Augustibebis 2012
Har oxå köpt Always natt bindor... Men jag behöver nog köpa några paket till...
Har oxå köpt Always natt bindor... Men jag behöver nog köpa några paket till...
Jag tycker att nättrosorna i kombo med deras gigantiska bindor var katastrof...
Nättrosorna är ju sim boxers med ben... Och bindorna är tjocka raka... Och för mig hamnade bindorna på sniskan... Så jag blödde på sidan...
Den här gången blir det kanske deras trosor under förlossningen. Men efter bebis har kommit och jag har duschat så tar jag mina egna med Always nattbindor med vingar på...
Ta tofflor som du tycker är sköna, flip-flop, Foppa-tofflor, scholl-tofflor, slip-in... Ta vad du har hemma
Jag hade tänkt ta de jag använder på jobbet men de var helt trasiga... Så jag köpte nya på rea på skopunkten 99:-... Säkert skit men de duger åt mig
Oj... Jag har aldrig behövt ta med blöjor... Ring dem och fråga
Oxle bo:
Jasså??
Min första kom oxå med sugklocka efter 3 timmars krystningar.
Sen var jag gravid med tvillingar och tvilling 1 låg i säte, så då kom de med snitt. Hade ett planerat men vattnet gick tidigare så det blev ett akutsnitt.
Till mig har ingen sagt nåt om att man ska ha samtal med läkare om man haft ett snitt innan.
Vad ska man samtala med läkaren om?
Ifall man vill ha snitt igen?
Efter sugklockan var man ju mosad i underlivet i några veckor efteråt. Jag kunde inte sitta och hade svin ont läääääänge efteråt.
Efter kejsarsnittet hade man ju ont, men på ett annat sätt.
Hmm... Hade jag fått välja så vet jag inte vad jag hade valt.
Inget av det är ju en dans på rosor direkt.
Jag är lite rädd för att det gamla snittet ska gå upp om jag föder vaginalt. Men det är 8 å sedan jag fick mitt snitt, så det borde ju vara väl läkt by now
Ska fråga min bm på måndag om jag har något val...
Jag skulle kunna välja snitt enbart för att jag då får veta exakt när min bebis kommer... Hehe...
Man kan inte lita helt på tillväxt ultraljuden.
När jag väntade mina tvillingar gick jag på det varannan vecka.
Sista mätningen var i vecka 35+3 (de föddes vecka 35+5... Två dagar senare)
Mätningen i vecka 35+3 visade att tvilling 1 vägde 2226 gram (-16% för lite)
Och tvilling 2 vägde 2873 gran (+9% för mycket)
När de föddes två dagar senare så vägde
Tvilling 1: 1944 gram
Tvilling 2: 2820 gram
Maaya:
Vet inte om någon har svarat ang blöjbyten.
Jag kommer att använda våtservetter till min bebis (bekvämlighet).
Jag jobbar på förskola och där använder vi gula tvättlappar i skumgummi (eller vad är det för material?)
Blöter 2-3 st i vatten (ibland lite babytvål på) och torkar av bajsiga rumpor. Dessa kastas sen i papperskorgen. Det finns ju tvättlappar i mer papperskvaliter oxå, men de tar inte bort bajset lika bra. Sen torka av rumpan så den är torr med en handduk innan blöjan sätts på.
Nä, handdukar vid bajstork skulle jag inte använda. Då skulle man tvätta hela dagarna.
Anneh:
Smart med plastad frotté i sängen!!!
Mitt vatten har gått i sängen båda gångerna innan, så det borde jag ju ha tänkt på själv...
Ska oxå bädda med det ikväll
Har precis kommit hem från en Babybox-turné
Hämtade bara två men ska hämta två till.
Hämtade från barnenshus och BigBaby... Jag har blandat ihop vad jag fick i varje box... Men den från BigBaby var bäst i alla fall.
Det jag fick var rabattkuponger, en liten skallra att fästa på bebisens arm, 4 blöjor från pampers, en simblöja, tre huggies blöjor, ett stort paket pampers newborn, en napp med Ica maxi logga från esska, två jätte söta nappar från avent, en nappflaska från Tommy-tippie, tre skedar från hipp, ett litet paket med pampers våtservetter, en prov flaska schampo från head and shoulders, två små "kuvert" med bröstvårtskräm från medela, en Bamse tandborste och Bamse tandkräm, angelcare blöjhink.
Hmm... Vad mer?
Massor med kuponger typ 50:- på ett paket pampers blöjor eller handla för 500 och få 100 kr rabatt på Ica maxi
Ska hämta från två apotek i morgon.
Bor du i Stockholm så rekomenderar jag dig att åka till Häggvik. Deras box var rolig