Inlägg från: strongenough |Visa alla inlägg
  • strongenough

Augustibebis 2012

Stövelkatten skrev 2011-12-19 20:38:36 följande:
    Häftigt! Jag när ju en hunch om att det är fler i min mage (rent statistiskt så är det dock inte det, eftersom nu redan två har konstaterats med tvillingar) men det får vi se 29e december. Anledningen till att vi började tänka så är för att magen är så himla stor, att jag varit så sinnessjukt trött och att jag gått upp väldigt mycket i vikt redan.
    Haha det hade varit lite kul med så många tvillinggraviditeter :)
    Mått extra illa? 
  • strongenough
    Stövelkatten skrev 2011-12-19 20:46:30 följande:
    Extra illa jämfört med förra gången, eftersom jag HAR mått illa och till och med kräkts. (attackspydde i lördags, helt från ingen stans. :S) Och tröttheten känner jag som sagt inte igen alls, förra gången var jag tröttare på kvällen, tog kanske en tupplur på eftermiddagen, medan jag nu kan sova vääääldigt mycket och länge.
    Det återstår som sagt att se! Himla spännande för er i alla fall! :)
    Det förstår jag :)
  • strongenough

Får nog ta och läsa ikapp här senare! Ligger inlagd på sjukhus för hyperemesis "svårt graviditets illamående". Längtar till de gått några veckor till så man slipper detta och oron för missfall! Vill hela tiden veta att båda tvillingarna mår bra men får vänta till 4 januari! Hoppas ni andra mår lite bättre :)

• strongenough

Idag gick jag in i v.19+0 tycker det känns som magen mjuknat! Innan har den varit sten hård. Blir lite orolig Rynkar på näsan Någon som varit med om det?

Känner inte bebisarna heller, men har moderkakan i framvägg så hoppas på det är orsaken! 

• strongenough

Idag var jag på RUL med mina tvillingar. Tyvärr såg det inte så bra ut. Dem har utvecklat TTS men är än bara på steg 1 vilket kan ändras snabbt. Hur ska man klara att bara gå och vänta på om de går åt helvete eller inte? Jag mår totalt åt helvete.

Till min stora lycka fick jag först Veta att jag väntar 2 flickor. Har redan en pojke så ville så gärna pröva på flickor. Sen berätta han om TTS och allt vände. Nu ska man leva på hoppet.

• strongenough

Det är tvilling transfusion där den ena får mer blod än den andra. Väldigt allvarligt tillstånd en eller båda kan dö. Ingen vet något ....

• strongenough
    fransyskan skrev 2012-03-13 16:46:54 följande:
    Oh nej :( Finns inget bra man (eller iaf jag) kan säga men jag hoppas verkligen att allt går bra. Om det vänder för det bättre kan dom se det då så att du kan andas ut eller blir det så här oroligt för dig fram till födseln? Håller tummarna för det första!

{#emotions_dlg.flower}
    Tack! Om den lilla tvillingen får mer fostervatten igen ser dem det. Men det lät inte som om detta blir bättre. Det kan stanna så som det är nu eller bli värre och då skickas jag till danmark där dem försöker bränna blodkärl på navelsträngen. Jag ska kollas igen om 1 vecka om de blivit värre.

Nu ska man bara stå ut med rädslan, sorgen och smärtan. Imorgon fyller min store kille år. Så ska man lyckas hålla minen för hans skull..... 
  • strongenough
    pixel3 skrev 2012-03-13 17:32:14 följande:
    PANIK!! sitter med sprutande tårar var idag på RUL och fick träffa speciallist läkaren. Mitt barn har ett hål eller så fattas det en bit av kammaren. Jag fick göra fostervattens prov på en gång och ska upp till en special avdelning de kommande dagarna för att kolla vad det är med hjärtat. Gråter om vart annat och skakar då mitt barn kanske inte kommer överleva.
    Beklagar, fick själv dåliga besked idag så vet inte om båda mina överlever Rynkar på näsan Helt jävla fruktansvärt!
  • strongenough
    mammsen skrev 2012-03-13 18:29:21 följande:
    Fy, vad jag lider med dig! Men de erbjöd väll täta kontroller??
    Jag läste lite om det och förstod att det är så att det är enäggstvillingar som delar moderkaka va?
    och att de kan bli obalans mellan fostrena när de har gemensamt blodomlopp..
    fruktansvärt!

Men pratade de någonting om behandling?

Läste detta (klipper in)

Laserbehandling

Den behandlingsform vi erbjuder vid konstaterad TTS är att stänga av kärlförbindelserna med laserstrålning. Ett tunt instrument, fetoskop, förs in i livmodern. Med hjälp av detta identifieras kärlen och koaguleras via en laserstråle. Efter detta töms överskottet av fostervatten ut. Resultaten är gynnsamma. I mer än 50% av fallen överlever bägge fostren, och i mer än 80% klarar sig en tvilling. Till laserns fördel talar dessutom färre hjärnskador bland de överlevande tvillingarna och att risken för för tidig födsel minskar.

Oddsen värkar ju sämre utan behandling :/
    Men du har ju gått ganska långt! och skulle de upptäcka att det blir försämrat så är ju snart dina bebisar såpas stora att man kan plocka ut dem och rädda dem!! Vet en flicka som är 8år och föddes i v 23! Hon är inte annorlunda från något annat barn! Och nu 8 år senare har vården och kunskapen ökat otroligt!!
    Så dina tjejjer har goda changser <3

Ger dig en elekrtonisk kram =) 

Tack! Jag ska dit nästa vecka igen. I steg 1 gör dem ingenting och speciellt inte när dem är så små som dem är. Nästa vecka kollar dem om de blivit värre och i så fall skickas jag till Köpenhamn för laserbehandlingen som du läst om. Allt är bara att hoppas. Jag själv bara gråter, inte alls vad man trodde man skulle få höra....

• strongenough
    Ellenbmt skrev 2012-04-04 15:54:44 följande:
    Ni som vet kön från rul, och ni som har tidigare barn, stämmer kinesiska kalendern på era barn? Finns en länk i bakingsoda tråden. Kan inte länka via mobilen!
    Mitt stämde både med min son och med töserna Glad
Svar på tråden Augustibebis 2012