• Lullaby

Augustibebis 2012

Ååh mysigt med semester! Njut :) och känn min avund ;)

• Lullaby

Jag mår illa när det börjar dra ut på mattiderna annars sen +:et. Men idag har jag fått äta konstant i såna fall och det tänker jag inte hålla på med så får nog stå ut tills det blir värre. Har det absolut inte så illa som er stackare som behöver sjukhus... Hoppas det lindrar sig för er inom det allra närmaste! Vecka 6 nu så jag antar att mer illamående i den här standarden jag har nu är att vänja sig vid. Och hoppas innerligt det inte behöver bli som för er stackare!

Jag tänkte nog ringa BM nästa vecka. När nyår är över och så. Det borde väl inte vara för tidigt då? Har inte så lång kö här även om det verkar bli många 2012:or.

• Lullaby
    Ellenbmt skrev 2011-12-28 18:46:46 följande:
    Ari gold- vi krakar får le åt det lilla! Min dotter sa precis " varför spottar du ut maten i toaletten?" "var den inte god"
    Hihi De är så charmiga även i sådan situationer.. =)
  • Lullaby
    oxle bo skrev 2011-12-29 09:52:37 följande:
    nej fy fan.. läste precis på FB att en tjej förlora sitt barn en vecka innan BF, dog i magen i natt..
    o hon var inne för några dagar sen o sa att något känns fel.. fan för sjukvården..
    ingen jag känner personligen

någon mer än jag som har problem med tandborstningen? får kvälningar blä. det vänder sig i magen..
    är lite förkyld med släm, så fort jag känner de så vänder det sig.. med inte spyt än.
    Jag tänkte på det att det är tyvär inte helt ovanligt. En vän till mig förlorade sitt barn 4 dagar innan BF förra sommaren. I senhöstas nu fick de en son. Hon tyckte också det kände skonstigt, och åkte till BM. Men bm letade och letade men fann inget hjärta... så dagen efter fick hon genomgå samma hemska som nämnts tidigare i tråden. Gråtit flera tårar för denna stackars familj. Det värsta av allt är att man inte fann något som helst fel vid obduktion eller utredning av graviditeten. Familjen har i dag då två levande barn och ett änglabarn. De är friska och hälsosamma föräldrar. Men det bara hände. Ingen vet varför. Man kan inte gardera sig nog och göra rätt. Det kan hända ändå tyvär :(

Sen till det roligare i ditt inlägg! Igår höll jag på att spy av tandbortstningen! Gör jag aldrig annars! Och inte spytt av själva graviditeten alls annars.
  • Lullaby

Min sambos bror och fru förlorade även sitt 4:e barn en månad innan BF. Har tre fullt friska underbara barn innan. Också bra hälsa mm så vet inte vad som skulle orsakat detta heller..

Vi är bara i 5+1 idag så egentligen är det bara tre dagar sen mensen skulle slutat om jag haft den. Så min fråga om sex tidigare var egentligen obefogad kom jag på. Men i går morse hade vi jättebra sex. Käne mig kåt på ett helt annat sätt än annats även om jag brukar vara det rätt ofta ^^. Men det kändes även konstigt efteråt även om vi "jobbade" bra så kändes slemhinnorna efteråt som om jag varit torr, fast jag inte var det. Och så var det som "fullt" där inne så det blev lite obehagligt om han kom "för långt in". Men utan det så var jag mycket känsligare på ett skönt sätt än annars :P Hoppas bara vi inte skrämmer ut vad som nu kan finnas där inne med att vara för tidiga?

• Lullaby

Blir inte klok.. Jag är totalt proppmätt.. Men så vrålhungrig att jag måste ha nåt. Men det får inte plats.. Knepig känsla!

• Lullaby
    Saftmedbulle skrev 2011-12-31 15:38:16 följande:
    Vi är bortbjudna till en vän ikväll... som vet att jag ÄLSKAR ost... Hmm, stor sannolikhet att ost serveras alltså och stor sannolikhet att jag inte får äta dem... Nåja! Alkoholen är bra mycket lättare att avstå.
    Precis samma situation här saft och bulle! Fast det är typ 10 par och alla väntar på att vi ska få och triggar oss på om vi inte är gravida varje år. Vill inte berätta nåt. Men sen är det ju det hur bra pokerface man har.. Mitt är rätt kass xD
  • Lullaby
    -meep- har fått röda eksem bredvid näsan/över bihålorna och samma i pannan. Svider och kliar som attan. Har tendens till eksem annars. Men inte så här och inte i ansiktet. Ringde BM för att fråga när det var dags att skriva in sig och fall jag kanske ätit nåt konstigt. Men det hade jag inte vad hon kunde utgöra av vad jag berättade. Undra vad detta är!?Hoppas bara det är väderomslagen som gör det. Vi bokade inskrivning till 12 januari i alla fall.   Imorse började jag stortjuta för ingenting och kunde inte sluta på en halvtimme! När jag trodde det gick över så kom en ny syndaflod. Liknande mangateckningar, haha. Jag gråter inte annars, bara för olyckor/begravningar/hemskheter. Stackars sambon med en sån personlighetsförändring på ens partner ^^

Igår tränade jag nog mitt sista corepass.. Dom här bomberna går ju inte o lyfta från mattan ;) Tänkte core funkade ett tag tills kroppen är mer påverkad, Men för mig var det inget bekvämt alls. Hade ätit bra men blev ändå lite "svimmig"/yrslig. Men Danspulsen gick jättebra! Så det får nog bli Zumba 2 ggr/veckan som standard tills det inte funkar heller för danspulsen slutar tyvär denna veckan och övergår i SH'BAM har inte provat det så vi får se vad det är förnåt på söndag!

Jag hatar att gå ut och gå själv.. det känns så meningslöst ^^ har alltid haft hund fram till i somras. Så det är inget kul utan :( Letar efter ny, men omständigheterna hittar ingen bra åt mig. Jag brukar ta omplaceringshundar som placeras just pga tidsbrist eller ändrade familjeförhållanden och har egenskaperna som passar oss och ha dem tills åldern tar ut sin rätt. Kände för en valp denna gången. Men jag kan ta en valp först i juni då jag tar examen första juni. Jag har pluggat in en del så att jag bara går hela maj till juni. Men valpen behöver ju någon hela maj därför har det inte passat att ta någon trots jag "kunnat" från början av december om det inte vore för maj då. En vuxen hund kan jag ha med mig men inte en valp. Sen blir det inte så aktuellt med en valp i juni och bebis i augusti/början på sept om man går över. Så det får vara en speciell omplacering för att det ska bli någon hund här på ett tag :(
  • Lullaby

Hej! FÖljt via telefon senaste dagarna men inte kunnat skriva. Mycket jobb. Jobbar så mycket jag bara kan för i fall jag behöver ta igen dagar hemma när/om det blir värre illamående.

Jag åt frukost vid 10. Pannkaksfrukost som underbara sambon gjorde <3 Sen klockan 12 var jag tvungen att ha nåra riskakor och thé för vi ska ju inte äta förrän klock 14.............. Det är ju såå långt dit. Kroppen är bra konstig. Var så hungrig så jag kunde krevera!

Ikväll ska vi äta på thairestaurang och se på bio för att fira vår årsdag av förlovningen. Det är egentligen inte förän den 11 men det är speckat schema till veckan med. Så vi passar på när vi kan =) Ska bli mysigt.

För mina föräldrar kommer vi berätta om nåra dagar alltså efter inskrivningen när/om vi ser ett hjärta. Annars gör vi nog det ändå kanske. Jag jobbar i ett familjeföretag så det är svårt att undgå. Men hans familj ska få reda på det när de vågar fråga ;) Där är det ingen som berättat tidigt för nån förr så då behöver inte vi det heller ;) Det värsta är bara att det är 3 födelsedagar bara i januari, Sen lugnt i februari och nästa gång är det första dagarna i mars och då är det jag som fyller och kommer vara i 14+ någonting. Tror det kommer synas för mkt för att förneka. Och pösiga kläder skulle avslöja mig i alla fall ^^  Men för vänner har vi sagt 12+1 eller bra tillfälle efter det =) Hur tänker ni i berättande-situationen?

Svar på tråden Augustibebis 2012