Issan8 skrev 2012-02-02 15:10:38 följande:
jag håller med om detta med kläder, jag är normala fall en strl 36 el small så nu kan jag knappt använda nåt i min garderob. Måste köpa minst strl 38 eller medium.
Tror ni att man någonsin kommer bli en 36:a igen?
Jag har alltid haft platt å snygg mage tills nu då, så massa av mina kläder är liksom tighta toppar och tröjor. Gillade liksom att framhäva överkroppen innan graviditeten men nu känns det som att man kan skänka bort alla dessa figurnära kläder el går det m träning och bra kost att få tillbaka sin platta mage?
Ursäkta fåfängan men saknar redan min gamla kropp...
Fast som gravid tycker jag det är jättefint att ha tajta tröjor och framhäva magen. I början kanske det känns svårt innan det är så tydligt att det är just en gravidmage man har, men när den är ett faktum... Problemet med mina gamla tröjor är väl mest att de alla redan blivit för korta pga större bröst och växande mage. Jag stoltserar med den blåa mudden i mina mammajeans, vill inte lägga allt för mycket pengar på nya kläder just nu.
Hur kroppen blir efteråt och vilka kläder som passar eller inte känns omöjligt att säga. Känns som om ungefär hälften blir lite större än de var innan graviditet men att lika många blir tunnare. I alla fall bland de mammor jag har runt mig.