Inlägg från: EmelieOfGbg |Visa alla inlägg
  • EmelieOfGbg

Augustibebis 2012

Hej! Hoppar in i tråden också om det är okej? Imorse plussade jag och kunde inte riktigt förstå det.Gjorde ett till när jag kom hem efter jobbet och det var också positivtSkrattande Vi är lite i chock här hemma just nu, det var planerat men det gick fort, på 2:a försöket. Enligt gravidverktygett är bf 12/8. Är i v.5 (4+1).

Känns väldigt märkligt att skriva detta, att man är gravid liksom. Men såå spännandeGlad    

Har läst lite i tråden och har sett att det är många av er som har illamående och massa andra symptom, själv känner jag ingenting. 

Grattis till alla!!!     

• EmelieOfGbg
    Gadget skrev 2011-12-06 17:50:16 följande:
    Grattis och välkomna!

Och symtomen kommer förr eller senare. Det verkar av oss i tråden att döma vara väldigt olika. Att de kommer och går verkar också vanligt.
    Några i tråden inklusive jag själv, har snart vetat om graviditeten i två veckor och jag tycker fortfarande att det är en galen men otroligt härlig känsla. Ibland tänker jag och säger det till min sambo att "här sitter jag och är gravid"!

TackGlad Ja symptomen kommer säkerligen förr eller senare. Känns som man lever lite i en bubbla nu. Gick förbi testen förut dom ligger på bordet och liksom, just det ja... Jätte konstig känsla men fantastisktGlad
  • EmelieOfGbg

Såg att det var lite olika tankar kring när man ska ringa mvc. Är det nån som redan har ringt? Och vad sa dom i telefonen isåfall? (tänker om dom säger att det är för tidigt, eller bokar man en tid bara?)

• EmelieOfGbg
    anneh skrev 2011-12-06 18:34:52 följande:
    Emelieofgbg: jag har redan ringt, och jag får tidig inskrivning, på måndag, vecka 6+3.. hälsosamtalet hoppade vi över då jag inte ville ha sånt.

Okej! Så man kan välja att hoppa över det? Trodde det var obligatoriskt. Så oftast får man en tid för hälsosamtal och sen efter det bokar man tid för inskrivning?
  • EmelieOfGbg
    jordgubbsylt skrev 2011-12-06 18:42:14 följande:
    All sjukvård är väl typ frivillig? Personligen tycker jag om att gå till mvc så jag tar varje chans jag får :)

Jo det är ju klart den ärGlad
  • EmelieOfGbg
    Naimisen skrev 2011-12-06 18:41:09 följande:
    Emelie- Ringde några dagar efter plusset. Men så fort man bestämt var man vill gå, vissa ställen är de lång väntetid på.
    Vissa i tråden har fått tid nu och ja fick den 27e
    Okej, kanske lika bra att ringa snart då. Ska försöka smälta det lite först, om det nu gårFlört
  • EmelieOfGbg
    UmmAminah skrev 2011-12-08 17:01:01 följande:
    Jag önskar jag Hade mer symtom, Hade inte testet varit pos hade jag inte anat... Men börjar ana en väldig trötthet...

Samma här! Däremot har jag känt för första gången idag massa ljud från magen, det bökar å låter högt. Som gaser men jag fiser inte. MärkligtGlad Nån som känner igen?

Känns overkligt att man är gravid. Jag kollar flera ggr om dagen på mina test för att förstå att det faktiskt är santHjärta  
  • EmelieOfGbg
    Augustimamman skrev 2011-12-09 14:04:03 följande:
    Kan nån hjälpa mig att reda ut vilken dag jag går in i ny vecka? Jag har två gravid-appar som säger olika! Den ena säger att jag är 6+0 idag och den andra att jag är 6+0 imorgon. Senaste mensens första dag var 5 nov... Nån vänlig? ;)
    Coolt, vi hade exakt samma dag. Jag hade också min första dag på sista mensen den 5/11Glad 
  • EmelieOfGbg
    any19877 skrev 2011-12-13 09:03:44 följande:
    Grattis!!! Jag är i v 6 och har inga symptomer alls än så länge;)
    Samma här, känner knappt nånting, allmänt trött bara:)
  • EmelieOfGbg
    Kninnans skrev 2011-12-27 18:05:06 följande:
    Någon annan i v7+0 som knappt känner något alls? Haft ömma bröst men tom det är som bort blåst.. Blir orolig..
    Jag är i v  7+3 och känner inte spec mycket. Lite molande värk ibland nere i magen bara. Hade ömma bröst men inte längre. Undrar om illamåendet kommer komma? Jag är väldigt tacksam om jag slipper men typ alla har ju det... Jag mår prima bara lite mer trött än i vanliga fall!
Svar på tråden Augustibebis 2012