• banana81

Augustibebis 2012

Vilka fina magar ni lägger in i bildtråden! Min mage är en tjockismage så bebismagen syns bara om man vill se den tror jag! Fast min sambo säger att det syns nu!
    Är det nån mer än jag som mår mer och mer illa för varje dag? Det är så tråkigt och jag är sjukt trött på det nu! Mår inte så dåligt att jag kräks och så länge jag inte gör det så kunde inte bm ge mig nåt åt det..

• banana81

Godmorgon tjejer!
    Nu var det längesen jag var här! Tror jag har läst i kapp nu! Flört
    Vi ska gifta oss på lördag och jag hade räknat kallt med att kunna gömma magen i klänningen, men nu börjar jag bli nojjig att den kommer synas!! Vill så gärna att det ska bli en överraskning som berättas vid tårtan!

Annars mår jag fortf illa som bara den, blir nästan värre och värre tycker jag! Går in i v 15 imorgon. Men jag har för mig att jag mådde dåligt med sonen genom hela graviditeten så..

• banana81

Tack snälla ni!
    Vi har inte ens fått tid till RUL än.. Här brukar man göra när man passerat v 18, så det är ju en månad kvar!
    Jag vill gärna veta kön om det går att se, behöver lite tid att vänja mig vid vad det blir tror jag! Vi kollade med sonen med! Med dottern kollade vi inte och när hon föddes så glömde jag fråga! Det tog ett bra tag innan bm frågade om vi ville veta vad det blev!

• banana81

Det ger mig med hopp när ni skriver om amning som inte gör ont! Med sonen grät jag VARJE amning i tre månader! Men envis som jag är så bet jag ihop och ammade i nästan ett halvt år! Det är ju faktiskt ganska mysigt ändå!

• banana81

Hej tjejer! Nu är det längesen jag skrev men jag är inne och läser varje dag så jag har koll på er, haha! Flört
    Jag har börjat bli rädd inför RUL, inte bara rädd heller utan livrädd.. Gråter Vad gör man åt det?? Tycker det känns jättejobbigt och tänker på det hela tiden att nåt är fel med bebisen. Usch, usch..!
    Dessutom så kan ev inte mannen få ledigt från jobbet för att följa med. Nån som har nåt bra tips på hur jag slutar oroa mig?

Var inne och kikade i bildtråden nyss, vad otroligt fina ni är allihop!!

• banana81

Tack snälla för de stöttande orden. Detta är ju min lilla trea i magen och jag kan inte minnas att jag var så här rädd de andra gångerna. Jag känner små buffar men med sonen kände jag mycket mer vid denna tiden! Det är nog det som får mig att tro att nåt är fel, sen kan jag fortfarande i v 18 spänna/hålla in magen så den inte syns alls.. Jag lägger ihop detta och min tanke blir att den inte växer som den ska! Usch.. Jag lider så med er som fick tråkiga besked på RUL.

Jag har tid den 29, så det närmar sig!

• banana81

Jag har köpt en del kläder till mig själv på tradera, kolla där! Har köpt lite små pluttiga bebiskläder där med! Det är ju så roligt så det går inte att låta bli! Att det sen nästan inte kostar något alls gör ju bara saken ännu bättre! Vann en helt ny vit body med röda äpplen för 12 kr! Jättefin!
    I morse tyckte jag min mage växt hur mycket som helst bara sen igår! Det känns riktigt skönt och gör mig lite lugnare i min oro!

Stort lycka till till er som gör RUL idag! En vecka kvar till mitt..!

• banana81

Svipp: då kan vi nojja tillsammans du och jag! Jag är också i v 18, tredje barnet och känner mycket sällan nåt! Det är jättehemskt men jag känner precis som du att vi måste berätta för de andra att det inte blev nån bebis. Usch!! Vår minsta vet inget än, han är bara 2 så efter RUL (om det går bra) ska vi berätta!

• banana81

Godmorgon!
    Fy, vilken natt vi har haft! Sonen var vaken mellan midnatt och typ 3.. Hade nog mardrömmar! Jag som sover så himla dåligt och vaknar minst en gång i timmen redan känner att detta kommer bli en lååång dag... Gääsp!

Vi pratade faktiskt namn igår! Tycker pojknamn är svårt denna gången, sist ville jag Vide, tycker det är jättefint! Min svärfar sa så här när han hörde det: " Vide?? Det är väl för fan inget namn!!"
    Sen kändes det inte så kul längre om man säger så.. Fast jag funderar faktiskt lite på det nu med! Lite för att jävlas med, haha!!
    Sonen heter Anton och dottern Alma (Emil i Lönnebergas föräldrar har vi kommit på i efterhand) så Alfred hade ju varit kul om det är en kille! Och kanske Ida om det är en tjej!
    Dottern heter Linnea i mellannamn och jag tror hon hade blivit stolt som en tupp om bebis blir döpt efter henne! Min farmor hette dessutom Linnea i mellannamn med!
    Mycket svårt val detta!!
    Kan ju börja med att kolla vad det är som ligger där inne och myser!
    Nu ska vi cykla till dagis! I minusgrader.. Ha en bra dag alla!

• banana81

Känner ni alla riktiga sparkar nu? När började ni göra det?
    Jag känner fortf bara små puffar och väldigt sällan.. Usch, jag är så orolig att nåt är fel! RUL kl 10 imorgon! Hur ska jag kunna sova i natt???!

Svar på tråden Augustibebis 2012