Inlägg från: Albasmamma |Visa alla inlägg
  • Albasmamma

Augustibebis 2012

Välkommen TinTixie! Självklart får du vara med här. Grattis till den lille. Jag är beräknad 2 aug så vi är nästan lika långt gångna.

Usch, idag är deppdag...strul på jobbet och dessutom känner jag mig såå stor redan, får kommentarer nästan dagligen "oj, när är det dags? jaha, augusti...är du säker på att det inte är två?" Avundas er med liten söt mage!

• Albasmamma

Gadget: Tack för din uppmuntring. Och det är sant, augusti låter väldigt långt bort men 4 månader däremot känns bättre. Tror jag ska börja svara "till sommaren" när folk frågar när man beräknas föda. :)

Känns lite bättre nu iaf, kläderna jag har beställt har kommit idag så håll tummarna att de passar bara.

Ang. epidural så vill jag helst inte behöva använda mig av det. Använde bara bad och lustgas (ett tag) när jag födde sonen och det var ok. Jag är lite kontrollfreak och tror inte att fördelarna med edidural överväger att inte ha kontroll på samma sätt.

• Albasmamma

Hejåhå: min dotter låg också i säte, därav planerat kejsarsnitt för mig. Men sonen därefter är född vaginalt utan komplikationer så jag hoppas att du också får möjlighet att uppleva det. 

Saftmedbulle: usch för deppdagar strul på jobbet. Jag blev på bättre humör ikväll, fick också fina komplimanger och mina nya kläder passade :)

Tin Tixie: jag har valt TryggHansa, har egentligen inte jämfört så mycket denna gång men vi har övriga barnförsäkringar där och är nöjda med deras service.

Har lagt upp en ny magbild i bildtråden, går in i v.23 imorgon.        

• Albasmamma

Jaha, så har man grinat på jobbet...hormonstinn som man är så sa jag vad jag tyckte om en grej inte om någon personligen, sen kommer en kollega in till mig och säger "du ska inte ta saker så personligt och bli så upprörd.." Jo, jag blir ju det när jag anser att någonting är fel. Usch, väldigt känslig idag känner jag. Skönt att det är fredag iaf....

• Albasmamma

Skönt att höra att jag inte är ensam :) tack för att man får beklaga sig hos er, ni är toppen!

Förresten v.23 idag, senaste  veckorna har rusat iväg tycker jag.

Natlup: tror inte att det påverkar bebisen, däremot kommer den säkert gilla att ha lite ljud omkring sig när den ska sova t.ex. och det ser jag bara som en fördel, att inte behöva tassa på tå utan ha på tv´n som vanligt etc.

• Albasmamma

Hej på er! Flera dagar sen jag skrev nu, har försökt följa med och läsa iaf. Hoppas att ni som har krämpor med foglossning etc. hoppas att det inte blir värre och att ni kan få vila. LiJon hoppas att du får svar på varför du har ont.

Svipp: Förstår din oro men du ska se att allt är bra där inne. När jag väntade dottern kände jag nästan ingenting förrän v.25, denna gång är det på sistone bara som jag känner sparkar varje dag och jag är i v.23 nu. Har du länge kvar till RUL? Kanske du kan ringa din BM och fråga om du får komma och lyssna på hjärtljuden? Kram!  

jguz: jag har röstat :)

Ja det var såå mycket mer jag hade tänkte kommentera men nu minns jag inte... :)Trevlig kväll alla fina!        

Svar på tråden Augustibebis 2012