• Liza1989

Augustibebis 2012

Jag är gravid i sjunde veckan (tror jag), och är fruktansvärt trött. Jag har allvarliga problem med att klara av skolan pga. detta. Någon annan med samma problem med tröttheten? Jag orkar inte gå till skolan men när jag är hemma får jag ändå inte så mycket gjort eftersom att jag behöver vila eller sova hela tiden.

• Liza1989
    Lilja85 skrev 2011-12-06 20:58:57 följande:
    IMC: Känner helt klart igen tröttheten. Vansinnigt jobbigt, speciellt innan jag visste vad det berodde på. Trodde blodbrist å allt möjligt annat. Tyvärr har jag inte möjlighet att vara hemma, då jag är i slutskedet av min utbildning och har praktik... Vad läser du?
    Jag läser ekonomi. Det här är min andra graviditet den här hösten och jag var trött förra gången med. Vilket jag tror kan ha bidragit till att jag fick omtenta i en kurs.

Vad utbildar du dig till?

Jag pendlar till skolan och då blir jag ännu tröttare. 
  • Liza1989

Jag tycker tröttheten känns som att ha feber hela tiden.

Jag vet att jag måste plugga, och ändå klarar jag inte av det. 

• Liza1989
    any19877 skrev 2011-12-06 22:28:20 följande:
    IMC: pluggar du i Stockholm ?
    Nej, i västra götaland.
  • Liza1989

Jag vaknar på nätterna av att jag mår illa eller behöver gå på toaletten.

Tror ni att vardagsmotion kan lindra tröttheten? Eller blir man bara utmattad av en promenad? 

• Liza1989

Är det farligt att ta dextrosol? Funderar på att ta det när jag ska göra en tenta

• Liza1989
    Tina426 skrev 2011-12-07 19:01:08 följande:
    Postafen är bra mot illamående, minns att jag åt det under mina andra graviditet.

Känner också smått illamående ... men är så fundersam på vilken vecka jag e i.

Å svullen om magen, går inte att dölja kvällstid, bättre på morgonen och förmiddagen!

Tog ett nytt test idag bara för att få se Plusset igen - så mysigt varje gång :)

Kram På er alla!!
    Var köper man prostafen? går det bra att använda även om man inte spyr. Finns det några biverkningar?
  • Liza1989

Vilken förpackning av postafen ska man köpa? Det är olika antal tabletter i dem så jag antar att de är olika stora.

• Liza1989
    jordgubbsylt skrev 2011-12-07 19:36:43 följande:
    Finns det med olika mg ?
    Samma mg men olika antal tabletter
Svar på tråden Augustibebis 2012