Inlägg från: Bellatrixx |Visa alla inlägg
  • Bellatrixx

Augustibebis 2012

Ellenbmt skrev 2012-07-27 11:39:36 följande:
    Haft magknip från kl 6-7 i morse och diarré, nu är bajset slut och jag med! Det går inte över!? Det hugger till och sitter i några sekunder, sedan lättar det till "vanlig" öm mage, och efter någon minut hugger det igen! Känns som det är över bebismagen, men det stramar även från naveln och uppåt då och då. Inga sd. Vad händer med mig?! Helt kall å skakig! Känner mig inte magsjuk alls, utan mer magknip/tarmvred?!?! Hjälp?! Vet verkligen inte vart jag ska vända mig?! 1177 sa förlossningen, förlossningen sa kom in om du vill eller ring din bm. Känns inte som bebismagen så bm och fl känns så larvigt. Hatar att ha ont och inte veta varför!!
    Jag hade sådär fem dagar i rad och började bli orolig för barnets skull, jag åkte då in till akuten för att kolla (de ville inte att jag kom till förlossning iaf det skulle vara något som smittade). De gjorde en massa prover och sådär men allt var bra och en barnmorska kom ner till akuten och kollade till bebisen och berättade att det är den som tar all näring. Eftersom alla värden var bra så gjorde man ingenting mer åt det för att läkaren sa att magen kan bli sådär knasig och att det kan vara virus men att man inte gör något åt det. Men jag tycker att är du orolig för något så åk in, för det kändes skönt att få bekräftat att det inte var någon fara med barnet (även om jag aldrig i det skedet hade orkat en förlossning). Så gör det som känns rätt för dig och om du känner dig orolig åk in, men magen kunde tydligen bli så emot slutet
  • Bellatrixx

Usch har panik, är i v 40 nu och nyss så hade jag och killen sex, vi hade inget ovanligt hårt eller någonting utan mer normalt liksom och nu kommer det blod ifrån pullan och magen är stenhård

• Bellatrixx

Det är som slem blandat med röda strimmor/kärl i, vet inte hur man ska förklara. Pappret blir röd/rosa.. Usch, läskigt sånt här. Hoppas de ringer upp ifrån förlossningen snart

• Bellatrixx

Tack snälla! Tror med det kan vara slemproppen men man är verkligen överanalytisk och att minsta grej som avviker ifrån det man anser "normalt" så blir man orolig. Det var en timme sen jag ringde och de har inte ringt upp ännu, hoppas de hör av sig snart. Men det är säkert ingen fara, får vi hoppas

• Bellatrixx

Grattis till bebisen!

Imorgon har jag bf och den verkar inte ha en tanke på att titta ut, trist.. Men självklart bättre att den tittar ut när den känner sig redo.

• Bellatrixx

Bf+3 och ingenting händer. Usch vad less man blir, jag är ju klar med allt nu så kan inte bebisen med vara det?! har tvättat nu på förmiddagen, gick dock väldigt fort då man bara städar, tvättar och lagar mat om dagarna.. Haha, sorry för min optimistm. Jag tror kotten där inne brås på sin far, älskar att retas med mig. Men en liten skojare är aldrig fel men jag vill att den ska komma ut och visa upp sitt roliga jag. Hihi!

Igår släppte 1dl pöl rakt ner i soffan bara sådär, åkte för att kolla om det var fostervattnet men den hade lagom mängd och mådde bra där inne. Det var väldigt vad vattniga flytningar man kunde ha? har dock inte kommit något mer efter. De nämnde inget ang tapp/öppning heller. Så nu fortsätter vi att vänta, wihu! Hoppas ni mår bra, och jag måste säga: tusan så söta bebisar ni lägger upp i bildtråden, grattis ännu en gång!

• Bellatrixx

Mammsen - hehe kul att höra! jo jag frågade om det var dags snart men det svarade hon att det kunde hon inte veta riktigt, så att den kunde komma när som. Då ska jag fråga i veckan som kommer om hur öppen jag var och sådär, håller med om att sådant är kul att veta

• Bellatrixx

Den 7/8 20.51 kom vår fina Luna till världen, 49cm lång och vägde 3475g. Alla mår bra och ska försöka vila lite nu.. Värkarna satte igång kl 7 imorse och vi kom in vid 12, jättebra människor vi var med.

• Bellatrixx

Tack snälla för era fina gratulerationer! Vi fick oss lite sömn inatt och nu ligger vi och vilar. Hoppas era förlossningar kommer igång snart

• Bellatrixx

Finns det någon länk till fortsättningstråden? Hoppas era förvärkar ger resultat och att det trillar in fler bebisar! låter ju som att en del kan komma precis när som.

Igår grät jag konstant, åt precis allt, hur söt hon är, hur tomt det är utan magen, att man "bara" är sig själv igen, hur lyckligt lottad man är osv osv.. Något trött, varit på tok för mycket besök osv. Så nu har vi bokat av alla träffar och ska njuta av varandra istället, ska även kolla på några bostadsrätter, stort kliv för oss, och ska bli roligt att komma utanför stan lite. Bor verkligen mitt i smeten just nu..

Ang. Förvärkar och så, så hade jag bara om nätterna ett par dagar och vips så sattes det igång en morgon, så försök hålla humören uppe!

• Bellatrixx
    Aprilia1977 skrev 2012-08-13 10:44:29 följande:
    Det finns en fortsättningslänk, den finns längst upp, sista länken liksom...Gadget lade till den igår....

Ja, det är många känslor när man fått barn, jag har ett dussin känslor nu, redan innan vår plutt kommit till oss. Funderar på hur livet förändras, på hur det kommer att vara när vi helt plötsligt blir tre... Angående besök har vi redan börjat förvarna, gett hintar iaf, att  inte vilja ha besök så länge mannen är hemma sina 10 dagar.... att vi kommer att ha någon slags bjudning. Jag vill ju oxå skydda min bebis från alla andras baciller.... hmmm... Jag tycker att ni gjorde rätt som avbokat besök...  
    Tack!

Ja, jag hade med många sånna funderingar, det är ju en stor omställning i livet. Mm, tanken var att vi med skulle ha en bjudning då alla fick komma men det blev tyvärr en hel del sura miner men nu när jag själv inte orkar så struntar jag i om det blir "sura miner". Hoppas det går bättre för er!  
  • Bellatrixx

Mrsnoname: fy vad hemskt, hoppas ni får bra stöttning genom detta.. Tusen styrkekramar till er!

Svar på tråden Augustibebis 2012