fru Elle skrev 2011-12-20 19:32:09 följande:
IMC; i vilken vecka är du nu? Läste någon tråd om att det var några som hade fått ett barn men hade varit gravida med tvillingar. Att de hade fått veta det i samband med att de kontrollerade ett ev missfall med VUL. Vet inte hur vanligt det är, många gör ju inte UL/VUL så tidigt. Vi får hoppas att det visar sig att det är två där inne.
Har funderat på det här med tvillingar och för mig känns det mest jobbigt om det skulle vara tvillingar. Skulle självklart vara glad över en tvillinggraviditet med, men när vi har två barn sen tidigare så känns det lite jobbigt. Sonen kommer bara vara 2 år och 1 månad när vi har BF, och känns som man inte skulle räcka till. Drömde att vår lilla trea var en triss istället och den drömmen gjorde mig lite kallsvettig. Vad skulle man ha för vagn, bil mm funderade på den morgonen. Nu ska jag göra VUL på torsdag, kommer då vara i vecka 7 + 0 så då borde man väl kunna se om det finns en eller flera därinne? Skulle gärna vilja se hjärtat slå men det borde man väl kunna då? Första gången jag gör VUL under en graviditet.
Jag trodde att jag var 8+1 men enligt ultraljudet var jag i 7+3.
Jag har inga barn sedan tidigare. Om allt hade gått bra hade jag inte haft någonting emot två stycken. Men riskerna verkar vara högre i största allmänhet om det är
tvillingar.De låg nära varandra (om det är två), så då är det väl troligare att det är dubbletter. Jag tror inte att en enäggstvilling kan överleva om den andra dör.