natlup skrev 2012-03-27 11:03:21 följande:
jag måste bara fråga. Vi har köpt en tröja till bebis i st 40 det står Newborn. Men nu har jag börja tveka lite om det inte blir för litet?
40, det kan ju vara bra att ha ifall bebis kommer för tidigt! =)
Sedan finns det ju dem som röker och de brukar ju få mycket mindre barn.
Men i v 40 är barnen i genomsnitt 50cm men det kan vara lite individuellt, i v 38 är de i genomsnitt 47/48cm men även det är väldigt individuellt,
Ang storlekar
Storleken i alla barnstorlekar är ju mätt i cm på hur långt barnet är och jag som har en dotter tycker att en storlek blir för liten när barnet är 1-2cm större än storleken visar.. Altså när min dotter föddes var hon 52 cm och då stramade strl 50 lite, när hon var 58cm stramade strl 56lite, när hon var 64sm stramade 62 lite osv,, storleken tycker jag alltid passat som bäst just innan bebisen är lika lång som storleken säger,, om ni förstår min skitdumma förklaring,,
Min dotter har alltid varit lång och smal, är det någon som inte håller med om storlekarna??
Nu är min dotter 106cm och iallafall byxor och sånt börjar se för litet ut i strl 104, dock passar ju linnen och t-shirts, kjolar och shorts fortfarande bra i strl 104 eftersom hon är så smal.. Svårt det där med storlekar..
Vad har ni andra för erfarenheter av barnkläder????
Challelotten skrev 2012-03-27 13:45:07 följande:
Någon som har testat tens? Hade tänkt göra det med dottern men det blev aldrig av och funderar på att verkligen testa denna gång. Vet att man måste boka en i god till till förlossningen.
Jag tyckte det var viktigare att kunna ha koll på värkarna och barnets hjärtljud än just den sortens smärtlindring, då du inte kan ha (heter det ctg??) eller elektrod på barnets huvud om du använder tens eftersom det stör dess signaler,, annars vet jag inte hur man gör, många måste köpa egen men fråga din bm