• Lullaby

Augustibebis 2012

Vi har haft en go sovmorgon som avslutades med lite morgongymnastik ;) Igår kväll var vi på thaiköket och sen på bio. Så det var skönt  med oss-tid =) Idag blir det mer skolarbete. (Pluggar på annan ort egentligen, men har pluggat in en del för att kunna vara hemma och utveckla företaget under våren) och sen till gymmet för att prova Sh*Bam vid 15. Men hoppar coren. Igår i biosalongen upplevde jag nog min första äckel-lukt! Människan bredvid mig smaskade söt choklad och jag fick hålla tillbaka kväljningar flera gånger av lukten och smaskandet. Uäkh

Min blogg är väldigt nystartad. Den gamla jag har går inte att göra lösenordsskyddad. Så jag bytadade domän. Och istället för att skydda den så kunde jag lika gärn dölja mitt namn ett tag =)

everywordwasapieceofmyheart.blogg.se

Jag  tar också gärna del av era bloggar med och utan lösenord.

• Lullaby

Jag vet inte fall jag lagt på mig än eller inte. Tänkte ta vikten för inskrivningen som startvikt, och det är på torsdag. Har tränat som förut (utom att jag lagt bort coren) så jag har tillåtit mig att falla för sugen. Men det har mest varit nyttiga saker ändå. Jag mår inget illa men förra veckan var jag riktgit yrslig! Kände mig så där "full och odräglig" som du skrev katten! Det är nog det närmaste illamående jag varit också. Det enda andra jag har är gigantiska bröst för att vara mig. Om det är något som skulle avslöja mig nu är det dom xD

Jag jobbade hela jul och nyår så jag hade halvdag i fredags ledig helg och ledig idag. Så jag bara vilar och pluggar. Det höll jag på att glömma! Det är som någon jagar mig med en stekpanna eller så har john blund lagt 75% av sin arbetstid på bara mig. Jag kan vara jättepigg och rätt va det är så vaknar jag. VIlket innebär att jag stendäckat haha. Sambon bara skrattar åt mig.. men det är väl gulligt det med han tycker i alla fall att jag är det när jag blir arg på honom så det är väl bra haha.

Igår var jag på sjukhuset och hälsar på min morfar. Han kanske kommer hem igen, det vet vi inte men hoppas det. Han ramlar så och svimmar/yrslar emellanåt :( det värsta är att han är så pigg och med i huvudet men kroppen sviker :( Men han är vid gott mod ändå. Så jag funderade först på om det skulle vara plumt att berätta för honom. Han är världsbäst på att hålla hemligheter, men jag visste inte fall han skulle bli ledsen som till exempel att han skulle tro att han är borta själv till augusti. Men efter en timmes övervägande och "diagnostiserande" av hans tillstånd så berättade jag och han blev så glad så glad =) men han lovade att inget säga till mormor när det är så tidigt för hon annonserar nog in lokaltidningen trodde han haha =) Lille morfar..

Idag ska jag nog åka till mormor och bara vara där. Tarvisserligen med mig plugget men hon är nog nöjd över att bara ha nån annan levande i huset än att vara själv.

Hoppas ni har en bra dag! 

• Lullaby
    Randiga Rut skrev 2012-01-09 16:53:26 följande:
    Det har synts lite blod idag... :o Vi åkte faktiskt in till kk men fick en tid på torsd., känns som en evighet ju! Jag vet att det kan vara helt normalt osv. men oron bara växer! Jag har dessutom inte kräkts på två hela dagar. Jag är i 8+5 så sjuksyrran upplyste oss snällt om att en av fem grav. slutar i mf innan v. 12, då kändes det ju bättre! Not. :(
    Håller tummarna för att det inte är någon fara! Det var ju inte riktigt uppmuntrande uttryckt av henne kanske. Men 4 på 5 klarar det!
  • Lullaby

Hoppas på fin UL-bild sen i bildtråden och håller tummarna för att allt är som det ska!

Imorgon har jag inskrivning! Hoppas på ett vul, men har inte vågat fråga så det blir det nog inte. Men frågar om hur det står till med sånt när jag är där. Ska berätta för mor o far imorgon tror jag. Men skulle så gärna ha ett livstecken först som man kan "ta på":. Mamma skriver nämligen journalerna på vårdcentralen här med några andra. Fast hon vickar/hoppar in när det behövs så hoppas denna journalen passerar osedd! Men de andra vet ju vem man är till namnet sen innan skolåldern. Småhålor alltså! Nu hade det vart bättre att bo nån annanstans!

Det där med strålandet är så lustigt. Känner mig verkligen inte strålande heller. Snarare som jag inte sovit på en vecka minst. Men 2 dagar innan vi plussade sa mamma just det där att jag såg så lugn ut, eller ja sådär tillfreds.. jaha det kanske. Reflekterade inte mer över det. Men efter 2 dagar tänkte jag mer på det när vi fått plusset. Lustigt!

Men dom måste ha märkt nåt dom behandlar mig annorlunda känns det som. Avårder mig att skaffa hund igen då jag kommer ha att göra ändå sen osv.. undra vad det skulle vara om dom inte gissat rätt redan.

Har ni några husdjur eller är det bara sambos? ;)

• Lullaby
    Lillafamiljen skrev 2012-01-11 12:11:01 följande:
    Då fick man provsvaren från blodprovet idag! Allt såg normalt ut, mitt hcg hade stigit från 3000 (5/1) någonting till 13500(9/1) så jag är väl i vecka 6 ungefär.
    Tråkigt att inte veta säkert vilken vecka man är i, får prata med BM imorgon om vad hon tycker jag ska göra!

Men gravid är jag :) wihooo!   
    Grattis =)
  • Lullaby

mästerkattenistövlar haha ok =) Jag funderar på att överge hundlivet ett tag för egentligen har dom en del befog i att vi får att göra ändå. Och det måste verkligen vara rätt hund för att det ska bli något nu. Har övervägt kanin istället. Men sambons katt kommer nog stressa ihjäl ninen. Katten är sin "egen" mer än någons husdjur och det är så tråkigt tycker jag. Kan ju iofs inte gå ut att gå med kaninen som med hunden ändå..

• Lullaby
    Ellenbmt skrev 2012-01-11 12:31:03 följande:
    Jag är djur-människa i benmärgen, haft både hästar, kaniner katter och getter, men min sambo är allergiker så nu kan vi inte ha något alls. Jag saknar djur så mkt i mitt liv att jag ofta, utan hormoner, bölar av längtan... Ska nog skaffa en häst som belöning efter kommande mammaledighet :) on jag har fast jobb såklart...
    Jag är också sån.. Alltid haft hästar, hundar, olika gnagare mm. Hästarna fick vänta när jag började läsa men hunden kunde åka med och gjorde med glädje. Men han dog ifrån mig istället i somras :( Så nu är jag bara jag. Ja det får bli en belöning sen istället tror jag!
  • Lullaby

Skönt med positiva besked!

Jag har blivit så bustad man bara kan! Hahahahaha
    När jag var klar med inskrivningen och skulle stå i kö för provtagningen så knallar morsan in genom dörren! Hahaha. Hon jobbar ju där då och då, men inte idag.. hon ser mig med grav-mappen och säger jahaja! Sen skrattar vi. Skulle ju berätta för dem från idag någon gång. Men inte där och då xD Så sen fick jag ringa pappa när hon ändå visste så det inte blev "orättvist". Vad är oddsen? Dom hade ringt henne att det fanns en medicin hon kunde hämta som passar pappa, men en av sekr, vännerna inte tålde för 1500 spänn. Just idag på just den tiden.. Ibland berättar ödet åt en!

Min inskrivning gick jättebra och gillar barnmorskan sen innan. Samma som jag hade vid cellprov mm. Rar människa. Blev flyttad så är på 7+4 istället för 7+1 så nya BF är 25/8. (Men tänker nog ha ett FL BF och et BM BF i baktanken när det första passerat.

Ska ringa och boka UL på min födelsedag för då går jag in i veckan man får ringa från här. Hoppas på en bra tid i present!

Hoppas ni har en bra dag!

• Lullaby

Hemskt ledsen värmelyktan :(

Oboy craves sen idag, innan var det bara mjölk.

Är rädd för att få ämnesomsättningsproblem sen. Mamma fick det fast efter tredje barnet, de kom på det så sent så hon kan inte gå ner i vikt bara hålla sig där hon är med hjälp av medicinen. Inget roligt öde..! Sä jag ska vara noga med att testa mina värden.

Järndepåerna testade de på mig men vet inte svaret, får nog det på nästa samtal om det inte är något tokigt. Men mitt socker var på 6,9. Vad har erat varit på?

• Lullaby

Godisbit!

Jag är också 8+0 idag och precis likadan! Jag är tvärsäker på att någon smyger sig på mig med en stekpanna och smackar till när jag minst anar!  Mitt HB och alla prover var bra så det beror inte på något sånt hos mig. Järndepåerna vet jag förstås inte än..

Angående pissandet är det också likadant. Oftast om jag får nåt illamående alls så är det på natten när jag varit och kissat. Blir lite "sjösjuk" i sängen hehe. Fast det är det enda illamåendet. Dom morgonarna jag börjar jobba 5 kan jag få sova hela natten fast det är färre timmar jag sover än vad jag sover om jag börjar 9 iofs.

• Lullaby

Bullen85 om man inte ser till att jag är efter dig i tiden så tror jag aldrig jag haft så här fin hy förr. Kanske hör till myterna om pojke eller flicka i magen!

• Lullaby

Dom säger att flickan tar skönheten från sin mor, medan pojken gör henne vackrare. Fast givetvis finns det sant och falskt-fall i det med! Om det stämmer är det lustigt för när jag såg plusset var första tanken inte "oj jag är gravid"utan "Det är en pojk!" Men jag vill ha flera barn och av båda könen så jag vet inte varför det var min första tanke!

• Lullaby

Ja det har du nog alldeles rätt i! Min morfar har gissat rätt på alla sina barns magar vad det skulle bli för nåt och så har det blivit. Ska bli kul och se om det stämmer på barnbarnen med ^^

• Lullaby
    Saftmedbulle skrev 2012-01-15 17:54:38 följande:
    Du måste tala om för tandläkaren att du är gravid, så får du ett skyddsskynke för magen.
    Jag var hos tandläkaren förra veckan och de tog inte ens någon röntgen denna gången för att de skulle vara så känsliga sa hon. Så för säkerhetsskull tog de inget alls på gravida där.
  • Lullaby

Har ni fått dålig andedräkt förresten? Sambon sa att det stack i ögonen hahah :P Pinsamt! De sura uppstötningarna har en konsekvens jag inte tänkt på. Tur jagi nte träffat någon mer än honom och djur på några dagar xD

• Lullaby

Här får vi inte heller höra hjärtljud förrän v.24 heller.. Men vi har ju RUL vid v.16-22 oftast v.18. Det är lååångt dit. Cirkus 9 veckor. Men nästa MVC är 2/2 då är det 11+5 så kanske kan tigga om hjärtljud.. hehe. Men jag tänker inte köpa nåt och leta själv.

• Lullaby

Häng på bara! =) Fick precis precis veta att "närmast" bekanta ska ha men de har varit på UL redan så hon är ju också 9-11 veckor före. Men där har vi sommarn fixad ;)

• Lullaby

Jag är gärna med på lite förlossning2012 pepp! Brukade träna 3 ggr vecka varierat bodypump, zumba, core ja alla möjliga ledda pass och nån gång egen gymträning. Men sen plusset har det blivit 1 ggr varannan vecka kanske. Vart så trött! Men fått med sambon på lite promenad på helgerna det tycker även han är gott.

Vart lite orolig för inte känna nåt typ i magen och avtagande "smärta" i brösten så sa det till mamma och hon sa att jag var den enda jobbiga graviditeten när hon spydde i 3 månader. Men brorsan och syrran märkte hon av förlossningen ;) Så hopppas det är så och inget illa..

• Lullaby

En som brukar vara på samma kalas för sambons syskon barn såg ut som hon hade flug-glasögon-deluxe i juli förra året och fräknar i resten av ansiktet. De såg ut som albino-ringar typ. Men det har med hormonerna att göra på någotvis så det kanske är annorlunda när det blir vita cirklar än mörka fläckar, eller bara en annan variant kanske.. Önskar mig verkligen inte såna... uscha

Svar på tråden Augustibebis 2012