Inlägg från: Fyran2012 |Visa alla inlägg
  • Fyran2012

Augustibebis 2012

fru Elle skrev 2012-04-02 15:05:56 följande:
    Hoppas det går bra hos läkaren, foglossning är inte roligt. Min förra graviditet blev jag sjukskriven på 100% för mina besvär med foglossning men även för prematura smärtsamma sammandragningar. Själv kunde jag knappt gå så läkaren såg det ganska tydligt, men han gjorde även ett test när han undersökte mig, tror det kallades provokationstest. En vännina till mig hade också problem med foglossing och hon blev sjukskriven först på 25 % och sen på 50%. Tror det är ganska ovanligt att man blir sjukskriven på 100 % för foglossning, men det handlar givetvis om vilka besvär man har och vilken arbetsförmåga man bedöms klara av.

För mig handlade det att försöka vila och plocka bort rörelser som jag ite klarade av, blev bara värre och värre. Var inte hjälpt av bälte för foglossingen, men för vissa så hjälper bälte mycket. Tyckte själv att det var skönt att gå på gravidvattengjympa i en bassäng med varmt vatten, rörelserna brukar vara anpassade.
    Tack!
    Läkaren sa att jag har foglossning + ischias & sjukskrev mig på 50 % i 3 veckor till att börja med. Jag jobbar ju inom äldreomsorgen, så jag hoppas mina arbetskompisar är snälla nog & låter mig "slippa" de allra tyngsta arbetsuppgifterna.
    Ska ta kontakt med sjukgymnast & se vad jag kan få hjälp medGlad
  • Fyran2012
    Svipp skrev 2012-04-02 16:27:42 följande:
    Jag har också börjat må illa igen och huvudvärken har kommit tillbaka. Dessutom känner jag ff ingen aktivitet i magen och är nu i v 20 med mitt tredje barn. Överallt står det att nu kan man se rörelse på utsidan av magen och jag känner inte ens något på insidan. Tror inte att den lever längre.
    Jag har bara känt bebisen i några dagar & jag väntar mitt fjärde & är i vecka 19.
    Tror inte du behöver oroa dig, men ring & be om att få lyssna på hjärtljudet om du är orolig..det gjorde jag för två veckor sen när jag skadade mig på jobbetHjärta
  • Fyran2012

Jag har haft skötväskor från Babytravel, Jysk, Skip hop & Oioi..den absoluta favoriten var helt klart Oioi Hobo!
    Tyvärr sålde jag den, hoppas kunna hitta någon på tradera när det börjar närma sig, annars tror jag på Polarn & pyrets eller Stadiums väska för 99:-Glad

• Fyran2012
    Karo77 skrev 2012-04-03 18:44:44 följande:
    Hejsan allihopa !!! Det var Lange s'en i dag har vi varit pa RUL och fick se varan Bebis en jatte sprallig och frisk liten pojke
    Grattis vad roligt!

I morgon är det MIN turGlad
  • Fyran2012

Såå lycklig just nuGlad
    Hemkommen från Rul & har fått se världens finaste & perfekta lilla bebis!
    Visade sig vara en underbar liten flickaHjärta

• Fyran2012
    cupcakekiller skrev 2012-04-04 12:37:03 följande:
    RUL gick jättebra, en fin bebis som nästan var lika lugn som förra gången (hoppas det håller i sig efter bf med).
    Det var en liten Elvis i magen, det var inga problem att se det så som han låg och flashade sig!
    Jag har moderkakan i framvägg och samma bf som de sa i v. 13, 24/8 alltså :)
    Grattis!
    Jag gissar på att du & jag är lika lyckliga idagGlad
  • Fyran2012
    Sommaren12 skrev 2012-04-05 09:46:06 följande:
    Funderar på babyskydd. Blev erbjuden att låna min kompis, men hennes måste alltid sitta i bilen. Har tittat på en sån som man kan klicka loss enkelt och sätta på vagnen men det är en dyr affär, så frågan är:

Hur mycket nytta har man EGENTLIGEN av ett sådant babyskydd som man enkelt tar med sig och klickar fast på vagnen? Och hur länge använder man babyskyddet eg?
    Babyskyddet har jag använt ganska mycket. Smidigt att låta bebisen sitta kvar i när man gör kortare stopp med bilen & t ex handlar eller som jag, lämnar större barn på skolan osv.
    Har för mig att man använder det i ca 8-9 månader.

Jag ska hyra mitt på Babyproffsen, där tar de 500:- för 9 månader för ett babyskydd med "klick" & 450 (tror jag) för ett utan.
  • Fyran2012

Efter gårdagens rul har jag börjat fundera mer & mer på namn.. Har ni några förslag eller bestämt vad era små bebisar ska heta?

Jag gillar Liv, Junie & Vida än så länge.

• Fyran2012

Roligt att läsa vilka namn ni tänkt påGlad
    Idag poppade Molly upp i mitt huvud oxå..kanske får vara med på listanFlört

• Fyran2012

Igår hade jag sammandragningar till & från hela eftermiddagen & kvällen..magen blev stenhård. Vet att den övar sig, men är det inte lite tidigt i vecka 20?
    Hur har ni det med sammandragningar?

Svar på tråden Augustibebis 2012