Inlägg från: Bellatrixx |Visa alla inlägg
  • Bellatrixx

Augustibebis 2012

Påtal om att sakna utav graviditeten så har jag nästan seperationsångest för magen. Tycker det är såå mysigt och allt liv där inne, kanske är lite nervös inför förlossningen. Men mycket ska bli skönt med att slippa, så som att kunna sova...

• Bellatrixx

Var nyss hos bm och den verkade ha det toppen där inne.

Vecka 37
    Sf: 33
    Hb: 117
    Hjärtljud: 154
    Läge: fixerat
    Viktökning: +14

Om det är fixerat innebär det att den kan komma när som då?

• Bellatrixx

Tack kampis!

Det är såå nära nu ju för alla, jag tycker det känns som igår jag hittade denna tråd. Håller verkligen med om att det är en bra och mysig tråd. Roligt också att många varit så aktiva.

Ang. Att det skulle komma ifrån nummer två känns lite obekvämt men jag tänker att det gör väll inget så länge allt annat går bra. Jag tycker det är jobbigare med tanken att spricka mycket.

• Bellatrixx
    NiniMe skrev 2012-07-10 17:03:43 följande:
    Tyvärr inte Min lilla loppa har varit det sen v.35+ och då är detta mitt tredje barn, så jag trodde hon skulle fixa sig innan förlossning men nu 3 veckor senare håller hon sig därinne
    Hehe, tack! Du har inte alls långt kvar nu va? De har det säkert toppen därinne och inte alls är sugna på att komma ut ännu, även om man själv längtar som tusan!
  • Bellatrixx

Har en liten fråga, om någon vet, har sett att flera i tråden köpt en Bugaboo. Imorgon ska jag iväg och kolla på en begagnad som kostade väldigt lite (2000kr!) och då ingår ligg och sittdel + regnskydd. När vi pratade via telefon skulle den vara fräsch men använd så alltså lite solblekt och då är min fråga till er, är det något särskilt man ska kolla på på just Bugaboo? Något jag ska kolla lite extra eller så?

• Bellatrixx
    DetGodaLivet skrev 2012-07-11 22:13:02 följande:
    Solblekt är ju inget problem på dessa då det både är lätt att köpa ny suflett och sittdelsäöverdrag, sy själv eller färga om med textilfärg.

Även framhjulen är hyffsat enkelt och prisvärt att byta om de är slitna.

Men om det är en cameleon så kolla det ställbara handtaget så att det sitter fast och inte glider, dem har det varit meck med vissa säsonger. För det priset tänker jag mig annars att det kanke är en frog?   
    Jag vet faktiskt inte vilken det är men jag skickar en länk... Vad kan det vara för någon?
    http://www.blocket.se/ostergotland/Bugaboo_barnvagn_41467906.htm?ca=14&w=1

Då ska jag kolla lite extra på det så det inte är glapp Tack för hjälpen.
  • Bellatrixx
    DetGodaLivet skrev 2012-07-11 22:21:45 följande:
    Måste vara en cam. för den har ju höjbnart handtag på bilderna. Då är 20000 ett riktigt bra pris även om det är lite mek med den. Byugaboo är rätt enkelt konstruwerade därför lätta att fixa med tycker jag. Lätt att få tag på rservelar också osv.
    Tack vad snällt att jag fick hjälp och tips Jag är själv en liten virrpanna men min sambo är relativt händig så vi ska nog isf kunna lyckas kunna byta ut däcken framtill, det var bra att du sa det för då ska jag kolla lite hur det är med däcken o sådär. Svårt att veta vad man ska kolla efter.. Visste bara att jag ville ha just en bugaboo då jag föll för den på Babyproffsen men ville inte lägga ner SÅ mycket på en vagn som en ny kostade, så då känns det som ett riktigt kap!

Vad har du för vagn?  
  • Bellatrixx

Tack snälla för tipsen ang barnvagnen, nu ska jag iväg och kika på den. Verkligen jättebra råd, hade nog inte ens tänkt på hälften själv. Suttit under perioderna jag inte kunnat sova och "sista-minuten-pluggat", sådär som man kunde göra på gymnasiet inför prov. Haha! Det mesta sitter för tillfället iaf.

Kul att det verkar vara lite bebisar på G i tråden, samtidigt ofattbart att snart är vi "i mål". Idag/Imorgon går jag in i vecka 38 (beroende app och jag vet inte vilken jag ska tro.) Det ska väll innebära att bebisen är färdigbakad då också, även fast jag grät igår påväg hem ifrån stan' för att det blev så jobbigt, haha, det var varmt, jag blir sur för att jag måste gå som en liten myra och att bebisen sparkade under BHN typ och att jag inte kunde knäppa upp den så att det gjorde superont... Och killen svarade inte i telefonen när jag behövde någon att bli peppad av påvägen så vill jag nog att bebisen ska stanna någon vecka till eller så. Jag vill ju hinna fylla år, vilket jag gör på tisdag  

• Bellatrixx

Haha påtal om lukter, är det någon mer som är sugen på att suga på stenar/slicka på väggar inne i garage? Så knäppt det känns, min pojkväns mamma är någon slags överläkar-barnmorska och hon sa att jag skulle ta lite kalktabletter för att jag förmodligen hade brist på det, eller att bara att det var en gravid-hjärna som spökade... Haha!

• Bellatrixx
    bez imena skrev 2012-07-12 17:44:04 följande:
    Haha herregud, suga på stenar! Hört om folk som knaprar murbruk och en väns mamma sög på det rödbruna på tändstickor!! Knasigt :) kroppen säger ju vad den behöver! Men bensin lär den inte behöva!?! Tänk en ångande bensinmack i solsken, thats heaven ;)
    Hahah, så lustig man kan bli Knapra murbruk lät gott
Svar på tråden Augustibebis 2012