tyvärr så har också henne karaktär Erica i hennes böcker använt sig av samma metod och då vrålade ungen i 20 minuter. Kan tänka mig att det var så hennes första erfarenhet var också.
Fungerar det? Ja. Vilken unge som helst blir tyst efter ett tag. Skulle jag sätta ut en bebis på balkongen ensam skulle den också bli tyst tids nog.
Ja, alla bebisar somnar till slut, av ren och skär utmattning. Alla har väl någon gång varit så ledsen så man gråtit sig till sömns pga utmattningen, men hur roligt är det? Det inger ju inte direkt trygghet och tröst. Jag skulle aldrig i mitt liv låta min son få söva sig själv med gråt och skrik. Bara tanken gör ont i mig, fy fan.