• Sandrina

Augustibebis 2012

Åh, jag vill också gå på VUL. Men min man vägrar! :(
    Han tycker det är alldeles för stora risker med UL eftersom man inte vet helt hundra om det skadar barnet. Dessutom är han forskare och jobbar tillsammans med andra som forskar i precis detta ämne så jag gissar att han vet vad han pratar om. Dock forskar han inte inom området själv ska tilläggas.
    Jag får nog snällt vänta till RUL! Som jag inte får göra innan v. 19 om han får bestämma!
    Är ändå glad att han bryr sig så mycket och inte vill utsätta bebisen för något som den kan ta skada av.

Vad tycker ni? Är det något nu funderar eller har funderat över?

Känns ändå som att det är många här inne som redan gjort VUL.

• Sandrina

Jag förstår givetvis att man är nyfiken och vill se att allt är bra, även jag själv!! :)

Tänker bara på allt annat som folk är så rädda för, all mat man undviker, att man inte får basta (läste jag någon stans) osv, osv. saker som också KAN vara skadligt för barnet, där är man noga. Men när det gäller UL som också KAN vara skadligt för barnet känns det inte som att det pratas lika mycket om.

Min man menar att även fast det inte är helt bevisat att det är skadligt för barnet så tycker han att det är onödigt att ta risken. Jag är själv dåligt påläst och vet bara det han berättar för mig.
    Men jag har tänkt mycket på det och tycker att det är värt att fundera över, vad som är viktigast, att jag själv blir glad över att få se att det finns en bebis i mig eller att jag faktiskt riskerar att skada mitt barn!?

Tycker det är en intressant diskussion!

• Sandrina
    Karo77 skrev 2012-01-13 17:28:30 följande:
    Jag skulle garna vilja veta vad VUL ,RUL ar.... Jag bor namligen utomlands Sedan manga ar tillbaka och kanner inte till de svenska forkortningarna annars nar det galler risquer har i Frankrike sa ar det mycket hogre risk for toxoplasma sa Jag som inte ar immuniserad mot toxoplasma maste halla koll pa vad Jag stoppar i mig. Jag saknar d'en svenska sunda kosten!!!!!!
    VUL = Vaginalt ultraljud
    RUL = Rutin ultraljud

Jag bor/har alltid bott i Sverige och kunde ändå inte dessa förkortningar innan jag hittade hit! :)
  • Sandrina

Värmeljuslyktan - Så ledsen för din skull, beklagar verkligen! :(
    Lycka till i framtiden! Hoppas du snart får ett + igen!
    Kram till dig!

• Sandrina

Jag märker inte heller så stor skillnad på mina bröst, har också ganska stora sen innan så jag är glad att dom inte blir större!
    Kan de vara så att det märks mindre om man redan har stora bröst, eller kommer dom bli större med tiden tro?!

• Sandrina
    Lullaby skrev 2012-01-15 20:22:40 följande:
    Har ni fått dålig andedräkt förresten? Sambon sa att det stack i ögonen hahah :P Pinsamt! De sura uppstötningarna har en konsekvens jag inte tänkt på. Tur jagi nte träffat någon mer än honom och djur på några dagar xD
    Haha, min man säger också att jag fått dålig andedräkt, framför allt på morgonen. Men han säger att det blir bättre så fort jag ätit något.
    Skönt å höra att det är fler! :)
  • Sandrina
    05091112 skrev 2012-01-16 15:35:33 följande:
    Hej tjejer..
    Nu mår jag inte alls bra.
    Kan inte äta någonting och vill bara sova hela hela tiden.
    Inatt kom första kräket också, på tom mage.
    Kommer nog inte hänga vid daTORN SÅ mkt på ett tag nu.

Ha det bra! 
    Stackare, vet precis hur det är! :( Mitt börjar precis gå över.
    Försök dock att få i dig något regelbundet och rör på dig.
    Jag har i alla fall märkt att jag bara blir sämre av att sova, fast det är det enda jag vill!! Lika så mår jag sämre ju mindre jag äter.
    Jag vet att det inte är lätt! Kämpa på, det kommer bli bättre!
  • Sandrina

Jag har haft så jätteont i magen till och från dom senaste dagarna. Som rejäl mensvärk.
    Är i vecka 11+5 idag.
    Är det vanligt eller bör jag vara orolig?

• Sandrina

Suss85 - Då är vi två! Känner mig också bara tjock! Håret är katastrof, hyn grådassig och inga kläder passar!! Fy så trist man känner sig!

Men jag tycker det är okej med deppdagar!
    När lönen kommer ska jag unna mig själv något fint och kanske ett frisöbesök så kanske man piggnar till lite! :)

Eller har ni andra några tips? :)

• Sandrina

Jag tror inte heller graviditet räknas som ett hälsoproblem!
    Det är väl inte lagligt att säga upp någon på grund av graviditet?

Svar på tråden Augustibebis 2012