Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Hur gick det capy? :)

Funderar lite på träning. Jag tränar tre gånger i veckan nu, mest styrketräning och på crosstrainer, ska snart stoppa in lite yoga ett av passen ist. Alla säger att jag ska ta det lugnt och det gör jag! Har gått igenom gymmet med en gravid pt och tar lagom jobbiga vikter, maxar aldrig! Men jag undrar över crosstrainern och motionspass tex IW, har läst att man inte ska upp i för hög puls men VAD är för hög puls? Crosstrainern säger att min puls ligger på mellan 150-155 när jag kör den. Är det ok? Jag tycker det känns bra, men kan man lita på bara sin kropp? Tänkte prova IW ikväll. Var inte nån här instruktör i det?

• Sommaren12

Grattis capy! Kul att höra!! :)

Svipp: ja... Han får ett barn HAHA! ;) Nämen jag vet inte, jag får mycket av honom nu eftersom jag pluggar och han har ett välbetalt jobb, så visst vill jag göra något för honom men presenter när barn föds tycker jag personligen är lite överflödigt. Vi försöker skämma bort varandra på olika sätt nu innan istället (hoppas vi fortsätter sen med!), ex så fick jag en jättefin klänning att stoppa magen i och jag lagar goda trerätters till honom ibland som han gillar. Min man är svår att köpa nåt till, han är en sån som har allt och behöver han nåt så köper han det själv innan en annan hinner.
    Fint dock med namnsmycke! Var ju himla gulligt av din man! Har dock inga bra tips, alltid svårt att ge råd om inköp till män. De är svåra! ;)

• Sommaren12

Håller med dig astro!

Förstår Gadget med hur du menar att det är mysigt att låta det vara hemligt med könet till förlossningen. Jag tänkte inte ta reda på det men när det närmade sig rul blev jag nyfiken som tusan. Hoppades i smyg att det skulle va en flicka men trodde pojk. När bm på rul sa att det var en flicka var en fantastisk glädje, varje gång jag tänker på att jag ska få en dotter blir jag så himla varm inombords. Hade det varit en pojk hade jag nog blivit lika glad, det är som man får en relation till barnet redan nu och det känns lika spännande som när jag gick och undrade vad det var. Det spelade ingen roll om det var en flicka eller pojke för jag vill ha en av varje så nästa gång hoppas jag på pojk, men jag har alltid sett en dotter framför mig så därför blev jag så glad.

• Sommaren12

Haha Blomsterfröna! :D det här ska jag minsann prova imorgon, fastän jag vet att det är en flicka. Kan ju va kul! :D

• Sommaren12

Pixel3: dåligt att de inte ringer som de lovat när det är så allvarligt! Hoppas de ringer imorgon och att det och hjärtläkaren visar nåt positivt! Styrkekram!!

Blomsterfröna: sitter med med mobilen, men har favoritat så nästa gång jag e vid datorn lägger jag in det.

Detgodalivet: hoppas ni på en flicka nu då? :)

Lycka till ni som har rul imorgon!! Hoppas ni får en mysigt stund med er bebbe!!

• Sommaren12

Gjorde testet nu och det visade pojke! Men jag vet ju att det är en flicka så det stämde inte. Fast lite börjar jag undra. Bm tittade noga och sa att han var 95 % säker på flicka sen kollade han en gång till och sa att han fortfarande tyckte det såg ut som en flicka.

Ska man lita på bikarbonat och 5% felmarginal eller bms omdöme haha? ;)

• Sommaren12

Willes mor: nejdå du skrämde mej inte! :) vet ju att det där är väldigt olika. Har nog inte kommit till det stadiet än att jag börjar oroa mig, känns så avlägset nu. :)

• Sommaren12

Aprilia: det är inget för honom att tjura om, man har rätt till såna besök på arbetstid! Du ska inte behöva ta igen det sen. Vilket pucko till chef! Nyttja dina gravidhormoner och säg till honom!! ;)

Nu har fotpall och mina efterlängtade tolixstolar levererats! :) skönt att se när saker kommer på plats i lägenheten. Ska köra och köpa nytt bord idag och sen får vi snart ta tag i sovrumsrenoveringen. Boa!! :)

• Sommaren12

Även om jag bara gått upp 4,5 kg och är normalviktig så mår jag också dåligt när jag ställer mig på vågen och det hela tiden plussar på. Hade ätstörningar under hela mina tonår och även om jag äter bra och lever hälsosamt nu så kommer känslorna tillbaka när man passerar sin "smärtgräns". Igår var jag väldigt deppig över det och började tänka i samma banor som förut, att jag måste träna typ varje dag och äta mindre. Det är svårt att stänga av det där även om jag samtidigt fattar att detta är för en bra sak och att mina kilon än så länge är normala och följer "kurvan". 
    Förlåt, jag menar inte att minimera era problem, att vara riktigt överviktig förstår jag ju är svårare än mina extra hullkilon... Tycker det är enormt starkt jobbat av dig Ninime med din viktresa tillbaka! Undrar om jag skulle palla?
    Tänkte skriva om detta igår när jag deppade, men brydde mig inte om det, men nu när ni snackar om det så sticker jag med in med mina tankar.
    Blir vi feta får vi väl ta och starta en tråd till hösten där vi peppar varandra att gå ner? ;) 

• Sommaren12

Mammsen: Tack för peppen! :) Och vilken fruktansvärd bild!! Så skulle jag verkligen INTE vilja se ut. Faktum är att jag är rätt nöjd med mitt utseende just nu (förutom mitt finniga ansikte) men det är de där siffrorna som etsar sig. har bestämt mig för att bara titta på vågen inför besöken hos bm. Jag tränar 3-4 ggr i veckan nu men tyvärr slinker det ner rätt mycket onyttigt. Kan inte stå emot!! Jag vet verkligen att det inte är nån fara med 4,5 kg så här långt men det är hela gå-upp-grejen som känns jobbig. Ser fram emot en sån där tråd vi snackade om! :) 

Svar på tråden Augustibebis 2012