Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Ellenbmt skrev 2012-01-18 21:45:14 följande:
    April- jag avundas er förstagångsmammor så mkt för jag är så rädd att mista den där tiden man hade med bebisen. Jag minns att jag satt många nätter och ammade och var så salig över att bara vi var vakna i hela stan (kändes ju så!) det var en sån magi! Nu är jag orolig att man stressar förbi det för att hinna vara mamma på samma bra sätt till min bästa finaste unge i världen!! Blir helt gråtmild av att tänka på att hon kanske blir avis på bebisen.... Oj blev mkt nu! Sorry :)
    Åh, jag känner nästan tvärt om! Det var bara kaos första tiden med sonen, så jag hoppas att vi får njuta denna gången av de beryktade första månaderna. Amningsbubbla och allt det där. Sånt får mig väldigt känslosam... Känns som att jkag missade så mycket med sonen.

Det här med trimestrar... 16 kan det ju inte vara, eftersom varje trimester ska vara en tredjedel av full graviditet. 13 Fulla veckor per trimester är ju däremot logiskt, blir 39 sammanlagt.

Hur som helst.... framåt går det ju hur man än räknar! :D
  • Stövelkatten
    Augustimamman skrev 2012-01-19 09:07:33 följande:
    Läste om trimestrar nu. Det delas ju eg in i mån 1-3, 4-6 o 7-9. 12+0 går man in i andrs trimestern. Lustigt att min app säger v 16!
    Ja, knasigt! Men som sagt, apparna är ju oftast amerikanska och även veckorna räknas annorlunda, vilket blir fel när man då översätter en app till svenska. Sen så är ju detta med 9 månader också lite tokigt, eftersom man är gravid i 10 28-dagars månader.
  • Stövelkatten

Är det någon annan som är riktigt HEMSK på grund av hormoner?

Jag är väldigt tempramentsful i vanliga fall, har svårt att fatta undertoner osv (ADHD) och nu vet jag inte riktigt hur det står till med mig. Min sambo tycker jag är skitjobbig och bara gnäller och kritiserar hela tiden. Känner mig skitrutten. Och fet dessutom! Och allt man vill ha är en stor kram och tillåtelse att gråta. :/

• Stövelkatten
    LillaMy85 skrev 2012-01-19 10:47:29 följande:
    Jag får ont i höfterna och ryggen när jag suttit still för länge, är det någon fler som har så? Väldigt jobbigt när jag sitter på föreläsningar och lektioner i skolan. 

Vad kan det bero på? Är ju tidigt i graviditeten så kan ju inte direkt bero på att man är stor och tung... 
    Samma här. Och verkligen med första barnet, OJ va ont jag hade då! Hade föreläsningar i kyrkor, så vi satt på träbänkar. Aj aj aj. Ta med en kudde att sitta på, det hjälper lite.

Nu får jag ont ändå, bara av att sitta länge. Tunnelbanan i morse var inte kul, försökte sova med var tvungen att byta ställning hela tiden. Plocka saker upp och ner gör också ont, samt att dammsuga och skjuta tung kundvagn som drar åt endera hållet.
  • Stövelkatten
    FruFoxy skrev 2012-01-19 11:46:00 följande:
    Mästerkatten:
    Här är en till som kan vara riktigt hemsk ibland Min man har ett tålamod större än jorden, tack och lov. Men brukar be om ursäkt flera gånger om dagen när jag väl är på mitt snälla humör

Min sambo har typ inget tålamod alls, så det hjälper väl inte. Han tycker mest att jag försöker skylla allt på graviditeten.
  • Stövelkatten
    3apåGång skrev 2012-01-19 14:20:56 följande:
    LiJon: Grattis o välkommen! Då har vi samma BF du och jag!

elle 1979: Ja foglossning hade jag inte alls med första. Med andra hade jag ganska ont från v. 27 och nu börjar jag känna lite lite om jag sitter fel. Känner dessutom en del obehag och stickningar i benen, nån mer som har så redan?

FruA85: På vår vagn sa de att leveranstiden var 10 veckor så vi beställde i ganska god tid men den kom efter 7 veckor tror jag.

Angående att vara höggravid på sommaren är det ju fördelar och nackdelar. Jag tyckte att det var helt ok att vara gravid förra vintern trots kyla och snö. Dessutom fick jag ha foglossningsbälte nästan jämt och det var ju lätt att dölja under vinterkläderna. Däremot var det inte lika kul att få bebis i december då det är stor risk för RS-virus och andra sjukdomar. Jag var ganska orolig i början trots att det var andra barnet. På sammaren innan var jag ju gravid också gravid men hade bara gått ungefär halva tiden. Vi var utomlands 2 veckor och jag minns att jag tålde värmen lite sämre än normalt redan då.

mästerkatten: Jag är jätte sur och har kort stubin ofta nu, inte kul alls! Min man visar ingen större förståelse utan tycker att jag är sur jämt. Kan inte hjälpa det. Det var likadant då jag väntade dottern i början. Som om det inte är nog så har vår son just kommit in i en riktig trotsperiod och är jätte bråkig, man blir helt slut ibland och uppgiven!

MariaOstling: Vad skönt!! grattis till att allt såg fint ut!
    Jaa, tycker nog man kan vara lite förstående och ge en extra kram istället för att själv brusa upp. :/ Inte för att jag försvarar mitt beteende, men nog är jag förstående vid dåligt morgonhumör, stresskänslighet med mera.
  • Stövelkatten
    Hejåhå skrev 2012-01-20 07:31:53 följande:
    Jag ser fram emot att vara gravid på sommaren, förra vintern var inte kul med ishalka och foglossningar. Inte få på och av vinterskorna utan hjälp, köpa dyr vinterjacka. Jag tänker att det bara är att hoppa i flop-flopen, luftiga klänningar och hålla sig i skuggan. Nätterna lär dock spenderas med ett kylblock invirat i ett örngott nere vid fötterna.

Bada kan man göra tills slemproppen gått.

Vi åker till Kanarieöarna över påsk. Resa bokad och betald. Det lär inte bli så mycket pressande som förr i solen, lillan kommer vara 13 månader och det blir lite skönt poolhäng i skuggan för vår del. Vi ska gifta oss där. Det är dags nu efter 14 år! :) Så nu är jag en bridecilla för fullt, kollar klänning, hår, bokar frisör, make-up, restaurang, tårta osv. Mycket som ska göras!
    Va roligt! Gratulerar! Och skönt med resa.. Mmmm!
  • Stövelkatten
    Gadget skrev 2012-01-20 08:01:22 följande:
    Kl 9 har vi tid hos läkaren. Varför ska jag alltid bli livrädd lagom till besöken och säker på att han ska säga att vår skrutt har givit upp? Och efter varje gång säger jag: om bara allt är bra nu ska jag sluta oroa mig. Men så går det fyra veckor och lagom till nästa besök är jag livrädd igen. Vill börja känna sparkar så jag själv kan få livstecken varje dag...
    Jag vet hur det är! Jag tänker att det gått åt pipan varje morgon när jag går på toaletten. Ibland tycker jag mig känna bäsen böka runt, men det kan ju vara inbillning. Får du UL nu också?`
  • Stövelkatten
    sowe81 skrev 2012-01-20 08:44:35 följande:
    Men blir det inte mer än 100% då? 100% fp och 50% csn? Hörde nånstans att det totala inte får bli mer än 100% men man hör så mycket olika så man blir ju osäker.
    Tydligen beror det på handläggaren... vissa anser att du är hemma med barnet och då också ska få FP, andra anser att det då skulle innebära dubbel ersättning 50% av tiden. (vilket det egentligen är)
  • Stövelkatten
    Bellatrixx skrev 2012-01-20 08:39:51 följande:
    Godmorgon och grattis till att ni ska gifta er!

Läser ju i detta forum varje dag och har läst en del om lustiga drömmar. Inatt drömde jag en lustig men rolig dröm, jag drömde nämligen att jag har haft mobilen på ljudlös och att när jag kollar på telefonen så har jag ett missat samtal av nummer 0588585 (påhittat) och utav mästerkattenistövlar, haha!

jag ringer först upp det första numret då jag tänker att undra vem detta kan vara? och då visar det sig vara Saaajmon ifrån denna tråd, och vi sitter och snackar lite om graviditet och sedan lägger jag på då jag är stressad över att jag måste ju ringa upp mästerkattenistövlar (jag är inte en blyg person men kan lätt bli lite nervös) så jag ringer upp för att även hon och jag snackar lite om att vi är trötta och förväntansfulla.

Efter att jag har lagt på börjar tankarna gå, undra hur de fått tag i mig osv, och kom på att jag hade skrivit ut mitt nummer på familjeliv och så tänkte jag "ja, men det här var väll himla trevligt, borde ringa upp någon dag snart igen"

Haha, alltså det var en väldigt lustig dröm men glad var jag och tyckte att det var lite skojigt :) 
    Hahahahaha! Vilken kul dröm! Och va utvald man känner sig! Flört
Svar på tråden Augustibebis 2012