• Naimisen

Augustibebis 2012

Blää va sämst ja mår. Vaknade vid 4 i morse och trodde ja skulle spy bara ja rörde på mig. Tog 1,5 timme innan ja somna om och nu har jag suttit på tuben, super koncentrerad så ja inte skulle kräkas.
    Så nu är de bara en tidsfråga till de händer.

-1,5 kg sen plusset..Inge vidare.

• Naimisen

Bullen- Går in i vecka 7 imorn. Men har mått illa sen innan plusset. Förra gången började de typ v8.

Kosmos- Ja testade de sist, men blev otroligt trött av dom. Men kräktes inte sist, så därför kändes de inte så viktigt

• Naimisen

FruFoxy och Bullen- Samtal där man får info om kost, rökning, alkohol etc. Man brukar få en del häften om graviditet med.
    En del verkar ta de samtidigt som inskrivningen och andra separat.

• Naimisen

Imc- De tror ja inte, de är ju druvsocker. Min kompis fick tipset av hennes BM att ta de då hon har lågt blodsocker.

• Naimisen

Natlup- Från början är de väldigt sällan. Efter inskrivningen brukar man inte komma dit förän i ca v 24 om de inte är något speciellt. Sen blir de lite oftare men ja kommer inte ihåg om de är så ofta som 1 gång i månaden efter de.

• Naimisen

FruFoxy- På vissa ställen så tar man allt på inskrivningen.
    Sist hade vi hälsosamtal i v8 då med 3 andra föräldrapar och sen individuell inskrivning i v11. Inskrivningen görs ju alla test första gången, invägning, blodtryck, kissprov etc.

• Naimisen

Jordgubbsylt- Har ju inte varit på mitt än. Däremot så är de viktigt för mig att ha med i journalen hur förra förlossningen gick eftersom den var lite speciell och jag ska få komma in till FL så fort jag ringer.

• Naimisen

Imc- Ja skulle köpa de billigaste ja struntade i dom för jag mådde hellre illa än ca helt däckad, funkade inte med mitt jobb och studierna

• Naimisen

Nu har jag inte gjort ks, men har inställningen att vaginalt är mindre risk för komplikationer.

• Naimisen

Bullen- Nej de gör man inte. För tidigt att höra hjärtljud och man gör helst så få ul för att inte störa bebisen.
    På vissa ställen utförs inte ul på plats utan man får en remiss när rul ska göras

Svar på tråden Augustibebis 2012