• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • isaochbel
    Hejåhå skrev 2012-04-27 22:20:35 följande:
    Någon som har sett shaping-byxor för gravida, liknande Spanx? Är så trött på mina lööööv handels, men vill ha trikåklänningar och liknande.

Har för mig att jag sett Spandex på Twilfit Gallerian är inte säker men har någon bild i huvudet av att det fanns där.
  • A R
    Sommaren12 skrev 2012-04-27 20:44:51 följande:
    Hur mycket sammandragningar är "okej" att ha eg? Tycker det blir mer och mer nu. 
    Jag har också mycket sammandragningar, hade det under de tidigare graviditeterna också fast den här gången känns de mer. Ibland gör de till och med ont och jag blir illamående och får lite svårt att andas, så minns jag inte att det var tidigare. Har tid hos läkaren den 7 maj för att kolla upp detta.

Jay84, välkommen till oss och vad roligt med bröllop!

Jag somnade sittande i soffan strax före nio igår och sov i ett  till sex i morse, skönt.
    Idag blir det trädgårdspyssel då vi är på landet över helgen, ska även försöka komma iväg på en barnklädbytardag idag och hoppas på att göra lite fynd.

• DetGodaLivet
    ullis1990 skrev 2012-04-27 18:49:02 följande:
    Illamående, yrslig och som bortdomnad från underlivet och ner till knäna ungefär... Undra tro varför de är så?

Nån nerv i kläm kanske? Kände mig så ett tag förra veckan (dock inte yr men bortdomnad i underkroppen och allmän obehagskänsla)
  • Jay84

A R: Tack! Det ska bli kul men känner lite att det ska bli skönt när det är över också :)

Hejåhå: Tack! Vi blir 46 st så de känns ganska lagom :)

• Aprilia1977

God morgon! Undrar om någon kan hjälpa mig ang. en författare som för lääääääänge sedan gjorde en film om graviditeten... Alltså hur det ser ut i magen vecka efter vecka. Kan inte komma på hans namn, en känd svensk fotograf. Har försökt googla , men icke sa Nicke!

• fru Elle

Angående problem med e-leg och mac. Trist när det krånglar, kommer med lite tips som kanske kan hjälpa. Ni behöver använda firefox i 32-bitar, fungerar inte med safari. Vad som behövs står på denna sida:

www.nordea.se/Privat/Internet+och+telefon/e-legitimation/Kom+igång/1471522.html

Ni behöver en kortläsare som heter todos argos mini 2. Programmet personal måste vara startat och igång i listen. Om e-leg inte finns aktiverat på kortet står det okänt id eller unknown i programmet personal. Om det inte går att aktivera kortet i tjänsten kan man ringa och få ett kort med aktiv e-leg. Men om det beställs nu så hinner det inte komma innan deklarationen. Om ni ska aktivera i bankomat så måste ni gå till en av nordeas bankomater och ta ut pengar/göra ett kontoutdrag.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • fru Elle
    Aprilia1977 skrev 2012-04-28 09:06:26 följande:
    God morgon! Undrar om någon kan hjälpa mig ang. en författare som för lääääääänge sedan gjorde en film om graviditeten... Alltså hur det ser ut i magen vecka efter vecka. Kan inte komma på hans namn, en känd svensk fotograf. Har försökt googla , men icke sa Nicke!
    Kan det vara Lennart Nilsson du tänker på, han har gjort en film som heter Sagan om livet och boken Ett barn blir till.
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • Aprilia1977
    fru Elle skrev 2012-04-28 09:13:18 följande:
    Kan det vara Lennart Nilsson du tänker på, han har gjort en film som heter Sagan om livet och boken Ett barn blir till.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, så var det han hette!!! Tack så jättemycket, du är en klippa!{#emotions_dlg.flower}
  • Karo77
    Sandra1983 skrev 2012-04-27 22:26:04 följande:
    Funkar det inte att köra med mammaleggings? Det är ju höga och håller in lite grann , i vilket fall så blir det inte ett "veck" vid dina lööööv handels. Finns att köpa för 99 kr på HM

Maternity shapewear Uk finns det bra produkter.