Augustibebis 2012
14mars:
Jo på kub sa de att jag har moderkakan i framvägg, men nått tycker jag man borde känna... En liten buff i alla fall? Ähh... Ska på RUL på torsdag :) får stå ut tills dess :)
14mars:
Jo på kub sa de att jag har moderkakan i framvägg, men nått tycker jag man borde känna... En liten buff i alla fall? Ähh... Ska på RUL på torsdag :) får stå ut tills dess :)
Sandrina:
Jag går oxå på mamamia i kista :) vad heter din bm?
Jag har oxå alltid fått papper efter ul, men då gick kg inte på mamamia. Utan fick åka till Danderyd på ul och pappret tog jag med till min bm sen. Kanske därför man inte får nått papper nu för de gör ultraljudet på samma ställe där bm sitter?
Albasmamma:
Jag hade 8,6 i glykos sist :/
Min bm sa att det var högt och att det blir glukosbelastning om det är lika högt nästa gång jag kommer till henne... Men inget annat. Min mamma tycke det var konstigt att hon inte bad mig komma och ta om det värdet typ innan frukost eller så utan låta mig gå över en månad innan nästa koll. Men jag vet inte.
2 timmar och 20 min till RUL.
Har inte kunnat sova alls i natt :(
Tänk på mig vid 8:30....
Puss
Jag hade bf 19/8 innan mitt ul idag. Men har inte skrivit in mig på bf listan för jag sitter sällan vid en dator.
På ultraljudet idag blev jag flyttad en dag från 19 till den 20/8.
Hon kollade igenom hela bebis och när hon mätte lårbenet såg jag tre streck mellan benen, en snopp sa jag. Hon sa -jasså, jaha... Men vi tittar mer noga där sen först ska vi mäta lite och kolla hjärta och njurar.
Vi har ju tre söner redan. Min man har en son sedan tidigare så han har fyra söner.
Låg och tänkte att jaha, det blev en till pojke :)
Sen gick hon tillbaka till de nedre regionerna och sa att jag vet inte hur du såg en snopp, men jag ser bara blygdläppar här och så visade hon :)
Oj va GLAD JAG BLEV... Låg och grät... Såg inget på skärmen så det är tur att vi fick allt inspelat på dvd. :)
Tänk jag ska få en dotter!!!!!!
Jag tror det eror lite på hur i framvägg man har moderkakan oxå.
När jag var på ul så sa hon att jag hade min i högframvägg. Och så sa hon, du har inte känt bebis ännu va? Hon sa att för mig kan det dröja någon/några veckor till och när jag börjar känna så kommer det att bli på sidorna först.
Är i vecka 20 och har inte känt bebis sparka nått ännu.
Lycka till alla som har ul idag!!!
Kramar
Jenny
Nån som vill vara med och rösta?
Väntar ni en flicka eller pojke??
www.familjeliv.se/Forum-2-114/m64255136.html
Vad ska ferritinet ligga på?
Mitt var på 19 och hon sa att gränsvärdet för gravida var 20.... Men vad är ett bra ferritin?
Mitt hb var bra 121 men jag fick börja med järntabletter i alla fall... Ska dit i morgon och då får vi se om mitt järn ff är bra :)