Inlägg från: Albasmamma |Visa alla inlägg
  • Albasmamma

Augustibebis 2012

Lycka till ni som ska på RUL idag!

Tack ni som tipsade om Stadiums väska, beställde en sån igår.

Stövelkatten: Jag är också i v.24 idag :) Iaf enligt en av mina appar och jag går efter den..

• Albasmamma

Gadget: jag har inte haft något speciellt bäddset i vagnen utan endast haft ett tunnt lakan sommar tid och sen under vintern ett fårskinn. Sen bara använt mig av en filt om det har behövts. Men det är ju tycke och smak. Däremot tror jag att många både klär och bäddar om bebisarna alldeles för mycket i vagnen. I en vagn blir det ju inte alls lika kallt som utanför för de ligger ju så skyddade, men detta är bara min personliga åsikt :)

Grattis Fyran! Vad härligt!

• Albasmamma

Grattis till era lyckade RUL, blir så glad varje gång man läser om det! :)

Ellenmbt: ang. bröstmjölk. Det konstiga är att innan jag blev gravid kunde jag fortfarande trycka fram lite mjölk trorts att det är över 3år sen jag slutade amma, men nu går det inte. Tycker jag är märkligt.

• Albasmamma

Strongenough: Såå skönt att höra, har tänkt på dig och bebisarna. Jag tror att dina flickor är tillräckligt "strong enough" att klara detta. Stor kram!

Jag har ikväll varit på teater med barnen, det var skoj men inte skönt att sitta på låga bänkar. Nu har jag väldigt ont i ryggen, får bli soffläge om en stund :) Ett tips (helt O.T jag vet) men ikväll på SVT1 kl.21 är det Svenska dialektmysterier från mitt lilla samhälle. Trevlig kväll alla fina mammor och magar!  

• Albasmamma

Håller till fullo med dig Sommaren12, bra skrivet!

Åh så härligt påskväder vi har, sitter ute i solen och barnen leker, ska snart på middag hos mina föräldrar. Hoppas att alla har en bra påskhelg!

• Albasmamma

Gadget: usch exakt en sån dag hade jag igår, gick och la mig 20.30 bara för att jag ville dagen skulle ta slut. Hoppas att du får en trevlig kväll iaf!

• Albasmamma

NiniMe: Förstår din oro men eftersom du ändå känt några sparkar idag + hört hjärtat slå så tror inte jag du behöver vara orolig. Jag tror att bebisen fortfarande har gott om plats och då känner man inte alltid så tydligt om de sparkar inåt. Min lille sparkar nästan bara på kvällen när jag lägger mig. Sen kanske du har en lugn bebis i magen. Hoppas iaf att du får känna lite mer så du blir lugnare. Självklart, ta kontakt med din bm och rådgör med henne. Skickar en stor kram!

Ellenbmt: ja, här uppe i norr verkar vi ha mest tur med vädret denna helg. Vi har ju fortfarande kvar massor av snö, men det gör inget.

Trist med kollegor som inte förstår att magen är inte allas egendom att kladda på. Om nån kallar dig tjockis, säg 'ja, men bara tillfälligt, är det samma för dig' :)

Svar på tråden Augustibebis 2012