Augustibebis 2012
Aa får bli att mamma kör oss hon bor melln sjukan å oss. Så då plockar vi ba upp henne så får hon ta bilen hem sen :)
Aa får bli att mamma kör oss hon bor melln sjukan å oss. Så då plockar vi ba upp henne så får hon ta bilen hem sen :)
Ja ringde till sjukhuset nu och de sa att de kostar 8kr/h oavsett. Det finns inget dyngsdaxa. Känns som det borde finnas en gräns på va de kan kosta/dag.
Själv har jag 42 dagar kvar till BF. Jag var inte rädd för förlossningen förens jag fick reda på att hon kommer väga runt 4kg. Får hoppas på att hon kommer i vecka 38. Då väger hon runt 3500g.
Jag måste bara fråga. Har ni bågar husdjur? Vi har nämligen en katt som är rätt dominant. Han bits inte eller så men han gillar inte när man inte ger honom all uppmärksamhet.
Hur presenterar man djuret å bebis på bästa sätt?
Såg att många av er har köpt eller ska köpa vaselin på tub. Vart får man tag på det aldrig sätt det nämligen.
Jag sover med en amnibgskudde med såna där kulor i. Tycker inte det hjälper jätte mycket men det hjälper lite. Annars älskar jag å sova med den. Sambon kan va rätt vild om natten så magen e skyddad. Om du Bill komma högre upp med benet så rekommenderar jag att använda sambons höfter. Jag brukar lägga ena benet på hans höfter när han ligger på sida. :)
Usch. Såg att vi prata om vattnet. Jag hade jätte skumma flyktingar idag. Kändes som om jag kissat på mig å när ja kolla på lakanet såg set ut som en snigel har varit där. Skojar inte. 20 cm slem. Sen så vart trosorna blöta. Å det lukta salt. Fatta noll. Ringde fl å de sa att ja skulle ta ett troskydd å ringa efter en timme. Å självklart så var trosskyddet tort. Så hon sa att ja skulle avvakta tills imorrn. Skulle de komma mer eller att ja får värkar skulle ja komma in...
E det bara jag som känner mig enormt svullen. Mina ben ser ut som uppblåsta ballonger.
Blodtrycket låg på 134/94. Så det e väl inte jätte högt? Brukar dock ligga på 125/62.
Har ni nå bra tips på att inte svälla upp :P
Ja jag pratade med sjukvården å de tror att ja åkt på nån förkylning eller fått influensa. De tyckte jag skulle få i mig vitaminer. Å skulle testa om ja hade urinvägsinfektion. Så det kanske det som varit å spökat i kroppen. Inte testat mig för det under hela grav..
Nee det har jag faktiskt inte. Ska nog införskaffa det! Tack för tippset
Nee det har jag faktiskt inte. Ska nog införskaffa det! Tack för tippset
Ja har tid hos BM på måndag som tur e. Ja har aldrig lämnat urin hos BM. Hon säger att ja ska kissa på en sticka å kolla om ja har äggvita å visar den positivt så ska ja gå till henne.
Jag ska be henne kolla uvi på måndag. Upplysningen sa me fint ord, avvakta. Tur att ja träffar BM på måndag så får hon kolla allt. Inte kollat järn eller något på en månad tror jag.
Albasmamma. Jag håller tummarna för hon blir bättre å håller sig frisk ett tag till.
Vart hos BM nu.
Sf-37 hade 32-33 för två veckor sen
Blodtrycket : 135/85
Hon tog varken socker eller järn-prover.
Hon sa att hon ska skicka alla uppgifter till läkaren så får han bestämma om det blir glukosbelastning. Hade gått upp över 4 kg sen sist. Så hon sa att ja samlat på mig mycket vatten. Å det förklarar ju varför jag e svullen.
Va kul å höra Angelica. Skönt att alt går framå hoppas ni får åka hem snart.
Här e en till som inte kan sova. Somna vid 21 vakna pigg som fan vid 1. Sen gick det inte att somna sen vart jag trött vid 4 tiden igen :P
Igår när kg var hos BM så kom jag tänka på första gången jag var där. Då satt det några tjejer med stora magar och jag tänkte guu vad långt det är dit. Men nu e jag där :P helt otroligt.
Ne varken BM eller läkaren hörde av sig. Ja ska träffa min riktiga BM den 17 så ska kolla med henne va hon tycker om mitt sf-mått.
Om ja har 37 i vecka 34+4 va har jag då runt v40
Min vikare-BM ringde mig nyss och hon och läkaren har pratat och bestämt sig för att göra glukosbelastning på fredag sen ska jag gå på extra kontroller för mitt höga blodtryck och göra ett till TUL.
Ni som gjort glukosbelastning, hur mycket ska man dricka?
Ett tipps till er med halsbränna. Testa digivekex. Det hjälper mot min halsbränna. :)
Att hålla sig fin där nere e verklgen svårt. Jag känner mig så otymplig när jag försöker:P
Nu e det även min tur att få göra en glukosbelastning. Dock önskar jag att min riktiga BM kommer från sin semester snart. Hon jag har nu känns lite vimsig. Hon pluggar fortfarande och det märks. Men men alla måste ju få komma in i branchen. Kan inte va lätt för henne heller.
Ninime - Ooj va fort tiden går. Va tror du själv, kommer bebis titta fram innan BF?
Blä måste få klaga lite. Ska ju göra glukosbelastning. Å jag ska dricka det i väntrummet å sen ska ja sitta där i två timmar.
Kunde man inte fått ett rum eller så
Har med mig både bok å tidning. Men mår inte så jätte bra mår illa å känns som ja ätit rent socker. Bläää. Så blir till att lyssna på musik å P3 dokumentär:)
Att sova med kylllampen vid bena va en underbar ide. Foten vart mindre svullen å jag kände mig inte lila varm. Tack för tipset
Ni som gjort glukosbelastning hur lång tid fick ni på er å dricka det? Läste på nätet att man har 5 min på sig. Men min BM sa 20 min till mig.
Äntligen klaaaar! BM sa att jag låg liiiite på gränsen så hon ville att ja skulle sticka mig tre gånger i veckan. Hade 5 när ja börja sen hade jag 10 så mätte hon tre min efter igen då låg det på 9,2.
Fick tid för TUL för att se om hon växer fortare än vanligt eller om hon ligger kvar på sin kurva..