• Marmite

Augustibebis 2012

Hej Alla!

Jag skriver lite dåligt här, men ska försöka läsa ikapp... Igår var jag på hälsosamtalet, fick tid för UL i v 10 och sen inskrivning med provtagning veckan efter det. Det ska bli skönt att se så att det verkligen finns något där inne, det är så svårt att föreställa sig!

Mår illa, ungefär som åksjuka, men kräks tack och lov inte! Vaknar hela nätterna och är grymt trött på dagarna, men om det är pga grav eller att man sover så dåligt är ju svårt att veta... :)

Kämpa på allihop, i augusti smäller det :)!

• Marmite

Herregud så långsamt tiden går! Blev lite tillbakaflyttad på hälsosamtalet eftersom BM gick på sista mens, inte ägglossning så nu är jag i 7+5. Jag har inte ultraljud förrän 18 januari och det känns seriöst som en hel evighet tills dess! Jag vet att jag kan gå och göra ett VUL innan, men på något sätt vill jag inte det eftersom jag hellre vill se ett tickande hjärta lite senare när det känns säkrare (jag vet att det inte finns någon logik bakom det resonemanget :) )

Fast jag tror minsann att jag har en yttepyttig början till mage! I alla fall känns den annorlunda, börjar liksom tidigare om man känner med handen från revbenen och neråt :) Det är definitivt något som händer därinne, har helt sjuka muskelsträckningar ibland. Har nog googlat mig till att det är ligamenten som är boven där...

• Marmite
    minstörstalycka skrev 2012-01-02 17:56:50 följande:
    Se det posetivt, kanske blir du framflyttad på rul! ;) Det är ju inte heltfel att bli framflyttad än bakflyttad! ;) Jag blev bakåt flyttad 8 dagar med sonen. Det var inte kul! :)
    Shit, 8 dagar! Då hade jag nog börjat grina :)!
  • Marmite

Jag vill inte ta reda på kön... det känns roligt att ha det som en överraskning! Min syster utgår ifrån att det är en kille "Så får det bli en bonus om det är en tjej!" (hon vill helst att jag får en tjej) :)

Jag trodde att jag helst ville ha en tjej, men så snart jag plussade så känns det som att det inte spelar någon som helst roll längre, så länge det kommer ut ett levande barn i augusti. Man känner nog annorlunda inför andra barnet eller om man har flera av samma kön...

• Marmite

Vagnproffs Ari, vilken koll du har! Vilken tillgång för oss rookies! Får man fråga vad du tycker om Kronan..? Den tycker jag är väldigt fin... Min kravspec är helst röd :), 4 ordentliga hjul, och kunna ha barnet mot mig även i sittvagn...

• Marmite

Jag bor i Göteborg!

Imorgon är jag 9+0, vecka 10, wihoooo! Då är det precis en vecka kvar tills ultraljudet (utanpå magen som jag förstod det...). Så himla spännande!

• Marmite

Jag skulle ALDRIG NÅGONSIN fråga någon om den var gravid, om personen är det och vill berätta så får jag reda på det tänker jag...

Lite roligt egentligen det där med att folk säger "att det syns i ansiktet". Det kan ju vara olika mellan personer, men det känns lite som att det är mer att personen är i rätt ålder och barnlös då har folk hur mycket misstankar som helst. Eftersom jag är singel så tror jag inte att någon på jobbet kommer börja misstänka graviditet  i första taget. Det finns helt enkelt inte i tankarna då... Det ska bli skoj att höra vad de säger när jag berättar om det (vilket nog blir i samband med semesterplaneringen "jo, jag tänkte ta fyra veckor här och sen komma tillbaka hösten 2013..." :)

Chefen ska få reda på det efter ultraljudet om en vecka.

Grattis alla till framsteg, ul och annat roligt!

• Marmite
    villnu skrev 2012-01-11 12:26:51 följande:
    Hoppas att det är ok om jag frågar, men blir nyfiken på din historia om att du är singel. Vad stark du måste vara som gör detta själv!
    Jag kunde inte komma fram till om jag ville leva i en parrelation men har varit helt säker på att jag vill ha barn... så jag började med barndelen. Jag var i Danmark och lyckades på första inseminationen :)

...och helt själv hade jag nog inte velat göra det... Jag har ett stort nätverk av familj och vänner som stöttar helhjärtat :) Min syster har redan proppsat på pappadagarna efter förlossningen!
  • Marmite
    FruFoxy skrev 2012-01-11 13:50:43 följande:
    Jora minsan, det var faktiskt en liten filur i min mage! Alltså, jag tror jag är så glad att jag spricker! Är redan så kär i den! Alltså, jag ska bli mamma igen! *tårarna sprutar av lycka* hur gick det här till?!

Fick massor av bilder och även till mobilen och mailen, mamamia är så bra! 
    Så himla roligt! Grattis! Får man bilder från ultraljudet eller måste man ha med egen kamera?
  • Marmite
    Gadget skrev 2012-01-12 11:46:12 följande:
    Är det bara jag som drömmer om sex var och varannan natt? I natt hade jag sex med Owen Hunt i Grey's Anathomy. Skäms Jag har aldrig tyckt något speciellt om honom att han skulle vara särskilt sexig eller så, så jag vet inte vad det kom ifrån. Men de visar alla gamla avsnitt i repris här i Tyskland så jag tittar på det nästan varje dag.  
    Jag drömmer sjukt mycket konstigt, men inte att jag har sex med kändisar :). Inatt födde jag till exempel fyra barn som såg ut som plastdockor. En gul, en grön, en blå och en röd. Jag vidade in dem i aluminiumfolie och la dem på elementet precis som jag läst (i drömmen då...) att man ska göra med små barn! Jag undrar vad mitt undermedvetna vill säga mig.... Häromnatten var det istället att det stack ut ett fullvuxet babyben ur min mage, som inte var större än vad den är nu. Sjukt svårt att gömma ett sparkande ben under kläderna så att ingen på jobbet skulle misstänka något.

(som sagt... vad vill mitt undermedvetna säga mig..?)
Svar på tråden Augustibebis 2012