• Gadget

Augustibebis 2012

Jag gick ner två kilo lagom till pluset. Fuskigt, för de kilona gick jag ju upp första veckan typ. Om man inte räknar dem ligger jag på +2 ungefär och med dem +4, men nu har min hetshunger lagt sig lite och jag kan äta normalt med kanske ett extra mellanmål. Men mellanmålet gör att jag inte blir godissugen så kalorimässigt tror jag nästan att jag äter bättre än innan. Kan till och från vara en riktig godisgris.
    Läste i någon av mina gravidappar att förbränningen nu ökat 25% men det kan väl inte stämma? Tycker man brukar läsa att man INTE behöver äta mer än typ ett äpple extra i början och senare en smörgås eller så.
    Nåväl, jag försöker äta hyfsat ok så får kroppen styra vilken mängd den behöver. Allt för bebisen.

• Gadget
    Stövelkatten skrev 2012-01-12 11:39:57 följande:
    Värsta goda: creme fraich, feta ost, lite olivolja, salt, peppar och lite basilika. jag brukar smula ner torkad basilika, men färsk är såklart ännu godare. Superbt gott till ugnsrostad potatis och morötter.
    Åh vad sugen jag blev på det nu. Är ensam hemma ikväll så då blir det nog något sånt som lite kvällssnacks framför tvn.

Är det bara jag som drömmer om sex var och varannan natt? I natt hade jag sex med Owen Hunt i Grey's Anathomy. Skäms Jag har aldrig tyckt något speciellt om honom att han skulle vara särskilt sexig eller så, så jag vet inte vad det kom ifrån. Men de visar alla gamla avsnitt i repris här i Tyskland så jag tittar på det nästan varje dag.  
  • Gadget

FruFoxy: skönt att höra att det kan variera så i hur lång tid det tar att "få till" barnen och att det inte behöver bli svårare och svårare. Jag har kämpat på som sjutton med att bli gravid i totalt 4 år snart även om jag är inne på andra sambon (men det är en annan historia...). Vi vill ju gärna ha fler efter denna och jag försöker intala mig att nästa kanske är enklare om kroppen har vant sig vid att vara gravid. Eller så blir det bara en för oss och då får vi vara glada för det.

• Gadget

Det är mitt första barn och jag har ingen hängmage, däremot har jag några kilon extra som framförallt alltid har suttit på min mage. Jag har alltid sagt att jag har en ofördelaktig kropp. Mina ben är ok och resten också, men den där putmagen... Tycker folk som får sina fettreserver på rumpa och lår uppfattas som smalare. Dessutom har jag en ganska känslig mage också som svullnar upp lätt, så nu i början av vecka tolv har jag redan stor mage. Särskilt på kvällen. Ska se om jag kan ta en bild sedan och lägga upp.

• Gadget

jag känner ingen livmoder, men vet å andra sidan inte hur det ska kännas. Har min nästa läkartid på fredag om en vecka och tänkte faktiskt fråga min läkare om och hur jag kan känna den själv. Men jag kanske har för mycket fett framför....? Obestämd

• Gadget
    Värmeljuslyktan skrev 2012-01-13 21:12:28 följande:
    Hej tjejer! Tänkte ta och tacka för mig, vi har fått missfall nu i v 11, fostret dog för en vecka sedan ca :( varit inne och gjort en skrapning idag. Mår bra men är väldigt ledsen.

Önskar er alla ett stort lycka till! Kram
    Nej fy så orättvist. Finns inga ord som hjälper. Jag skickar en styrkekram. Sörj och var arg över det orättvisa, sedan hoppas jag att ni snart får uppleva en graviditet igen. Stor kram
  • Gadget

Mästerkatten:
    Tränar du pilates själv hemma?
    Jag har denna vecka äntligen kommit igång med lite promenader igen och ska försöka leta upp någon gravidyoga också. Vill helst gå på dagtid bara då jag ändå är hemma hela tiden och redan är inställd på soffläge annars vid 18. Får se vad jag hittar.

• Gadget

Åh vilket bra tips mästerkatten, och ingen sån där boll verkar man behöva heller. 10 min känns perfekt att kombinera med en promenad. Tack!

• Gadget
    Aprilia1977 skrev 2012-01-14 21:25:13 följande:
    Jag känner precis som du. Äcklas av kött, men äter frukt och grönt. Det kan ju inte vara bra för fostret. Jag får inte ens i mig mjölk.
    Får du i dig ägg? Eller kanske keso och/eller kesella även om du inte kan dricka mjölk? Känns som om kroppen din behöver lite protein, även om jag inte tror det är någon fara om det inte sitter i hela graviditeten förstås.

Men mina favoritmellanmål just nu är just antingen ett kokt ägg, eller lite keso på hårt bröd eller den bästa - en halv burk kesella (gärna 1%, det är proteinet jag vill åt inte fettet här) i vilken jag mosar lite upptinade hallon. Supergott och fräscht. 
  • Gadget

Jag är för övrigt inne i en riktig spökvecka. Utöver magen som är stor, inte minst på kvällen, mår jag nu superbra. Känner mig inte ens särskilt trött längre. 12+3 idag och på fredag har jag nästa läkartid. Att jag alltid ska börja oroa mig för att den har stannat upp i utvecklingen när det närmar sig nästa undersökning.... Längtar så tills man kan känna den själv så att jag får livstecken varje dag.

Svar på tråden Augustibebis 2012