Inlägg från: Fyran2012 |Visa alla inlägg
  • Fyran2012

Augustibebis 2012

A R skrev 2012-08-25 20:36:11 följande:
    Grattis Emelie!

Viktminskningstråden hänger jag gärna på när det är dags för barnvagnspromenader för mig, nu är viktökningen 20+!

Fyran, precis så får jag med, har till och med ramlat en gång för det gjorde så ont. Min BM sa att det kan bli så när bebisen trycker mot en nerv.

Idag har familjen haft en skön dag på söder. Vi han med både bondens marknad och bondens loppis samt en utelunch. Promenerade över två timmar och det kändes ok. Hoppas det gör lite verkan också. Är sjukt fixerad vid att det ska sätta igång. Måste verkligen skärpa mig, den kommer när den kommer.

Det är så skönt att ha er alla här, vilket stöd och vilken pepp vi ger varandra!
    Kram till er alla och ha en skön lördagskväll!
    Javisst är det obehagligt?! Skönt ändå att veta vad det beror på..men det är lite jobbigt när det händer ute bland folk, jag kan lixom inte kontrollera mig för det gör så ont så plötsligt!
    Livet på landet helenabengtsson.blogg.se
  • Fyran2012

Åhh vad spännande Himelen!
    Jag går här & känner efter & hoppas på att bebis vill komma ut snart!
    Shoppingrundor varvat med vila & nyss försökte jag locka ut henne med att slipa & spackla hallväggarna samt måla taketFlört
    Veckans projekt blir ommålning i hallen!

• Fyran2012
    Svipp skrev 2012-08-26 19:28:55 följande:
    Känner som du charish, så trött hela tiden. Sover och sover och äter och äter. Det är i princip vad jag gör. Sen moler det på i magen och ryggen, riktigt ont emellanåt. Inget mer...bf imorgon...
    Jag är oxå tröttare än vanligt, somnar på stört så fort jag lägger mig ner för att vila! Är kanske bäst vi lyssnar på kroppen & vilar så mycket vi kan innan det är daxFlört
  • Fyran2012

Min lilla ligger så långt ner nu & det känns som hon borrar med huvudet mest hela tiden..blir som en hisnande känsla. Varje gång jag böjer mig ner känns det som om jag ska bryta nacken av henneFlört
    Fått en släng av "planerande", vill ha allt iordning ifall jag inte är hemma när olika saker ska ske..som typ inhandling av kalaspresenter till kalas som barnen ska på i helgen, tvättning & inläggning i garderober så barnvakt hittar kläder, gympakläder osv + vad barnen ska ha på sig på skolfoto osv, skriva scheman på vilka dagar barnen har gympa & andra aktiviteter..
    Man tror tydligen att man är oumbärligFlört

• Fyran2012
    Husmodern skrev 2012-08-28 13:13:46 följande:
    Ja kändes snopet, har städat hela huset sen 7 imorse det blänker Ajax nu , har bjudit hem tjejerna på afternoon Tea :) så nu är jag och handlar till det , hämtar barnen sen och hoppas att aktiviteterna ska ha verkan inför kvällen :)

Tänk egentligen har vi som är kvar gått i fleeeera veckor och nu vet vi att det är Max två kvar , några dagar , några timmar men vi är sååå uppstressade och otåliga nu :) vi borde bara njuta av vår sista tid som gravida :).... Men men DET KAN JAG INTE , kom nu bebis:) ha ha haa
    Känner igen mig, själv har jag idag målat klart taket i hallen & lagt första strykningen på väggarna plus tagit två raska promenader till & från skolan för lämning & hämtning av barnFlört
  • Fyran2012
    Svipp skrev 2012-08-28 15:26:45 följande:
    Oj, hur orkar ni? Själv sover jag bara. Men är ändå väldigt otålig och vill inget annat än att det ska starta.
    Haha , njae egentligen orkar jag inte heller..men tycker det är ännu jobbigare att se röran & allt som måste göras & tar därför hellre tag idet.
    Men mellan varven vilar jag & tar det lugnt jag med..(& känner efter om det inte händer något snartFlört)
  • Fyran2012

Då var den stora bf-dagen här, men det verkar lillasyster strunta fullständigt iFlört
    Jag har fortsatt mitt målande & även hunnit med en runda på Ikea..men som sagt, inte ett tecken på att hon vill komma just idag!

• Fyran2012

Åhh grattis A R, vilken toppenförlossning det låter som!

Här sitter man bf +1 & bara väntar & längtar..hade 1 ganska stark värk mitt på dan & bebban har varit ovanligt buffig det senaste dygnet..men annars inga tecken alls..är bara trött & vill ha ut henne nu!

Svar på tråden Augustibebis 2012