Augustibebis 2012
Jag ska verkligen göra mitt bästa för att få ett VUl nu till veckan så jag förhoppningsvis ser ett tickande hjärta innan julafton. Då har vi tänkt berätta det för alla anhöriga som samlas på 2 olika ställen.
På ena stället (min sambos sida) så är hans bror + fru med, och de har försökt få barn i ca 5 år, gått igenom sån där fertilitetsbehandling jag inte minns vad det heter nu igen, och planerar nu att adoptera.
Frun där har blivit jättekonstig och sur mot medj sen jag blev gravid, enda anhöriga som inte grattat och som ignorerar mej helst, hon har även tagit bort mej från Facebook. Jag har verkligen inte gjort henne nåt ont eller varit det minsta otrevlig.
Min sambo vill därför att vi inte ska berätta det på julafton med tanke på henne, men jag tycker att vi kan berätta det iaf, varför ta hänsyn till en sur, avundsjuk och missunnsam surpuppa liksom?!... Varför ska hon få va smolket i vår glädjebägare???
Vad tänker ni andra om det hela? Vore väldigt värdefullt att veta!
Jag tycker de är fel att kalla henne glädjedödare. Jag förstår att ni (precis som alla andra gravida) är jätte glada.
Men hon lever mitt i sin sorg, något du som kan få barn inte kommer behöva uppleva.
Tyvärr har dom inte haft samma tur, dom har kämpat, längtat och slitits mellan hopp och förtvivlan över något de flesta tar förgivet, gåvan att kunna få barn. Dom har gått igenom tuffa behandlingar och ätit massa hormoner.
Jag förstår att du inte vill behöva anpassa dig efter henne, men om hon då väljer att ta avstånd från dig just nu tycker jag du ska respektera det.
Jag är ledsen att säga de men jag tycker inte det är fel av henne att känna så, för så hade jag också känt.
Det är sånt man får ta, alla kommer inte glädjas åt din graviditet lika mkt som du.
Har du redan berättat för henne att du är gravid? Och vilken vecka är du i? Kanske inte den första jag skulle sagt de till.
Du får ursäkta om jag inte håller med dig alls, men jag kan tycka att det är lite okänsligt.
Jag kommer inte heller kunna känna precis vad hon känner, men eftersom mina föräldrar var ofrivilligt barnlösa tills dom adopterade mig så vet jag hur tufft dom har haft de och de är inget jag önskar någon.