-
Ja! det är underbart!! Jag hittade dessutom massa nya kläder till dottern sist (förra året) med lappar och tags kvar för typ 20spänn, jeans och klänningar ect,, underbart!DetGodaLivet skrev 2012-03-20 19:38:19 följande:Ja särskilt på märkesplagg. Sådant kan ju gå för 10 ggr mer på tradera eller blocket men oftast bara några tior på bytardag.Aha, ok,, men allt bajs stannar väll inte på rispappret? en del måste väll sugas in i själva blöjjan? Annars måste det ju bli jättefuktigt och varmt? Förlåt för dumma frågor, jag trodde det fungerade som med engångsblöjjor fast man kan tvätta dem och återanvända dem typ,,DetGodaLivet skrev 2012-03-20 20:49:24 följande:Fast bajset tar man ju inte med hem...det slänger man i toan/sophinken i skötummet (man lägger ett rispapper i blöjan som bajset fastnar på). Kan vara praktiskt med engångsblöjor ibland ändå, vill bara förtydliga hur det fungerar. -
Surt senapsgult bajs bebisarna har typ första 6 månaderna när man ammar luktar inte heller så gott om det är det du menar man kan stå ut med att bära runt i skötväskan en varm sommardag!DetGodaLivet skrev 2012-03-20 21:15:10 följande:Ja om det är löst (som i början) men inte sen när de liksom gör mer korvar. Det där i början luktar ju inte så mycket, lite surt men likom inte ...bajs! Det bajset som luktar bajs slipper man ha med sig.Första månaderna vill jag påstå att känseln kändes nedsatt och dessutom blev jag så jävla svullen efter lite mys då! Men senare vill jag påstå att det är tvärt om! Jag fick sy en hel del och har nu efter det läkt ordentligt kommit fram till att jag har galet mycket mer känsel! Dock vill jag inte sy igen, och jag vill inte ha mer känsel! Den är nästan för bra nu så kroppen blir utmattad efter inte allts särskillt långa sexstunder! och skakiga bussresor och dylikt kan ibland vara jävligt stimulerande.. Helt sjukt! Ser det mer som ett problem! hahaEllenbmt skrev 2012-03-20 21:32:47 följande:Härligt med bajsprat! :) jag har en nytt-fråga till alla som har ett eller fler barn. Har ni förlorat någon känsel i muffen efter era förlossningar? Detta har nu blivit min största skräck!! Klarade ju en förlossning, men nu då? Ska jag få behålla känseln? Fan så orolig man kan bli...
-
Han har rätt att gå ifrån jobbet betalt för att gå på både ultraljud och föräldrakurs, ring och fråga din BM, och prata med ert fack så ni vet vad ni kan säga till arbetsgivaren utan att det blir något tjaffs! Jag hade krävt av min sambo att ta sig till ultraljudet! Thats it!banana81 skrev 2012-03-21 08:53:19 följande:Hej tjejer! Nu är det längesen jag skrev men jag är inne och läser varje dag så jag har koll på er, haha!
Jag har börjat bli rädd inför RUL, inte bara rädd heller utan livrädd..
Vad gör man åt det?? Tycker det känns jättejobbigt och tänker på det hela tiden att nåt är fel med bebisen. Usch, usch..!
Dessutom så kan ev inte mannen få ledigt från jobbet för att följa med. Nån som har nåt bra tips på hur jag slutar oroa mig?
Var inne och kikade i bildtråden nyss, vad otroligt fina ni är allihop!!
-
Jag såg iallafall Röda någonstanns och Turkosa på någon annan sida, kolla www.nelly.se eller www.laredute.se mins ej villken av dem,, kika in där om det finns! Men är som sagt inte helt 100%7eHimlen skrev 2012-03-21 19:56:32 följande:Är det nån som vet vart man kan hitta mammajeans i FÄRG? Alla butiker verkar tycka att man ska gå i svart,mörkblått o grått hela graviditeten! Jag vill ha fina i rött, grönt eller knallblått! Nån som sett?
-
Nej, om tjänsten beräknas pågå i 6 månader räcker det att man får en provanställning på 6 månader 1 månad innan man blir mammaledig, då beräknas den pågå i 6 månader (om man inte hade behövt bli mammaledig) hänger du med? =)Naimis skrev 2012-03-21 21:00:10 följande:Roos- Tack för svaret!
På FKs hemsida står de ju att de beräknas på en tjänst "som beräknas pågå i minst 6 månader", det är så krångligt med FK, men dom menar alltså att man måste jobbat i 6 månader innan det räknas?
-
Ååh!! Måste dela med mig!!
Jag har vart så orolig eftersom jag tycker barnet i magen har vart så himla stillsamt och jag börjat oroa mig för att något är fel.
Jag har ju känt lite buffar och kullerbyttor och dylikt denna graviditeten från v 16, nu i v 18(+ någonting) så kände jag igår första feta sparken i magen när vi åkte bil!! En riktigt tydlig spark, ni vet en sådan där man känner foten/knät dra emot huden på insidan ett par centimeter, varpå jag tjoar på min sambo att stanna bilen varpå vi nästan startar en seriekrock (men lyckas ta oss till en säker kant och stanna lite) sambon försökte känna men allt var lungt...
Idag fick jag en spark vid matbordet följt av en till och en till.. Vi lämnade dottern och hennes kompis i köket och la oss i sängen så sambon skulle känna! Det var party i magen det var både hickahoppanden och sparkar därinne, flera tydliga på rad! Han hadde handen på men kände ingenting,, =( Jättetråkigt eftersom jag kände jättetydliga sparkar just där han hade handen, jag bad han lägga huvudet istället (det blir lite mer tyngd tänkte jag och då kanske han känner eller så blir det trångt och stillsamt) iallafall, han fick ett par fetingar rakt på käften som han kände!! Flera stycken täta och han låg där och blundade och såg ut att njuta!!
Åååh! Det var så härligft!! Jag har nästan längtat mer efter att han ska få känna sparkarna än jag!! haha
Nu känns det jättetryggt och bra och bebisen har lite party nu med men inte som förut.. Jag är inte orolig att det är något fel längre eller att barnet är slött av någon anledning, nu känns det bra igen =) -
Såg att fler nämnde sammandragningar så passar på att beklaga mig lite!
har sedan ca 1½ vecka haft lite sammandragningar sådär någon enstaka gång om dagen, men i förrgår hade jag säkert 10-15stycken och igår var det ännu fler och på em när jag gick ner till tvättstugan så kändes det inte bara som en sammandragning utan det var sådär så att jag fick stanna upp och ta ett djupt andetag innan den försvann igen, som en lätt värk abra, inte så jag behövde vika mig dubbel, utan bara så att jag aotomatiskt tog ett djupt andetag och inte hade lust att röra benen på 3-4sekunder.. Blev lite orolig men eftersom det inte kom några mer "onda" sammandragningar/förvärkar så släppte jag det,, är det någon mer som haft onda sammandragningar???
Inatt har jag drömt mardrömmar om för tidig förlossning och vaknat och känt lätta sammandragningar (bara 2 st) men vilket resulterat i att jag inte kunde somna om.. Jag hade alldrig sammandragningar förra graviditeten, första gången då var 2 dagar inann förlossning...
Ringde min BM idag som sa till mig att ta det lugnare, sitta eller ligga och läsa en bok/titta på tv mer och göra mindre hemma, bara slappa och ta det lungt,, blir det inte bättre av det eller om det eskalerar tyckte hon jag skulle söka akut :/ Jag har ju ganska mycket runt om mig och hon sa att det kan vara kroppen/livmoderns sätt att säga till mig att lugna ner mig och dra ner på tempot och att det finns en ökad missfallsrisk iomed täta sammandragningar.. Inte kul att höra :(
Så min sambo funderade på att binda fast mig i sängen när han åker till jobbet, och ställa ett stort glas vatten med sugrör till mig men sket i det,, dock förbjöd han mig att grejja för mycket hemma och jag såg lite oro i hans blick med.. Dock charmade han bort lite negativ oro när han sa "Jaha, då blir det inga barnbytardagar på lördag då" med ett stoooort elakt flin! Haha
Någon som har haft problem med för mycket sammandragningar eller har tips på hur man tar det lungt utan att bli utråkad? -
Är i vecka 18+3 (19) och har köpt en del nya kläder i strl 50/56 och 62 samt en ny vagn,, sedan har jag inte kommit så långt, ska kolla vad som finns på barnbytardagarna först tänkte där få tag på babysitter, hoppgunga, gåstol, babyskydd (om det finns något på max 3 år med kvitto) och massa kläder och dylikt, lika bra att passa på att köpa på sig sånt man inte behöver försen några månader med om man endå springer på snygga grejjer tioll en bra peng =)belse skrev 2012-03-22 08:53:42 följande:Hej... tänkte gå med här i tråden, hoppas att d går bra, e beräknad 2/8 och väntar mitt tredje barn...
Idag ska jag ta mig en liten sväng till Ullared för o kolla utbudet på bebisgrejjer...
Har ni börjat köpa på er mkt grejer än?? -
Jag har bara foglossning de dagarna jag jobbat och ca 2-3 dagar därefter, fast min foglossning är inte "from hell" utan så att jag kan leva med den, jag jobbar i stötar och är sedan ledig ca en vacka då coh då =)NiniMe skrev 2012-03-22 09:21:37 följande:Så då har jag varit hos bm en snabbis och jag ska dit igen på tisdag för att få träffa läkaren, blir förmodligen sjukskriven... Usch det känns trist för gud vad tiden kommer bli lååååååååång här hemma... Har även varit i kontakt med sjukgymnast IGEN för att se om jag kan få ett specialanpassat bälte.... Tvi för foglossning..
Hoppas din foglossning blir bättre om du får vara hemma lite även om den inte försvinner helt! =) -
Jag har haft asmycket sammandragningar sådär 8-10 st /timme som mest och vissa har varit ganska kraftiga,, men var inne ochj kontrollerade att allt var ok igår, de mätte livmodertappen och sånt och allt såg bra ut, men det värkar bero på någon speciell urinvägsinfektion,, de har tagit odlingsprover på urinen.. Då kan man få mycket problem =)fransyskan skrev 2012-03-22 10:41:51 följande:Har haft någon slags sammandragningar senaste timmen tror jag -- ett tryck i magen som verkar gå i vågor? Gör inte ont, men jag hoppas verkligen det går över för jag blir nojjig av det.
Grattis till RUL, lycka till på RUL, grattis på födelsedagen, välkommen till tråden... phew, tror det var allt?
Jag var jätteorolig och igår på väg till gyn kunde jag värkligen känna att jag var ledsen över att sparkarna i bilen kanske var några av de sista,, jag hade värkligen målat upp världens undergång! Men allt var helt ok och nu känner jag mig toppen trots sammandragningar =)Välkommen! Gud vad roligt! För mig och min sambo tog det med lång tid, ca 1½år så det känns lite extra roligt när man möter någon annan som med väntat länge =)Mrs L skrev 2012-03-22 10:51:24 följande:Tänkte kolla om jag får hoppa in på denna tråd.
Jag och min sambo ska bli föräldrar i Augusti det är beräknad till den 1 Augusti.
Det tog oss cirka 1år att bli gravida och det är vårt första barn.