Inlägg från: Fyran2012 |Visa alla inlägg
  • Fyran2012

Augustibebis 2012

Hallå, här kommer en till..plussade 28/12 & har bf runt 25/8Glad

• Fyran2012

Härligt att få ett bra besked!

Hur mår ni nu?
    Jag är i 7+5 & mår så vansinnigt illa..i stort sett hela dagarna! Igår somnade jag 15:30 efter jobbet, uppe en nån timme för middag..sen somnade i soffan i två timmar & sen gick jag & la mig 21.. huua jag längtar tills illamåendet är överFlört

• Fyran2012

Har varit på hälsosamtalet idag..inte mycket nytt eftersom jag väntar fyran, men kul ändå att träffa barnmorskan! Fick tid för ultraljud på måndag för att tidsbestämma graviditeten mer noga..men vi tror att jag är i vecka 9 nuGlad

• Fyran2012

Hej, hoppas det är okej att jag hänger på här, är nu 12+4Glad
    Har hållt mig i septembertråden innan men efter ultraljud idag fick jag bf 30 augustiHjärta Fick se en livlig liten busunge & ikväll kommer vi äntligen att berätta för barnen!

• Fyran2012

Jag tror jag har bestämt mig för en Babytravel Milano..tycker den är både fin & kändes stabil & bra när jag klämde & kändeGlad

• Fyran2012

"Bebistatueringar", det låter gulligt..snor det ordet direktFlört
    Jag har turen att ha sluppit bebistatueringar vid mina tre tidigare graviditeter, så jag håller tummarna från att klara mig även denna gång.

• Fyran2012

Jag brukar få gå upp på toa en gång om nätterna nu.

Ni som har foglossning: hur började det på er?
    Jag har fått ont i blygdbenet & flera nätter nu har jag vaknat & haft så vansinnigt ont i vänstra benet..känns typ som om det skulle hoppat ur led, kommer även när jag ska resa mig ur soffan eller från en stol i bland. Tar ibland flera timmar innan det går över & idag har jag ont i den sidan vid höften & strålar ner i benet. Vad tror ni..kan det vara foglossning?

• Fyran2012
    Svipp skrev 2012-02-28 10:56:47 följande:
    Fyran2012 - Det låter absolut som foglossning. För mig är det blygdbenet det känns absolut först på. Sen bakfogarna och sen ljumskarna och det strålar ner i benen. Brukar få ischias eller hur det nu stavas oxå. Än så länge (v14+3) har jag "bara" blygdbenet och ibland bakfogarna. Förra grav var jag mycket sämre, sjukskriven helt från v 7. Då minns jag att det kändes som mitt vänstra ben var som ett löst barbiedocka-ben som man måste försöka få på plats igen. Hade jätteont i just väntra benet. Så det du beskriver låter väldigt likt hur jag hade det då. 
    Goggla och läs mer, det finns mycket man kan göra för att underlätta. Sen får man tänka att det i de flesta fall går över efter förlossningen (jag kände av det varje ägglossning efteråt, men bara en dag) och inte är permanent. Men det är skitjobbigt medans det varar, för hela familjen.  Hoppas du slipper få det så jobbigt!
    Tack för ditt svar!
    Jag googlade & är nu säker på att det är just foglossning..hoppas bara det inte blir värre & att jag kan fortsätta jobba. Jobbar inom äldrevården med många tunga lyft & som det är idag fick jag stanna hemma..vänstra benet gör så ont. Är i vecka 14.
  • Fyran2012
    Ellenbmt skrev 2012-02-29 09:20:09 följande:
    Rul i morse! Supersöt gullebebis. Så kär :)
    Mysigt!!
  • Fyran2012
    NiniMe skrev 2012-03-04 13:35:55 följande:
    Ahh idag har vi varit och tittat på vagnar... Och jag är ganska klar med vad jag vill ha för typ av vagn.. Svängbara framhjul, gärna punkteringsfria... Lätt att fälla ihop och smidig att köra, och ett bra/billigt pris... Så jag trodde jag hade hittat ett fynd.. Babytravel Milano.... Så idag åkte vi och titta på den och så besviken jag blev...  Styret var konstigt långt, men annars var den helt ok, stor och bra sufflet också för soliga/blåsiga dagar men styret störde mig som attans, så nu får jag leta annat... Är sugen på en bugboo cameleon, men det får bli en begangnad en.....  Ja vi får se..
    Jag har oxå provkört Milanon, men jag tänkte inte på att styret var långt.. Tror det blir en sån för oss iafGlad
Svar på tråden Augustibebis 2012