Augustibebis 2012
Grattis på födelsedagen ninime! :)
Grattis på födelsedagen ninime! :)
Cupecake- låter skönt att bo hemma i början, blir ju krångligt med en flytt mitt i förlossningen så kan ju vara bra att vänta någon månad/månader. Kan ju vara skönt för dig och bebisen att vara någonstans där ni känner trygghet så ni får en bra och lugn start. Svårt att få lägenheter idag, tyvärr.. Och om du har tur kanske du får några goda råd/en hjälpande hand kring bebisen när den precis kommit
Alltså av din mamma, hihi!
Gadget - jag är med intresserad utav astrologi och är en sen kräfta och när jag blev gravid blev jag så glad att det skulle bli ett lejon, men nu i efterhand känns inte en empatisk kräfta alltför dumt ändå hihi!
samtidigt spelar ju inte heller soltecknet all roll utan även om måntecken och en tredje som jag inte minns hur det stavas för att bilda "jag-et". Så tänk inte för mycket på soltecknet!
Ang plus så hade jag slutat m ppiller men mensen kom aldrig (2 mån, haha något otålig?) och jag testade med olika tester som visade neg, sen skulle jag på läkarbesök och jag visste att de skulle fråga om jag var gravid så jag köpte ett test på Ica mest för att utesluta en grav. väl på jobbet kissade jag på Stickan och det visade positivt, det var den 27/11 och jag var såå glad så jag ringde och bokade av läkartiden av bara farten
killen min fattade det inte förens jag köpte varje test på Apoteket (skulle kolla så jag var gravid på alla, haha knasigt!) och de visade plus. Han blev jätteglad men tyckte jag var lite knasig som la ut så mycket pengar på test.
Jag har inte haft särskilt ont i min grav. Men nu har jag konstant mensvärk som gör himla ont. Vad är det för något?
Nu ska jag börja skära jordgubbar, plocka fram cheesecaken jag bakat osv inför födelsedagsfikat ifrån min pappas släkt. Förresten, nu är det många som börjat slå vad utav vänner och familj om när bebisen kommer, första datumet ut är 23/7 och sista 12/8 än så länge.. Bf är 2/8. Någon mer som har folk omkring sig som har börjat gissa?
Gadget - Hahaha! Så rolig han är och kan ju vara skönt att slippa städa på samma gång
Usch.. Alltså, är det någon mer som fått en "körig" mage? (rekommenderar att man slutar läsa om man är känslig för "snuskinfo")
Hela graviditeten har jag varit förstoppad och det har varit svårt att göra nummer 2. Igår kväll efter jag kom hem började magen knorra och väl på toan sa det svosch och det rent utsagt bara "rann" ut (fyyyy!!) och har fortsatt nu under natten och morgonen, det har inte blivit bättre alls..
Någon mer? Är det farligt? Kanske bara är magsjuka? Jag har inte ätit något konstigt dock vad jag kommer på.. Sorry för ett jobbigt och lite snuskigt inlägg!
Synd att det är så många som fått sån körig mage.. Men ur något negativt kommer ju något positivt och det kanske är som ni säger att den håller på att ställa om sig inför bebisens race genom kroppen. Vilken utveckling den har gjort under sån kort tid ändå, fasicnerande, att på nio månader kommer en liten människa
Ska man äta något som är bättre för magen? Mitt har inte gått över ett dugg och jag bara springer på toan/vilar. Hehe men som sagt.. Det är ju en stor grej för kroppen att förbereda.
Grattis capy och jag måste verkligen säga att det är fina bilder ni lägger upp i bildtråden..
Hoppas även att din/era män som drack något för mycket igår är lite sega och ångerfulla idag, hihi.. Min sambo har också druckit och blivit lite väl i gasen och det är inte kul när det händer men samtidigt förstår jag ju att det ibland kan bli lite mycket av det goda...
Får man ta en panodil? Tror jag tuppar av snart, har världens mensvärk typ och magen går verkligen inte över.. Förlåt att jag klagar.