• Forumvärd

    Nu startar FLs Adventskalender! Vinn tomte och julklappar till julafton!


    Vinn en egen tomte till julafton! Tomte

     

    Den 1 december startar Familjelivs julkalender!
    Temat i år är ”Hjälp tomten att fylla säcken” och varje vardag lägger vi ut nya roliga tävlingar och uppdrag.
    Det kan handla om att fylla tomtens säck med julrim, recept, foton på adventsljusstakar och mycket annat. Varje dag utser vi en vinnare som kammar hem ett fint pris.

    Vi startar julkalendern med att öppna en av de finaste luckorna först – den 1 december kan du vinna en jultomte!
    Överraska familjen med en alldeles äkta jultomte som kommer hem till er och delar ut klapparna på julafton. Då blir det ingen risk att barnen genomskådar vem som egentligen döljer sig bakom skägget… Inte nog med att tomten kommer på besök, han har även med sig en välfylld julklappssäck till er.
     Den är fylld med roliga saker som barn gillar, såsom film, spel och gosedjur. Urvalet är gjort av Familjelivs samarbetspartner Disney Channel och grundar sig på en undersökning som Disney Channel gjort om vad barn helst önskar sig i julklapp.
    Värdet på julklappssäcken är ca 3.000 kronor och totalvärdet på hela vinsten är ca 7.000 kronor.

     

    Vill du vara med och tävla om detta fantastiska pris? Solig

    Då vill vi att du delar med dig av ditt barns önskelista
    Vad står högst på önskelistan i år?
    Hur många saker räknas upp?
    Döljer det sig kanske någon oväntad önskning?

    Vi ser gärna att du fotograferar önskelistan och delar med dig av bilden, men det går också bra att skriva av önskelistan.
    Självklart får du dela med dig av flera önskelistor om du har flera barn. Har du inga egna barn får du gärna dela med dig av önskelistor från närstående barn.

    Vi vill även att du motiverar varför just du ska vinna den här tävlingen. I motiveringen ska orden Disney och tomte ingå.
    Efter tomtens besök vill vi att du lägger ut foto och kort beskrivning av upplevelsen i forumet.

     

    Tävlingen startar den 1 december och pågår fram till midnatt och gäller medlemmar på Familjeliv.se.   

    En jury från Familjeliv utser den bästa kombinationen av önskelista och motivering. Vinnaren meddelas den 5 december.

     

    OBS – Läs fullständiga tävlingsregler och villkor här.
    www.familjeliv.se/Tavla_och_vinn/1.1441620

    Pst!
    Tråden kommer att öppnas den 1 december då tävlingen startar.

     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-01 08:45
    Observera!
    Glöm inte bort att orden tomte och Disney ska finnas med i motiveringen varför just du ska vinna tävlingen

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-01 11:51
    Lucka nr 2 hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-20-178/m62326734.html

    Tävlingstråden öppnas i morgon!
  • Svar på tråden Nu startar FLs Adventskalender! Vinn tomte och julklappar till julafton!
  • Gnuttelina

    Lilla R (3år) vill inte ha mycket men tre saker önskar hon sig.
    1 En röd dockvagn.
    2 Att tomten hittar till morfar och mormor.
    3 En natt där hon och hennes kusiner sover i samma rum.

    Efter flera långa år ska vi äntligen fira hos mina föräldrar i Östergötland. Vi behöver verkligen en hoande Disneytomte... Förra julen vi firade där uppe slutade i tomtekaos. Efter halva julklapps utdelningen ringde tomtens mobil och han fick ursäkta sig att tomtemor saknade honom. Ner för trappan på två röda och av med tomtekläderna, som tur var så var barnen upptagna med paketen. Kvar blev bara en lite hög med kläder och den röda luvan överst. Det var så att tomten är deltidsbrandman och det hade skett en trafikolycka som det gått storlarm på. 
    Så efter Disneys Kalle Anka hoppas jag att det kan komma en riktig tomte som hinner med att få alla kramar han förtjänar och vi vuxna kan koppla av och slippa fundera på eventuella olyckor. Sen kan kusingänget få somna gått i samma rum!

    God Jul!

  • myskatt

    Hemma hos har vi ingen önskelista!

    Dottern på snart sex år önskar ingenting! Eller jo, räknas tandborstar? Då skall det vara TePe tandborstar från Apoteket nämligen. Men vill hon ha mer Lego? Nepp, hon har så det räcker säger hon. Lite mer räls från Brio? Det finns nog av den varan också enligt sexåringen.

    Det får bli tandborstar under granen, så vida inte en Tomte från Disney kan överaska henne ordentligt!

  • knattar

    Lilla B:
    Pysselsaker
    Top model saker
    Ninteno DS spel

    Här är det ingen som vill klä ut sig till tomte. Alla har blivit "för stora".
    Det jag mest av allt önskar mig till jul är en tomte som kommer med säcken fylld av saker från disney.
    En av Walt Disney's mest kända citat är: If you can dream it, you can do it.
    Men jag har inte den blekaste hur jag ska få till den här drömmen. Jag behöver hjälp!
     

  • Bembu

    Valkyria 5 år;
    Lundby dockhus med nedervåning och trädgård.
    ALLA möbler som finns till lundbys tre hus, så jag kan få möblera om för det får jag inte göra hemma för pappa.
    Pulka man kan sitta 2st i så jag och lilla syster kan åka tillsammans så hon inte blir rädd.
    Prinsess kläder i strl 122, och halsband och armband och tiaror och skor strl 33.
    Sen är det ca 2 A4-sidor till med allt som finns i leksaksbutiken =)

    Saga 3år;
    Rött, gult, blått, grönt och med prickar på.
    (( frågar man henne vad hon önskar sig i julklapp får man färgen på inslagspappret, frågar man vad som ska vara i svarar hon glatt: Paket. Vi klurar fortfarande på hur vi ska få henne att önska sig själv något ))
    (( Men hon älskar Bilar-filmen med Blixten McQueen och Bärgan etc samt Mumintrollen))

    From 1 december tar vi alltid fram Disneys; Musse Pigg och hans vänner firar jul-dvdn och ser på nästan varje kväll.
    Tänk om vi kunde få en sån mysig tomte som i Disneys varma filmer på besök till oss på självaste julafton, Det skulle bli en magisk jul!

  • caroline 32

    Myra Hansson 4 år i Gårdeby har i år suttit och satt ett kryss på saker hon önskar sig i samtliga leksakskataloger. Hon önskar sig: Allt med Blixten Mc Queen Brio tågbana Dockor Skidor Pulka Lilla sjöjungfrun docka Dock vagn Motivering till varför vi vill vinna: redan förra året så noterade Myra att tomten hade pappas skor, så en tomte som är okänd från topp till tå lockar. Disney är ju i allra högsta grad "jul" för oss som såg tecknat till stor del endast på jul. Disney gör alltid bra och rolig underhållning för stora och små!

  • finskaflikkan

    Colin 3år.

    1. ÄLSKAR Nicke Nyfiken Apa som han säger.
    Så allt som har med apor i överlag att göra är bara JAJA för han!

    2. Älskar att måla de får hans tankar att vandra bortom fantasin
    Så allt som har med målarfärger, målarböcker, kritor och sånt att göra godtas. 

    3. Och sist men inte minst tror jag han önskar sig ett par trummor, han har redan nämligen en keyboard, maraccas och gitarr.

    4. Disneyfilmer som han ej har, t.ex. Pinocchio, aristocats, bernard&bianca.   

    Colin har pratat om tomten nästan hela tiden sen 1advent. 
    Att han önskar sig Disneyfilmer i massor. 

    När vi på Kalle Anka ser och tomten gott skrattar med handen på magen, Colin blir galen,
    för tiden ej gå tillräckligt snabbt att få öppna sin klapp.                     

  • arkeologitjejen

    Linneas (3,5 år) önskelista än så länge:

    "Om jag bara får önska mig en sak i världen så vill jag ha allt jag pekar på",
    Kläder och möbler till dockan Paul,
    En katt ("Men Linnea vi har ju en katt!" "Va?! Vem då? Var då!?" "Ronja!" "Jaha, ja, då kanske jag inte vill ha någon mer katt.")
    Två födelsedagar om året.
    Massor med färgat papper att pyssla med.
    Färger att måla med.
    Alla böcker i serien Barnkammarboken.
    En ryggsäck att lägga Lillasyster Elisabeth i så att man får ha Mamma och Pappa ifred. Blir hon för stor för ryggsäcken kan vi kasta ryggsäcken med henne i.
    En till docka.
    En prinsessklänning.
    Massor med fina klänningar.
    Att aldrig behöva ha byxor mer.
    Att få vara med Mamma och Pappa och Elisabeth jämt.
    Att få gå på dagis varje dag.
    Att få vara ledig mer från dagis.
    Massor med godis.
    En Hello Kittybarnvagn till dockan Paul.
    Fina klänningar till dockan Paul.
    Alla Barbiefilmer på Hemmakväll.
    Åka på lajv med Isabella.
    Att leka mer med ovan nämnda Isabella.
    Träffa alla mina kompisar mer.
    Tre regnställ så att hon kan matcha med sina fina klänningar.
    En Mamma och Pappa som inte är fula.
    Inget speciellt för hon har världens finaste Mamma och Pappa.
    Åka till Astrid Lindgrens Värld igen.
    Fler träningsböcker för att lära sig skriva.
    En riktig dörr till rummet så att Elisabeth inte kan komma in.
    Att Elisabeth flyttar in i hennes rum så att de kan leka jämt.
    Vackra skor med paljetter.
    Matchande paljettväst till skorna (i storlek 140, vanligen drar hon 92-98).
    Gå och äta där vi hade bröllopskalaset. (Sjätte Tunnan)
    Fler vikingatid/medeltidskläder.
    Gå på bio.

    Sedan är listan inte längre just nu, men vi har en del att jobba på. Tomten som du ser har höga krav i år,
    En tomte från Disney gör kanske att det går?
    Klappar i stora drivor,
    dockkläder, kritor och skivor,
    allt vad glittrar flickan trängtar,
    Efter julafton hon ivrigt längtar.
    Vad vore bättre än ett besök av Herr Jul?
    Att Pappa får vara med istället för att köpa tidning vore så kul!


    Linnea 080310 & Elisabeth 100922
  • Alven
    Alven skrev 2011-12-01 08:37:07 följande:
    Min dotter har inte så många önskningar i år. Egentligen bara tre. Och eftersom hon bara önskar sig tre saker så där jätte mycket, så tror jag att hon tycker att hon borde få dom också.
    Jag är rädd att tomten gör henne lite besviken i år då. 

    Önskelistan:

    En Iphone
    En resa till Amerika så att hon får träffa Tom Bergerone i AFV
    En Snooks.

    Motivet till att vi skulle vilja vinna vinna tävling är väl då att, dottern kanske inte blir fullt så besviken på tomten om hon får så fina klappar som det verkar vara i hans säck. 
    Ändrar motivet så det blir rätt. 

    Motivet till att vi skulle vilja vinna denna tävling är väl då att dottern kanske inte blir fullt så besviken på tomten om hon får klappar från Disney och annat skoj som verkar finnas i hans säck.
  • coockiejar

    Jag har alltid haft ensamvårdnad för min son, Liam 7,5 år. Och varje år har vi firat jul på olika ställen. Hos vänner och släkt (fantastiska underbara människor som tagit emot oss).  

    I år sa han att han önskar sig en sak och det är att få fira jul hemma. Även om vi blir ensamma hemma, undrar jag? Ja - även om vi blir det, svarar han. I sann Disney-anda ska vi klä granen och pynta hemma för första gången ordentligt - så där som när Musse-pigg hämtar in en gran att klä på julafton med piff och puff. Men vi saknar en tomte att förgylla dagen med.

    Även om vi har många omkring oss - vänner och familj - så verkar det som att julen kommer att firas hemma, bara jag och sonen (har vi tur kommer min syster från skåne). Tänk så glad han skulle bli om tomten kom :) Jag tycker det är fantastiskt att han fortfarande tror på tomten, skriver brev till tomten och pratar om hur snäll tomten är som tänker på alla barn.

    Liam ska få en lillebror efter nyår. det är den bästa presenten då "vi börjar bli lite ensamma i vår familj" (sa han senast igår) men vill tomten gärna ta med sig något till Liam så önskar han sig en massa lego harry potter. I gengäld har Liam sagt att vi absolut inte får glömma att baka kakor till tomten och ställa fram dessa med ett glas mjölk innan vi lägger oss (och vi bakar goda kakor :) )

    Välkommen kära tomte!

  • Nästan vuxen

    Hörde talas om denna tävlingen och måste bara delta.
    Jag deltar med min lillasysters önskelista eftersom jag inte har några egna barn.
    I skolan har det pratats om att alla inte har det lika bra i världen och det har nog påverkat Nova när hon skrev sin önskelista.



     


    Motivering:


    Vi har aldrig haft besök av tomten och de två äldsta av mina 6 småsyskon börjar tvivla på att han finns.


    Morsans familj finns inte längre i livet och farsans bor inte i Sverige så vi har aldrig haft någon som kan vara tomte.


    Ett år var det jag som bara sprang förbi i trädgården och efterlämnade en säck på lekstugeverandan, men barnen var skeptiska. Dom tyckte tomten var för smal..  haha


    Som student med bara halvt studiebidrag (ca 600 i december blir det klurigt med klappar till sex syskon.


    Att få ge dom en tomte med julklappssäck skulle va sjukt häftigt och jag skulle ha Sveriges lyckligaste syskon.


    Att Disney är inblandat gör bara saken ännu bättre. Ungarna älskar det mesta från Disney.


    Håller tummarna för att jag får ge mina syskon denna julklapp...  :D


     

Svar på tråden Nu startar FLs Adventskalender! Vinn tomte och julklappar till julafton!