Bränner ja kalorier...
Bränner ja kalorier om ja står o trampar på samma ställe? Alltså typ framför tv:n!!
Bränner ja kalorier om ja står o trampar på samma ställe? Alltså typ framför tv:n!!
Ja, du bränner alltid kalorier. Men inte överdrivet mer än om du sitter i soffan. Vill du verkligen bränna gör något under minst 30 minuter, gärna längre, som får dig att flåsa rejält. T ex springa eller cykla.
Ja brukar gå typ 8 km ute om dagarna i rask takt men ja känner på kvällen att ja vill ge mer men tycker det är så mörkt ute!!
Ja är ensam med tre små barn så ja har inget möjlighet att gå någonstans på kvällarna därför tänkte ja ta till med lite "gratis" kaloriförbrukning på kvällarna när dom somnat
Köp en gymboll! Den kan du ha framför tv:n och kostar väl 200 - 300 på typ Stadium.
Hörru Kjell! Nu har ja gått 9,76 km i skogen...svettig som fasiken!! Det måste väl vara liiiite bra iaf!?
JAG känner mig iaf duktig
Enilgt min runkeeper så brände ja ca 700kcal, tror inte ja kommer upp i det i löpning för ja orkar typ springa 3 km innan ja dör!!
Hoppa hopprep framför TV;n det bränner en hel del, eller rockring
Har man inte möjlighet att ta sig nånstans för att motionera, kanske man ska investera i en "trappmaskin"
t.ex. Då håller man sig hemma och på samma ställe, men ökar belastningen & därmed förbränningen.
Fast allra bäst är nog en crosstrainer eller liknande..
www.gavletorget.se/images/img_0_8127_1315760027.jpg
med trappmaskin menar jag en sådan..
Tricket med att bränna kallorier är att dra upp ämnesomsättningen/ förbrännigen undere längre tid.Inte bara den tid man tränar utan även efteråt.
Alltså, desto hårdare/intensivare man tränar desto längre bibehåjller kroppen en högre förbrännig EFTER att man slutat träna. SÅ ett intensivt konditionspass på 45 min ger myckte mer än 90 min rask promenad. Därför att:
90 min rask promenad ger för bränning under 90 minuter och ändrar inte din basal ämnesomsättning nämnvärt annat än under promenaden. DIna muskler kommer inte heller att byggas upp i någon störe utsträckning. Så 90 min är 90 min kaloriförbrukning.
Konditionsträning med hög puls kan ge ökad förbränning ända upp till 16 timmar efter avslutat pass om du kört riktigt hårt. Pluss att konditionen blir bättre och dina muskler uthålligare och starkare.SÅ du får mycket längre efekt av din träning än bara den tid du tränar.
Styrketräning på gymmet med TYNGRE vikter ökar utsöndring av till växthormon så att förbränningen ökar efter träningen och dina muskler kommer att växa. Större muskler ger en ökad kaloriförbrukning även i sovande tillstånd! 1 kilo muskler ger en ökad basal ännesomsättning med ca 200 kalorier / dygn utan att du gör något. Du får en långvarig efekt och uppbygnad av din kropp.
SÅ promenader är bra men i längden det minst effektiva i alla avseenden, konditionsmässigt och förbränningsmässigt.
Men 90 min promenad / dag är väldigt mycket mer och bättre än inger alls. Jag tycker att du ska anpassa träningen efter vad som passar dig bäst. MItt bästa tips är att pröva att variera din träning. Det brukar ge bäst resultat.
Lycka till
Jeani: Tack för den infon! Ja hade ingen aning om det du skrev och jag tyckte det va matnyttig info! Ska tänka på vad det är ja vill !!
Hoppa hopprep är grymt bra om du kan få plats med det hemma?