Inlägg från: TheMaraja |Visa alla inlägg
  • TheMaraja

Augustibebis 2012

Hej alla! Hur har er dag varit? Min har varit rätt lugn, men jag känner nog av tröttheten lite ändå. Sen mitt humör?! Jag skäms nästan, blir jag det minsta stressad så blixtrar det till direkt. Min man undrade verkligen vad han hade gjort idag ( inget) för jag var så arg hela tiden haha.

Gadget: en av de finaste vul bilder jag sett . Blir lite avis och sugen på att be om ett vul den 10/1.

God jul på er alla

• TheMaraja

Hejåhå: jag har inte heller symtom, är i v 6+0 idag. Känner inget i magen, i brösten eller mår illa. Kan tycka mitt humör är kasst ibland och jag är rätt trött men skulle nog vilja ha lite tydligare tecken. Ska fråga efter vul på inskrivningen 10/1.

• TheMaraja

Sopnen: jag känner absolut ingenting i brösten, har inte hänt ett smack och jag är 6+0 idag ... Vet inte om det är bra eller dåligt?!

• TheMaraja

Naimisen: sa du till innan om vul på inskrivningen? Funderar på om jag ska göra det. Går också på Mama mia på Karlavägen.

• TheMaraja
    mrsnoname skrev 2011-12-27 16:12:46 följande:
    Hej alla! Har en fråga. När började ert illamående?
    :)
    jag är i vecka 6+1 och inget illamående ännu....
  • TheMaraja
    Gadget skrev 2011-12-27 22:39:28 följande:
    Igår på släktträffen hos mannens sida berättade vi att vi väntar barn. Alla började förstås direkt titta på min mage och det känns jobbigt att behöva "erkänna" att det är tidigt än och att det som syns bara är luft och fett. Har till och med fått två händer på magen redan - lite chockad!!!! Sambons syster och kusin så inte hela världen, men ändå. Det finns ju ingen bebis att känna på än.
    Åh jag minns förra graviditeten, gillade verkligen INTE när folk ville lägga händerna på magen... För mig så är magen en rätt så intim kroppsdel, hade man inte varit gravid så hade man ju verkligen inte kladdat på någon annans mage precis ha ha. Minns att min mamma tyckte jag var jätte kinkig som inte lät henne känna på magen, men jag ville verkligen inte! Den var för mig och min man, de andra fick se men inte röra
  • TheMaraja

När jag var gravid förra gången så trodde jag att jag fick ett mf i vecka 9, hade haft rödbruna flytningar en vecka och sen kom det ut en vit klump. Just då var jag på semester i Australien med min bror och mamma, fick verkligen panik och visste inte om jag skulle till akuten eller vänta tills jag kom hem till min man. Det var nämligen två dagar innan vi skulle åka hem.

Vilket fall så åkte jag till akuten och där hade dom bara en vanlig UL-maskin, dom letade och letade och letade efter en graviditet, jag tror det var 3-4 läkare som kollade utan att se något. Höll verkligen på att få panik. Till slut kom en jättegammal man men vitt hår och vitt skägg, dom ville att han skulle kolla en sista gång. Han satt tyst jättelänge och tittade på skärmen och tillslut sa han "Look, we found a baby" De bästa orden någonsin.

Men vilket fall, det visade sig att jag bara var i vecka 8 men det gick tydligen alla fall bra att hitta tillslut med en vanlig UL-maskin, även om det verkade lite svårt

• TheMaraja
    Stövelkatten skrev 2011-12-28 10:41:48 följande:
    Aha, får se då! Men dom borde ju boka det senare ifall det är tveksamt, så jag tror det är VUL. Spännande, då får sambon se mig i gynstol! Skrattande
    Ha ha ja VUL är nog bättre i början, och det kan ju vara en intressant upplevelse för din sambo
  • TheMaraja
    JennyL29 skrev 2011-12-28 11:13:45 följande:
    hej hej

får jag hänga på hä`r?

plussade den 23:e dec så jag ska nog ha bebis ia augusti 2012. har inte beräknat exakta datumet ännu    
    Grattis och välkommen vi blir bara fler och fler i den här tråden, så skoj!
  • TheMaraja
    Stövelkatten skrev 2011-12-28 21:24:11 följande:
    Jag gjorde VÄRSTA kapet idag, en hel mammagarderob för 700:-!!! I Hjärta Blocket! Guldkornet hittills är de svarta slimmade hängselbyxorna från Lindex.... åh va snygg magen blev!

Nu kommer jag ju förmodligen inte kunna ha dessa kläder så länge, men desto mer värt att köpa begagnat och sedan sälja igen eller ge bort. Eller spara, kanske kommer fler barn någon gång. Glad

Lägger upp bild i bildtråden för den som vill kika. Jag är skitnöjd!
    WOW vilket kap!! Jag ska också kolla blocken sen efter sånna paket. Tycker det är mycket roligare att handla så där när man får så mycket för pengarna
Svar på tråden Augustibebis 2012