Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

A R: usch va jobbigt! Minns inte om du skrivit nåt om detta innan, har du kollat upp vad det kan bero på? Skönt iaf att du känner sparkarna, men förstår att man blir skärrad. Pepp!!

• Sommaren12

A R: mysigt! Längtar tills min man med kan känna. Känns lite orättvist att jag får uppleva så mycket men inte han.

• Sommaren12

Tyckte jag började känna nåt i v 16 men var väldigt osäker. 16+5 kände jag plötsligt massa buffar och även med handen. Sen dess har det sparkats varje dag och det går verkligen inte att ta miste på att det är bebisen. Den buffar på nu när jag skriver också. :) f off alla bm som ska förstöra glädjen för en! ;)

• Sommaren12

Waaah! Fick nåt konstigt ont i magen i några sekunder och när jag kände med handen var magen hård som sten. Kan det varit en sammandragning? Nu har magen mjukat till sig igen. Kändes obehagligt!

• Sommaren12
    Issan8 skrev 2012-03-09 16:25:10 följande:
    Jesus i himmelen imorse skickade jag in min D-uppsats som snart ska ge mig den riktiga lärarexamen, 4 års ångest har just lättat från mitt hjärta (jobbade i 3 år som lärare utan den riktiga examen) så skööööönt

jag bor ju i Zürich och här stannar aldrig någon snö om det ens snöar, därför tänkte vi satsa på en bugga el annan vagn med små svängbara hjul. När bebisen är 7-8 månader, alltså till nästa vår kommer vi flytta till Sverige igen och då behövs ju ingen snövänlig vagn heller. 

Däremot gillar vi skogspromenader och då antar jag att det bara är att glömma en vagn som buggabon, får bära bebis i sele då i stället.

Min man är så himla söt, han köper bebisgrejer hela tiden, vi har redan en full liten låda m kläder och annat därför att han älskar å shoppa :)

Köper ni andra saker el är ni fortfarande försiktiga m det?

Grattis till din examen!!! Kan verkligen tänka mig hur skönt det känns! Två kurser till så har jag gjort mitt första år i skolan. Tiden går sjukt snabbt!
    Funderar du på en bugga då? vet inte hur bra de är men det finns ju extrahjul att köpa som är till för terräng till Cameleon. Har hört delade meningar om dom... 
  • Sommaren12

Ni som beställt/hämtat hem massa gratis babyboxar, kan ni inte länka till lite sidor där man kan fylla i och beställa? Glad

Fick en kod till Apotekets i julas typ... tror ni man kan använda den fortfarande eller finns det nåt "bäst före datum"?

• Sommaren12

Min väninna trivdes jättebra med babybjörn och bebisen likaså. Men min brorson ville absolut inte sitta i den. Ett tips jag fått är att låna allt sånt av vänner om man känner nån med de grejerna så behöver man inte slösa dyra pengar på nåt som kanske inte kommer att användas.

• Sommaren12

Ergo är alltså ett märke om jag fattat rätt? Herregud vilken djungel det är med allt man kan köpa... :S Och UJ, som ni skriver om, är det en förkortning för nåt? Haha nu låter jag säkert helt väck...

Kan inte nån erfaren skriva en lista på alla saker man kan tänkas behöva? Vill med sprida mina köp lite, men vet liksom inte vad jag behöver förutom det uppenbara.

Svar på tråden Augustibebis 2012