Inlägg från: Albasmamma |Visa alla inlägg
  • Albasmamma

Augustibebis 2012

Just det, ang. detta att kommentera hur stor/liten etc. man ser ut...vissa dagar tar jag inte alls åt mig men igår var en känslig dag och då tar jag åt mig när folk kläcker såna grejer. Ringde mamma och bölade i telefonen igår kväll, sen kändes det lite bättre :)

• Albasmamma

Jag har precis rullat chokladbollar som står och gottar till sig i kylen. Hoppas bara jag orkar vara vaken filmen igenom :) Trevlig fredagkväll på er alla härliga!

• Albasmamma

Hej tjejer, har inte skrivit nåt under helgen men läst allt. Håller med om att det är svårt med namn. Vi har några få som vi båda tycker om. Men hos oss är det mest mannen som kommer med förslag faktiskt :)

Instämmer att sista veckorna har rusat iväg, är i vecka 27 nu.

Välkomna alla nya förresten!

Ha, jag drömde inatt om den här tråden. Har nog blivit lite för beroende av er Glad
    Hoppas alla får en fin valborgs! Kram     

• Albasmamma

Sommaren: Jag instämmer i NiniMe´s ord! Väldigt bra skrivet. Men jag förstår din känsla och funderingar, men jag lovar att eran lilla tös kommer må alldeles utmärkt av flaska. Jag är själv flaskbarn :) 

• Albasmamma

The Maraja: Usch så hemskt, läste om det. Beklagar verkligen! Kram

Grizabella: men vad skoj att vinna en vagga, speciellt eftersom den känns för dyr att köpa själva. Lyxigt, grattis!

Sommaren: Ja, denna tråd är med i mina drömmar flera nätter :) Ha en toppenresa i NY!

NiniMe: Känner så igen mig i det du skriver, jag har ju också gått upp mycket och längtar såå att kunna träna ordentligt och få tillbaka min kropp.

• Albasmamma
    Svipp skrev 2012-05-03 09:04:23 följande:
    Nu tar jag upp det vi pratat om många gånger men vi behöver hjälp! Vill så gärna bestämma ett namn snart så vi kan kalla bebisen något annat än just bebisen. Vill inte ha råd från någon vi känner just för att slippa alla negativa kommentarer. Men här är det ok känns det som. Syskonen heter Aron och Ester och jag undrar vilket namn av följande ni tycker passar bäst eller om ni har något annat lysande förslag:

Sigrid
    Astrid
    Jana
    Mira
    Svea

De är inte i någon favoritordning eftersom vi inte har någon favorit.
    Jag gillar namnet Selma, men det kanske inte är vågon favorit hos er. Annars av era förslag gillar jag Svea bäst.
  • Albasmamma

Challelotten: Jag har börjat använda stödstrumpor och det är såå skönt. Trodde jag inte, var faktiskt lite skeptisk innan men de är kanon. :)

Jay84: min BM har kollat sockret vid varje besök, men här görs ingen glukosbelastning (vad jag vet iaf).

Karo: hur känns det med planerat snitt? min första är född så, allt gick jättebra.

A R: kanske kommer med tips för sent, men köp flytande corsodyl på apoteket och gurgla med. Tycker jag funkar bra mot halsont.

Jag har en fundering ang. detta med moderkakan och dess placering. Jag har i mina tidigare två graviditeter haft den i framvägg och inte känt så tydliga sparkar/buffar. Denna gång sa dem på RUL att jag har den i framvägg och tyckte till en början att sparkarna kändes precis som vid mina tidigare grav. Men nu sista veckorna känner jag jätte tydliga sparkar och rörelser. Kan den ha flyttats så mycket att det är därför jag känner så starkt nu eller vad tror ni? Hoppas ni förstod min svamliga fråga Glad

• Albasmamma

Karo: Jag förstår precis hur du känner. jag kände mig lite snuvad efter att dottern var född när så många pratade om deras "jobbiga" förlossning och jag tyckte jag hade haft det så enkelt. Men det viktigaste är ju självklart att du och bebis mår bra! Vid ett planerat snitt så får ju du vara vaken och pappan vara med hela tiden. Du ska se att det går jättebra och det handlar ju egentligen inte om att du inte skulle klara av att föda "vanligt" det är jag helt övertygad om att alla kvinnor kan, så även du! Kram

• Albasmamma

Vill bara tillägga att jag förstår Karo och Fransyskan alldeles utmärkt, tror de andra också gör det så ni behöver inte skämmas för er svenska! Glad

• Albasmamma

Woho...fick precis besked om att min semester är beviljad! Nu jobbar jag bara 27 dagar till, så skönt!

Svar på tråden Augustibebis 2012