Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12
    Kampis skrev 2012-08-06 17:58:40 följande:
    Min kom när Moa var på dagen två månader, trots helamning.
    Gissa om det sög eller. 
    Obestämd Hmmm bara avslag och mens i ett kör då I guess...?
  • Sommaren12

Hmm då kanske man ska börja fundera på preventivmedel snart. :/ vet inte om jag vill ha p-piller igen.

• Sommaren12

Wow capy!! Vilken underbar film! Jag såg en liknande innan jag blev gravid och ville göra en men det blev aldrig. Som jag ångrar det nu!! Får bli nästa gång... ;)

• Sommaren12

Challelotten: ja precis därför vill jag inte ta p-piller mer. Har haft det sen jag var typ 14 och har gjort avbrott två gånger med denna graviditet inräknad. Båda gångerna har mitt välbefinnande blivit bättre och sexlusten likaså, hade rätt mycket problem med det ett tag. Då känns det så fel att stoppa i sig det igen, men jag vet inte riktigt om det finns nåt som är bättre egentligen. Kondom går bort helt här, tycker det är fruktansvärt! Sist vi provade med det började jag lipa haha för det kändes så plastigt och osexigt. :D

• Sommaren12

Kampis: hormoner eller ej, jag hade med blivit förbannad. Då skulle de inte gått med på det från början.

• Sommaren12

v 40 idag å sex dagar kvar till bf! :) igår hade jag förvärkar (tror jag iaf!) men de gav med sig under natten. Hade ordentligt jobbiga sd, de gjorde dick liksom inte speciellt ont utan var bara av en helt annan kaliber än tidigare. De kom med bara få minuters mellanrum hela em/kvällen. Badade och då kändes det bättre men sen steg jag upp och de kom tillbaka direkt. Dock avtog det sen...

Grattis Grizabella! Och lycka till idag ni som ska sättas igång!

Snart ska vi på vårt sista ul och se hur lilltjejen växt därinne. Är hon väldigt stor blir det nog snack om igångsättning här med.

• Sommaren12

Å jag med! :)

Fast tycker bm-besöken är rätt trista. Hej och hejdå typ.

UL om en och en halv timme nu. Betydligt mer spännande! :)

• Sommaren12

39+0 idag och är nu hemkommen från ul på spec mödravården. Förra gången låg bebis på +12% och vägde 3140g så nu befarade jag att hon skulle vara nära fyra kilosgränsen men hon har återgått till kurvan och vägde nu 3300 g ca. Känns skönt! Läkaren sa att såhär nära slutet är det svårt att se exakt vad dom väger, felmarginalen är större så måtten från v 32 brukar va det som stämmer bäst och där var det också helt normalt. Känns som jag kan andas ut lite nu... var livrädd för jättebebis!

Hon erbjöd mig även en hinnsvepning vilket jag såklart nappade på. Glad Men jag fattar inte riktigt vad som menas med att tappen är bakåtlutad? VIlken position ska den ha? Jag var lite öppen, men hon sa inte hur mycket. Däremot sa hon att "läget kändes väldigt gynnsamt" för mig och att tappen var påverkad. En av åtta funkar hinnsvepning på så nu hoppas jag att jag är en av de lyckliga vinnarna i det racet... jag vinner dock aldrig något... 

• Sommaren12
    Stövelkatten skrev 2012-08-07 12:24:09 följande:
    Livmodertappen "flyttar" framåt när det är dags för förlossning. När den är bakåtlutad pekar den mot rumpan, typ.
    Aaahaa... :) Undrar vad hon menade var så gynnsamt med hur det kändes då... hmm.. Sånt får man ju inte säga och sätta spån i huvudet på en ju! ;)
Svar på tråden Augustibebis 2012