• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Angelica1991

hej hej, var ett tag sen jag skrev något här, mitt internet har vart ur balans :D 23+5 idag och jag känner min prinsessa varje dag och börjar kunna ana när hon sover :) sen kan jag se utanpå när hon rör sig och känna med handen också. tyvärr är det ingen annan än jag som fått känna på magen -.- dom missar hela tiden.. hahah sen har jag fått en konstig cravings KALL KAFFE !! :D jag dricker inte kaffe vanligtvis dels för att min krpåå inte klarar koffein och sen för att det är ju inte spec nödvändigt :P men jo kall kaffe ska det vara.. skulle kunna hinka i mig men får bli endast jätte lite och bara 1 gång om dagen .. ska till bm nästa v och hoppas att det hänt något på vågen.. har nämligen inte gått upp något alls från v 12 till v 21. men nu börjar jag få kommentarer på att jag blivit större och sånt så det känns lovande och min aptit är helt tillbaka :D tihihih ha en bra dag allihopa ! 

• tjockisbullen
    Novixi skrev 2012-04-29 12:14:59 följande:
    Hejåhå: Ludvig är ett fint namn, heter vår son ;) haha!

Vi är inne på Adrian om det blir en pojk, enda namnet mannen har gått med på :/ håller med er helt om att det verkar vara ett manligt drag att inte vara så engagerad i namn. Jag har en massa namn som jag skrivit upp men som mannen dissat direkt. Sen kommer han inte själv med förslag så man står där och försöker komma på massa nya. Börjar sina lite just nu...

Tjockisbullen: var det du som pratade om internationellt namn? Jag tycker Colin är fint :)
    Ja det är fint! 
    Men vissa namn har sambon ratat helt! 
    Som sagt just nu är det lutat åt Nelson eller Marley men det verkar bli Nelson! 
    Passar ihop med Melina tycker vi:) Fast när han väl kommer kanske han inte känns som en Nelson! 
    Adrian är fint, men det finns barn som heter det i våra kretsar så det känns lite no no o ta samma namn till våran! 
    Hade vi fått en tjej skulle hon heta Alicia! 
  • natlup

Vi har tittar på en fisher price rainforest. De gungar sidled och fram å bak. Samt spelar musik. Dock är de dyra så blir till å hitta en begagnad:)

• Sommaren12
    DetGodaLivet skrev 2012-04-29 14:53:39 följande:
    Sedan är det förståss inte alla barn som gillar babysitter alls. Ingen av mina barn har gillat den där typen på medar som gungar fram och tillbaka, det krävs väldigt mycket kraft från barnet för att få den att röra sig...vet nog egentligen ingen av kompisars barn som gillat dem heller. Den traditionella typen som svajar i takt med barnets kroppsrörelser är mer uppskattad hos de flesta barn.     
    Kan du inte länka ett exempel av varje sort? Förstår inte riktigt skillnaden... 
    Issan8 skrev 2012-04-29 13:42:48 följande:
    Sommaren vet du vad som skulle hända om man behöver uppsöka läkarvård i NY om nåt blir tokigt pågrund av graviditeten? vi åker ju också den 8 maj å lite nervös blir jag ju om man skulle behöva typ akut vård, har ju hört såna skräckhistorier om sjukhusen i USA som nekar människor vård om man inte har rätt försäkrings osv. Men kanske täckes om man är turist m reseförsäkring?
    Vi har länsförsäkringar och har lagt till sjukförsäkring sedan länge. Ringde och pratade med dom och de sa att det finns inget extra man kan teckna som hjälper. Försäkringen täcker om man akut behöver vårdas eller föda, men inte om det är planerat. Och jag planerar ju inte direkt att föda i USA... 
    Men kan kanske inte svara för din del, du bör nog kolla med ditt försäkringsbolag vad som gäller. Men tror inte du behöver oroa dig för konstiga enorma kostnader iaf.

• Sommaren12
    Ellenbmt skrev 2012-04-29 15:08:00 följande:
    Jag ska ha det från början, köpte en som var nyföddanpassad sist med 5punkrsbälte och stödkrage. Var så skönt när hon somnade där å man fick fria händer en stund :)
    Vad hette den då? Skulle vilja kika på lite olika varianter, men känner mej helt lost...
  • Ellenbmt

Sommaren- jag tror att det var babyproffsens egna märke? Fanns rosa/brun eller blå/grå typ, sålde den tyvärr... Den hade gungande skenor men denna gång vill jag ha en klassisk som svajar mera av själva babyn, tex babybjörns gamla vanliga, ska se om jag kan hitta länkar :)

• DetGodaLivet
    http://babyproffsen.se/produkt/visa/200:BabySeat_Babysitter_Jupiter

= exempel på en babysitter med medar. Rör sig bara fram och tillbaka med exakt samma rörelsemönster. Kräver ganska mycket aktivitet från barnets sida för att börja gunga.  

Köpte en sådan till mitt första barn och han avskydde den (så länge han var precis nyfödd var den ok, då blev det ju bara som att ligga på en upphöjd filt..men själva babysitterfunktionen var ju därmed rätt meningslös). Ingen av mina andra barn har heller uppskattat modellen.

http://babyproffsen.se/produkt/visa/205:BabySeat_Babysitter_Pluto

=exempel på en traditionell babysitter som fjädrar när barnet rör sig. Det krävas ganska lite rörelse från barnet för att "sätta igång" rörelsen i babysittern och rörelsen styrs mer av babyns egen kropp.  Alla mina barn och de flesta av vänners barn har föredragit denna modell (som dessutom oftast är billigare).

Babybjörns sitter som vi har köpt är en variant av den nedersta modellen men lite lättare att fälla ihop + att man kan justera läget på den.    

• DetGodaLivet
    RockTheRebell skrev 2012-04-29 17:27:07 följande:
    Tjo! Idag köpte jag en brio happy 09 men köpt fr affär feb11 o använd tills för en månad sen. Ser helt oanvänd ut. 2500 kr. Åkpåse regnskydd myggnät. Känns som ett kap. Vi ska ändå ha en vagn till så var mest att slå till.

Låter som ett jättebra pris för den vagnen.