Inlägg från: strongenough |Visa alla inlägg
  • strongenough

Augustibebis 2012

Hejsan! Jag hänger på er. Jag har BF 5 Augusti.

Är det någon mer än jag som mår RIKTIGT dåligt? Jag är så yr att jag knappt kan stå upp och skakar. Vill kräkas dygnet runt. Minns illamåendet sen sonen men inte att jag hade sådan yrsel! Ska man kontakta vården eller bara stå ut?

• strongenough

Ni verkar ha lite koll på det där med föräldrapenning. Jag går på 3-6 månaders vikariat. Blev arbetslös nu 2:a december och nästa jobb börjar jan-juni. Om det blir så att jag är arbetslös Juni-Augusti får jag den minsta föräldrapennigen då?

• strongenough
    Augustimamman skrev 2011-12-18 13:08:30 följande:
    Vad heter det nu, sockerbelastning? :) Hur som, gör alla det eller är det bara de som har anlag för diabetes? Skulle helst slippa, klarar inte av söta saker nu.
    Gör man inte det runt v.27 eller nått? Ska du göra det redan är det nog för du har anlag till diabetes!
  • strongenough
    AnnaSv skrev 2011-12-18 14:54:10 följande:
    Glukosbelastning, förra graviditeten så låg mitt BMI precis på gränsen så jag slapp göra det. Har man BMI över 30 så får man göra det, iaf så var det så här i stan för 4 år sedan.Så det lär jag åka på att göra denna gång om dom har systemet kvar då jag redan gått upp 4 kg. Och nu trillat över gränsen.
    Här bryr dem sig inte alls om BMI, de har jag aldrig hört talas om! Alla gör det här.
  • strongenough

Hej alla!
    Jag va på VUL precis. Jag fick ett chockerande besked! Det är TVILLINGAR! Jag är så chockad att jag inte vet var jag ska bli av. Dem sa att det är därför jag mår så fruktansvärt dåligt. Dem såg ingen skiljevägg så ska dit om 2v igen. Hoppas verkligen där är en så dem inte trasslar in sig i varann!

• strongenough
    Blomsterfröna skrev 2011-12-19 11:16:47 följande:
    Mamma060314- Åååå vilken chock:) men kul.. Har ni de i släkten??

LundinEk- va kul grattis:)
    Jag fick precis veta att Farmors far var tvilling! Jag hade dock aldrig hört det innan. Ville så gärna se ett hjärta slå så visar dem två som slår Skrattande
  • strongenough
    Drömmar och förhoppningar skrev 2011-12-19 11:31:06 följande:
    Häftigt med tvillingar, men jag förstår att det är omvälvande. Jag är själv tvilling, vi föddes 20 månader efter vår storasyster. Kan tro att mina föräldrar hade händerna fulla!

Härligt att så många har fått se hjärtanen ticka!!
    Som tur är är min son 6,5 när bebisarna kommer. Väldigt omvälvande! 
  • strongenough
    any19877 skrev 2011-12-19 12:19:31 följande:
    Hej! Var på vul idag och jag kommer få tvillingar;) är bara i v 5+5 enligt honom så han var osäker om han hörde hjärtlig;)
    Grattis Skrattande Då är vi två! Såg dem skiljevägg mellan dina?
  • strongenough
    trossan skrev 2011-12-19 14:39:34 följande:
    I vilken kalender kan ni gå in och titta på de här spännande sakerna?

En till fråga- vid vilken vecka är det man kan se ett hjärta slå på vul?

Om jag är 5+5 nu, är det helt meningslöst att tjata till sig ett vul denna vecka då för man kommer ändå bara se en tjock hinnsäck..? 
    I v.5+2 såg jag bara fostersäcken inget annat. Så tror du ska vänta någon vecka!
  • strongenough
    any19877 skrev 2011-12-19 15:18:27 följande:
    Mamma060314: ja! Så jag kanske få en pojke och en tjej;) annars tycker jag att detta är underbart!!! Det ända jag oroar mig för är att jag har fortfarande bruna flyttningar men gyn sa att jag skulle inte oroa mig;) sj då?
    Nej dem såg ingen skiljevägg. Ska tillbaka den 4 Januari och kolla igen med en bättre maskin. Hoppas verkligen där är en skiljevägg! Är där inte det är de risk att dem snurrar in sig i varann. Kan ju va enäggs trotts en skiljevägg sa dem. Mina flytningar varade bara en timme ca så det kom väldigt lite. Har ni tvillingar i släkten? 
Svar på tråden Augustibebis 2012