• natlup

Augustibebis 2012

Vi köpte en bilbarnstol nu i helgen..  Vi köpte den på Mecka ( sälljer bildelar) nu hade de fått in EN bilbarnstol av rallymärket Sparco. Butikschefen sa att man kunde ha en liten  nyfödd i den, men det som gnager är att de på Babyland sa att man måste ha ett babyskydd innan en bilbarnstol .. Men denna som vi har köpt är från 0-19 kg. 

Vad tror ni kan vi ha denna från dag ett eller måste vi köpta ett babyskydd?

http://www.okmkonsult.se/barnstol-sparco-f500k/952-0

• natlup
    mammsen skrev 2012-03-19 14:01:49 följande:
    Jag tycker det känns galet! Att sätta en bebis i en sådan stol!!
    Grannen fick min acta graco jag köpte 2009 till min dotter då, de började använda den när hon var ca 7 månader så lillan skulle se lite mera och det såg helgalet ut så de bytte tillbax till babyskyddet ett tag till.. Fast den gick det iof inte att ställa in olika rygglägen på som på den till den besafen som du länkade till, jag undrar dock hur mycket skillnad det gör,, Kanske bara är jag som är larvig! Ber om ursäkt om jag framstår som koko!! Haha

Jag bara minns känslan av när jag satte dottern i sitt nya fiona babyskydd första gången och tyckte det kändes helt galet! Haha (hönsmamma kanske) 
    Jag tycker inte alls du e koko! Tvärt om detta är mitt första barn så behöver lite feedback. Man kan luta denna stol bakåt så den blir lite mer i "liggläge" men tror dock att det blir att ta emot min brors babyskyd. Jag vill inte ha något på mitt samvete att det händer lillan något under bilfärden hem. Sen hemma kan man testa allt i lung och ro.

Tack för eran respons! 
  • natlup

Bag har fått en mörk rand som går ca 5cm över naveln och ca 5cm under naveln. Tänkte kolla om tecknet stämmer med vad könet vi väntar.

• natlup

Jag vet att det är lite tidigt men detta är mitt första barn och undrar när man brukar döpa sina barn? 

• natlup

Var hos BM igår för återbesök. Fick äntligen höra lillans hjärta slå. Hjärtat pumpade så fint så först slog det 153 slag/minut sen lugnade hon ner sig och låg på på 148 slag/minut.  Vi fick även välja ett sjukhus igår, vart Huddinge med tanke på att de garanterar en plats åt partnern. Karolinska som vi tänkte ta först ska tydligen byggas om så blir svårt att få plats där. 

Hur är det med kuser? Har ni tänkt på vilka ni ska gå på? 

• natlup

jag måste bara fråga. Vi har köpt en tröja till bebis i st 40 det står Newborn. Men nu har jag börja tveka lite om det inte blir för litet?

Svar på tråden Augustibebis 2012