• banana81

Augustibebis 2012

Godmorgon!
    Nu har jag smygläst er tråd sen den startade nästan! Först NU inser jag att jag faktiskt ÄR gravid! Så jag skulle gärna vilja vara med här!

Jag är i v 12+1 idag!
    Var på inskrivning igår, fick en supertrevlig bm men blev lite besviken då hon sa att nya regler säger att man inte får lyssna på hjärtat förrän i v 24. Jag vet att nån annan skrev det här med, men visst har några av er fått lyssna?
    Skumt det där..
    Jag har en angelsound hemma så jag har redan fått höra hjärtat men det hade varit "verkligare" på nåt sätt att lyssna där!

Jag kommer inte att göra något KUB så får inte se lille plutt förrän om läääänge..!

• banana81

Tack!
    Ja, du kan väl fråga du med, tycker det är så konstigt om de säger olika!
    Lycka till idag!

• banana81

Jag är frisör.. Färgar inte håret men tonar det var 3e vecka! Det gjorde jag när jag väntade min son med. Toning är mycket mildare och det är faktiskt så att så länge man inte är gråhårig så räcker en toning länge! Är man orolig kan man ju slinga håret med en hätta, då vidrör färgen ju aldrig ens hårbotten!

• banana81
    Tina lind skrev 2012-02-15 08:40:28 följande:
    Välkommen och grattis till bebben i magen :) Är det din första?

Jag fick lyssna förra veckan, var då i vecka 13+4. Men det var för att jag fick en noja över att bebben inte fanns längre. Annars skusolle jag fått lyssna nästa vecka då jag är i vecka 15+2.
    Det finns inga regler om att man inte får lyssna innan vecka 24 det är nog mer så att på din barnmorskemottagning har de satt upp riktlinjer att inte lyssna innan vecka 24. Antagligen för att på vissa kan det vara svårt att höra tidigare än vecka 20, många blir nog jätteoroliga när de inte kan hitta barnets hjärtljud. Så oroliga att de gör ultraljud eller "tjatar" sig till ett och det är nog det man vill undvika, undvika att föräldrarna blir uppstressade i onödan.

Samma här, jag har inte gjort KUB så jag får vänta till den 19/3 innan jag får se min plutt. Känns som en evighet men åh vad jag längtar :) När har du RUL?
    Tack!
    Detta blir min lilla 3a! Har en tjej som är 10 och en kille som blir 2 i april!
    Det är nog så att de satt upp det som en riktlinje, tycker bara det är så trist..
    Jag har inte fått tid till RUL än. Det kunde dröja sa hon!
    Det är ju bara lite mer än en månad till ditt! Såå spännande!
  • banana81

Jag bor i Skåne, kommer göra RUL i Helsingborg!
    Stora tjejen vet och tycker att det ska bli kul men lillkillen får vänta tills typ en vecka innan bf eller nåt, haha! Han förstår ju ändå inte! Flört

• banana81

När jag väntade min son så kollade vi könet, tyckte det var skönt faktiskt!
    Sen jämförde jag hjärtljud med min vän som väntade en tjej, de låg båda på 150! Så det där stämmer inte riktigt med höga/låga!

Naimis: vi har också en son på 22 mån men har inte berättat än, blev himla sugen på att göra det nu när du berättade om din! Såå sött!

• banana81

Jag ville så gärna ha en tjej sist så det var skönt att få veta att det var en kille för då hann jag liksom bearbeta det lite! Låter hemskt och nu förstår jag inte hur jag ens kunde tänka tjej! Klart jag skulle ha en kille ju!!
    Sen är det lite praktiskt att veta med, med tanke på kläder man har sen innan och sånt! Fast fräckt att bli överraskad..! Haha, jag är kluven!

• banana81

Jag tänker bara att det blir så länge för honom att vänta om vi berättar tidigt! Kan ju berätta när magen syns ordentligt! Han fick en kusin för en månad sen och när dom träffas vill han klappa och hålla hela tiden! Det är så himla kärt! Vi har frågat om han vill ha en sån bebis och då skiner han upp "JA" hihi!

• banana81
    Albasmamma skrev 2012-02-15 15:39:48 följande:
    sandrina: Norrbotten. Enligt min BM sa hon att de inte får lyssna förräns man har varit på RUL. Vet inte vem som har bestämt det.
    Jag bor i Skåne och här får vi inte heller lyssna förrän efter RUL... Det var nya "regler" tydligen. Hon sa att de inte visste om det var för skadligt för barnet att utsätta de för strålningen.
  • banana81

Babyhummingbird: jag bor också i Ängelholm, eller lite utanför iaf! Skoj!
    Jag skulle jättegärna vilja gå på mässan i Göteborg men vi gifter oss den 3 så tror det är lite ont om tid just den helgen, hihi!
    Molvärk känner jag nästan varje dag, är i v 12+

Svar på tråden Augustibebis 2012