• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Hejåhå

Vägde mig imorse, har bara gått upp 5,5 kg sedan plusset. Skönt att slippa gå upp 24 kg den här gången. Men låg på BMI 26 innan så det är skönt att inte bli så rysligt stor.

• Sommaren12
    Hejåhå skrev 2012-04-29 11:31:33 följande:
    Vägde mig imorse, har bara gått upp 5,5 kg sedan plusset. Skönt att slippa gå upp 24 kg den här gången. Men låg på BMI 26 innan så det är skönt att inte bli så rysligt stor.
    Skönt!! Jag ska väga mig innan jag går till bm imorgon. Gissar på 9 kg. Undrar hur mycket jag kommer gå upp totalt... :S
  • Hejåhå

På tal om namn... Jag tycker det är så himla svårt med killnamn. Om Isabelle blivit en pojke bar vi tidigt överens om Isak. Isak och Isabelle känns lite tårta på tårta, men jag gillar fortfarande det namnet.
    Nu är vi inne på Alexander, Ludvig, Elias och Oscar.
    Vi vill inte ha de här "gubb-namnen"(typ Helmer, Birger) som blivit vanligare nu eller engelsk-klingande (Kevin, Vincent) eller nyare namn (Love, Molle). Svåååårt!

• Gadget

Sambon ratade alla mina pojknamnsförslag och kom aldrig med några själv. Men jag skrev upp dem på en lista och så strök han de som verkligen var No No och resten läste han då och då. Sen hade han i det tysta fastnat för ett av namnen som han från början ratat så nu har vi nog bestämt oss även om vi säger att vi väntar tills vi ser honom.
    Tyvärr är alla andra tyskar negativa till namnet och tycker det är för gammaldags men det försöker vi strunta i.

• Sommaren12
    Hejåhå skrev 2012-04-29 11:51:32 följande:
    På tal om namn... Jag tycker det är så himla svårt med killnamn. Om Isabelle blivit en pojke bar vi tidigt överens om Isak. Isak och Isabelle känns lite tårta på tårta, men jag gillar fortfarande det namnet.
    Nu är vi inne på Alexander, Ludvig, Elias och Oscar.
    Vi vill inte ha de här "gubb-namnen"(typ Helmer, Birger) som blivit vanligare nu eller engelsk-klingande (Kevin, Vincent) eller nyare namn (Love, Molle). Svåååårt!
    Haha låter lite som ni dissar alla namnkategorier! Flört Själv gillar jag gubb- och tantnamnen, ja inte alla, men en del. Gillar franskklingande namn också. Skulle vilja ha Meredith, Märtha eller Selma till vår tös men det totalvägrar mannen Rynkar på näsan. På pojknamn var Elton, Vilde, Sture och Knut de jag var inne på, men nu blir det ju en flicka. 
  • Sommaren12

Råkar hon komma ett par veckor tidigt ska hon definitivt heta Juli! Det är vi i alla fall överens om så kanske ska man hoppas på det så slipper man hela namncirkusen! Flört

• Novixi

Hejåhå: Ludvig är ett fint namn, heter vår son ;) haha!

Vi är inne på Adrian om det blir en pojk, enda namnet mannen har gått med på :/ håller med er helt om att det verkar vara ett manligt drag att inte vara så engagerad i namn. Jag har en massa namn som jag skrivit upp men som mannen dissat direkt. Sen kommer han inte själv med förslag så man står där och försöker komma på massa nya. Börjar sina lite just nu...

Tjockisbullen: var det du som pratade om internationellt namn? Jag tycker Colin är fint :)

• DetGodaLivet

Min man faller också i katergorin "lägger sig i men utan att komma med egna förslag". Jag känner inte att jag behöver några alternativ till Lillemor men sambon tycker vi borde ha flera alternativ ...men tror ni han kommer med några alternativa förslag?

• natlup

Usch var en jobbig natt igår. Började med att jag inte kände bebis på hela dagen. Sen på kvällen när jag drack kallt vatten var det fortfarande stilla. Ringde förlossningen och de ville att ja skulle komma in. De letade efter hjärtat i drygt en minut tillslut hitta de ett tickande hjärta. Hon hade lagt sig med rumpan utåt och vägra flytta på sig.

Den där miniuten när de försökte hitta hennes hjärta var värsta minuten i mitt liv. Som tur e känner jag buffar idag.

• Sommaren12
    natlup skrev 2012-04-29 12:23:29 följande:
    Usch var en jobbig natt igår. Började med att jag inte kände bebis på hela dagen. Sen på kvällen när jag drack kallt vatten var det fortfarande stilla. Ringde förlossningen och de ville att ja skulle komma in. De letade efter hjärtat i drygt en minut tillslut hitta de ett tickande hjärta. Hon hade lagt sig med rumpan utåt och vägra flytta på sig.

Den där miniuten när de försökte hitta hennes hjärta var värsta minuten i mitt liv. Som tur e känner jag buffar idag.
    Usch jobbigt! :( Skönt att hon gav sig till känna tillslut!