Augustibebis 2012
Jag hänger också på här! :) Är i vecka 6+1, första bebisen! Hoppas så på att allt kommer gå bra! :)
Jag hänger också på här! :) Är i vecka 6+1, första bebisen! Hoppas så på att allt kommer gå bra! :)
Ska man undvika även blossaglöggen, som innehåller 2,25% alkohol? Har alltid tänkt att den är alkoholfri men insåg ju här om dagen att den inte är det! :S
Har läst att det inte är någon fara om man i börjar av graviditeten (innan man vet om att man är gravid) får i sig alkohol eftersom bebisen ändå inte får i sig näring från mamman då.
När börjar bäbisen få näring från mig?
Jag har sett en forumtråd där dom samlat alla sånna boxar som går att få. Tror att det var på www.blimamma.se!
Nu känns det snart som om man inte får äta någonting?!
Tycker det känns svårt med alla rekommendationer hit och dit!
Bara en sån sak som att Livsmedelsverket rekommenderar nyckelhålsmärkt mat, som inte alls är bra, gör ju att man blir en aning tveksam.
Tror man i slutändan mår allra bäst av sunt förnuft!
Jag ska också åka iväg och handla till mig själv ikväll! Har inte heller någon större matlust, vill bara ha vissa saker!
Helgen bestod mest av rostade mackor, haha! Äter jag aldrig annars men nu kunde jag inte tänka mig något annat!
Dricker vanligt vis minst 3 koppar kaffe om dagen, nu kan jag inte ens känna doften utan att bli illamående.
Äter ni några vitaminer eller andra tillskott för att få i er allt man behöver? Jag är lite orolig att jag inte få i mig allt jag behöver när matlusten inte finns!
Min vän som fick barn förra året rekommenderade mig att äta smörgåsar med leverpastej & apelsinjuice! Då får man tydligen i sig mycket bra! Inte mig emot! :)
För mig var det tvärt om, jag kände nästan inget fram till v. 6, då blev jag helt plötsligt väldigt illamående och tappade aptiten!
Det är ju så olika för alla!
Önskar vi hade! Men min man får knappt röra mig, känner mig verkligen inte alls sugen! Men sen mår jag typ konstant illa och är trött på kvällarna.
Hoppas på att det blir bättre!
Någon som vet hur det är med UL på Mama Mia i Stockholm?
Jag är inte så bra på alla förkortningar än, vad står VUL för?
RUL antar jag står för rutin ultraljud.
Men alla andra UL och VUL ni pratar om, hur funkar det? Får alla göra det eller när gör man de OM man gör det?!