• Marmite

Augustibebis 2012

Hej!

Helt ny på forum totalt... men när man inte kan berätta för någon men ändå vill berätta för alla känns det här som ett bra alternativ :).

Plussade 4:e december, 14 dagar efter ÄL men vågade inte tro på strecket. I söndags körde jag med Clearblues digitala och fick "gravid +3 veckor" så nu är det väl sant! Har ömma bröst och finnar... annars inte mycket till symptom. Enligt kalendrarna ska bebisen komma 11 augusti.

Illa bara att man ska behöva vara gravid så förbaskat länge... Över 240 dagar kvar, det känns helt oöverstigligt!!!

• Marmite
    Gadget skrev 2011-12-12 20:40:14 följande:
    Jag mådde illa idag över tanken på blomkål och broccoli som jag annars älskar. Hade dessutom båda hemma så jag kokade en stor omgång soppa till sambon på det. Det var äckligt bara att smaka av. Själv åt jag potatis och sill, men det var inte heller gott.
    Korv tycker jag dock är toppen just nu. Fett, stekt, och salt gillas här.
    Har (tyvärr) heller inget problem att äta choklad vilket vi för tillfället har massor av hemma.
    Och så blev jag sugen på paprika förut när ni skrev att det var dåligt pga gifter. Gäller det även ekologisk?
    nej, ekologisk paprika är inga som helst problem! Den är ju inte besprutad!
  • Marmite

Frökensol: Jag var också i Danmark och lyckades på första försöket :)

Jag tycker också newbiekläderna är helt bedårande... men har nog bestämt mig för att inte köpa något förrän sent i vår... om man inte skulle springa på något billigt och bedårande på rean då! Känns konstigt att vara så vidskeplig helt plötsligt. Jag som aldrig bryr mig om något sådant nojjar över att något skulle kunna hända bara för att jag tar steg mot erkännande av att jag är gravid, som att skriva här t.ex., eller börja barnanpassa mitt sovrum, eller.... köpa bedårande babykläder!

• Marmite

Jag var på Gaia! Jag vet... mitt första test var superpositivt, ändå lyckades jag på något sätt tolka det till att det var lite osäkert och gick och våndades ända tills datum för mens var ordentligt förbi då jag testade igen. Det var som att jag ställt in mig på att det inte skulle funka och blev så förvånad när det faktiskt gjorde det att jag inte kunde tro på det...

• Marmite

Oj så många vi blir!

Bullen: Jag har också sjukt svårt att somna på kvällarna!

Pratade just med MVC och fick tid för inskrivning 28 dec. Hon var jätterar och verkade inte alls omedgörlig inför ett vul i vecka 10, det var faktiskt barnmorskan som föreslog det, hon måste tyckt att jag verkade vara en nojjig förstagångsmamma... undrar just varför ; )?

Har ni fått tid för inskrivning ännu?

• Marmite
    Sandrina skrev 2011-12-13 10:21:49 följande:
    Marmite - Jag har fått en tid den 19/1, känns väääldigt långt kvar till dess. Är också förstagångsmamma med massa frågor!! Men dit jag gick verkade det inte vara något konstigt med att bli inskriven v. 11-12 som jag kommer vara i då! Får väl snällt vänta antar jag!
    Jag hade också tyckt att det låg långt fram... Blev rätt förvånad (och glad!) över att jag fick en tid så tidigt!
  • Marmite
    capy skrev 2011-12-13 11:34:14 följande:
    Jag har tid för inskrivning 17/1. Känns väldigt långt fram. Detta är min första graviditet och jag har aldrig haft missfall tidigare, detta hindrar dock inte min oro. Mest rädd är jag för att det ska vara en sk. ofostrig graviditet. Verkar så himla hemskt att kroppen lurar en att tro att man är gravid och sen finns det ingen där Rynkar på näsan

Hade varit så himla skönt att få ett facit och veta hur det går. Kommer jag stå där i augusti med en fullt frisk bebis?

Dessa tankar och att jag mår så fysiskt dåligt (illamående, trött, ont i magen) gör att jag har svårt att fokusera på jobbet. Tänker ibland att jag kanske borde berätta, så att alla förstår om jag känner mig trött och behöver vila. Är i vecka 5+6 idag, någon annan som har berättat på jobbet så tidigt? 
    Jag är också orolig för missfall, men kanske mest över att det inte ska vara något där... Det går lite i vågor, ibland nojjar jag så jag inte kan tänka på annat och andra dagar spanar jag barnvagnar Labil, någon?!

Jag har inte berättat på jobbet och tänkte nog försöka vänta så länge jag kan...
  • Marmite

Jag är bara 5+3 men känner inte av byxorna ännu... Däremot är brösten fortfarande ömma och magen trögare än trög. Tror ni kassörskan på Willys undrade lite när jag kom in igår och köpte katrinplommon, linfrön och "snäll mot magen-yoghurt" ; ) ?

• Marmite

Gudars skymning som folk skriver, jag kommer aldrig hinna läsa ikapp! Hej alla nya! 

Idag är jag i 7+1 och börjar känna av det berömda illamåendet... Har inte kräkts än och hoppas att det förblir så! Känns rätt bra att  ha början av graviditeten såhär över jul för veckorna bara flyger fram ju. Första helgen i Februari går jag in i vecka 12 och det känns som att tiden kommer flyga fram tills dess :)

• Marmite

Hm... skrev visst fel... :) Jag är i v 7 men det räknas ju 6+1. Kommer ta ett tag att lära sig det här tror jag...

Är det när man är i 2:a trimestern som missfallsrisken går ner jättemycket? Och det är när v.14 börjar? Eller är det i eller efter v 12?

Svar på tråden Augustibebis 2012