• Naimisen

Augustibebis 2012

Godmorgon! Vi kommer ha 2 år och 4 månader mellan våra.

De känns som en bra åldersskillnad för oss.

Har ett litet dilemma. I början av feb ska vi på kick-off i sälen med jobbet. Kommer då vara i v 14-15. Självklart finns de annat att göra i sälen än att åka skidor. Liftkort och allt är fixat. Hade väl inte tänkt att berätta redan då på jobbet.

Har åkt snowboard sen jag va 10, och är berädd att ta de väldigt lugnt i backen.

Hade ni vågat åka? Bebis ligger ju fortfarande rätt skyddad.

• Naimisen
    Novalina skrev 2011-12-22 11:24:21 följande:
    Hihi, själv åkte jag vattenrutschbana då jag va i 7:e mån med sonen!  

Kan du verkligen dölja graviditetsmagen så länge som till v.15??

Haha sist outade jag mig inte för chefen förän i v 24, och kollegorna i 26. De va först då folk började misstänka.

Tur att garderoben är full av tunikor.
  • Naimisen
    oxle bo skrev 2011-12-23 00:04:08 följande:
    två gånger idag har jag fått jätte ont i magen, trot först att det är MF på g, men sen blir jag akut bajsnödig, ursäkta diare. kan man ha ont så långt ner. hmm

Min mage är i total obalans sen plusset. Känns typ som man åkt på nån matförgiftning ibland. Magen krampar, svettningar och så får mab springa på toa. Händer typ nån gång om dan resten av dan är man super hård och uppvsälld istället.
  • Naimisen
    Novalina skrev 2011-12-23 02:39:38 följande:
    Nej, nu är det slut på nattsuddandet minsann  - här ska sussas några h innan VUL imorn bitti kl.10:10. Skänk mej gärna en tanke ni som vill hålla tummarna för ett tickande  denna ggn!!

Dagen D idag fre alltså...*suuuuperpirr!!!!!!!!!!!!!!*

Uppdaterar er sen då jag kommit hem.

Hoppas ni alla sover sött!

((Kram))

Lycka till idag! De går säkert jätte bra!
  • Naimisen

God jul på er alla! Har befunnit mig i skogarna några dagar och ska därför försöka läsa ikapp.

Välkomna och grattis alla nya!

Imorn är de vul och inskrivng för min del :)

• Naimisen

Godmorgon tjejer! Nu är vul och inskrivning avklarat. Ett litet tickande hjärta fick vi se. Helt underbart!

Fick samma bf som innan 1/8.

Nästa gång ja ska dit är det rul 2/3. Känns otroligt långt till dess men tiden går nog snabbt ändå.

• Naimisen
    Stövelkatten skrev 2011-12-27 09:14:06 följande:
    Kul! Vi har vårt RUL dagen efter, 3/3. Vilken BM hade ni?

Fick du någon bilda att dela med dig i bildtråden. 

Fick en bild, den kommer ikväll när jag är hemma. Torund hette hon, jätte gullig. Vart går du?
  • Naimisen
    TheMaraja skrev 2011-12-27 09:39:05 följande:
    Naimisen: sa du till innan om vul på inskrivningen? Funderar på om jag ska göra det. Går också på Mama mia på Karlavägen.

Ringde dit för någon vecka sedan och frågade om det var möjligt att få vul i samband med inskrivning och de gick bra.
  • Naimisen
    Gadget skrev 2011-12-27 20:55:25 följande:
    Så, nu har jag uppdaterat trådstarten med länken till bildtråden så att den är enkel att hitta.

Ang trötthet, jag tänkte för ett par dagar sedan att jag inte behövt sova middag sista tiden även om jag gäspat mycket under eftermiddag och kväll. Men sedan insåg jag att jag senaste nätterna sovit 10-11 timmar mot normala 7-8 för mig så det gör väl sitt till.....

Mitt illamående är mer eller mindre helt borta. Bara när jag blir hungrig som jag ändå känner att jag bör äta snarast. Har provat några nätter att låta bli att äta också när jag är uppe och kissar då jag tycker att jag haft svårare att somna om när jag fått mer energi av maten. Resultatet har varit tokhungrig när jag vaknar, men sambon har levererat en brandskorpa och en liten yoghurt i sängen så då har det ändå gått bra. V 8+5 idag tror jag. 

Känner igen mig. Äter jag inte omgående när jag börjar bli hungrig blir de jobbigt.

Väntar jag länge känner jag mig svimfärdig. Men illamåendet i övrigt har avtagit*peppar peppar*.

Nu mer konstant trött och hungrig, och kissnödig.
  • Naimisen
    Stövelkatten skrev 2011-12-28 08:34:19 följande:
    Bullen85- Jo, så är det ju.  En av klämmarna nu är en jättegammal kompis, han tyckte bara det var så fantastiskt att vi skulle ha barn. Men ändå känns det... lite privat. (Speciellt då helt okända människor, det är inte okej, punkt slut)

I morgon har vi vårt tidiga ultraljud. Är det alltid VUL såhär tidigt? På Mama Mias hemsida står det att ultraljuden är abdominella, men det verkar ju väldigt tidigt för det. Någon här som har erfarenhet?

Jag är för övrigt väldigt nervös för det. Det kom från ingen stans. OCH misstanken att det skulle vara två är helt borta.     

Till mig sa läkaren igår att dom gör vul fram tom v 12. Efter de blir de vanligt.

Gjorde ju vul igår och är 9+0 idag, så de blir nog samma för dig.
Svar på tråden Augustibebis 2012